• Anonym (Louise)

    Aftonbladet hänger ut våra barn!

    Jag känner mig så kränkt. I dagens Aftonbladet hänger man ut mitt och mina vänners söner och hånar dem för att de har mobiltelefoner, precis som de flesta andra i Sverige. Som jag uppfattade det ville bara pojkarna hjälpa till och berätta vad klockan var efter direkt förfrågan från journalisterna. Hela reportaget är så uppenbart vinklat. Varför ska våra pojkar förlöjligas för att de har framgångsrika föräldrar? Varför ska de bära hundhuvudet för att en ung man i Märsta tjänar uruselt på sin tjänst? 

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14285457.ab
     

  • Svar på tråden Aftonbladet hänger ut våra barn!
  • Anonym (Fasad)

    Likaväl en  smutsig fasad som en putsad fasad kan ha sina skavanker. Finns slynglar och odågor i båda läger oavsett vad någon påstår.

  • och

    Gud vilken fånig artikel. Oseriös och fördomsfull. Jag hade också blivit sur, och jag känner inte direkt att jag litar på vad journalisten skriver. Förstår faktiskt inte ens vad syftet med den är, om det nu inte är så enkelt som att man vill späda på fördomar.


    The hard way is the right way.
  • elmadumle
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:39:22 följande:
    Men hur kan ni säga så? Både jag och min make har gjort stora ansträngningar och alltid tillgodosett våra söners behov och satt dem före våra egna. Vi tar med dem på semester, ser till att de har de saker de behöver i den miljö de bor i och vi har sett till att bosätta oss där de bästa skolorna finns. Hur menar ni att vi skulle ha misslyckats?

    Tja, som de flesta föräldar då med andra ord. Och bosätta sig där de bästa skolorna finns? har ni åkt runt i hela sverige då och kollat skolorna? jag kontrar med att mina barn har haft de bästa skolorna här på landet:) De här ungarna är har från födseln blivit itutade att de är förmer än andra bara för att de råkar vara uppväxta på "gräddhyllan" av höginkomsttagare, är det inte bättre att lära de att alla är lika mycket värda oavsett var man kommer ifrån? Nu kanske ni inte gör så men alltför många barn lär sig tidigt att rika är bättre än "fattiga".
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:47:55 följande:
    Nej, nu går skam på torra land! Solsidan är inte fullt av låginkomsttagare, här är det ordning på folk.
    Att ni skojar om mitt uttalande ovan säger mer om er än om mig. Ett getto är fullt av låginkomsttagare och då kommer kriminalitet som ett brev på posten. I Saltsjöbaden finns nog inkomsttagare av alla kategorier, men den gemensamma nämnaren är att här ute har vi respekt för varandra och varandras egendom.
  • Anonym (chockerad)

    Jag blev oerhört förvånad att barnen åt godis på en lördag. Det kändes så väldigt medelsvensson.

  • mia0081
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 19:23:48 följande:
    Det är därför jag finner det så märkligt att de valde att raljera över det i reportaget, för precis som du har jag uppfattat det som att iPhonen är en var-mans-telefon numera. Jag är säker på att det där fotot är taget ur sitt sammanhang; kanske att några i bussen visade sina telefoner och att gossarna utanför visade att de hade likadana?
    sluta gripa efter halmstrån nu. du har ju redan visat var ungarnas attityd att dom är finare och bättre än andra kommer ifrån, så nu får du väl stå för det. du har uppfostrat dina barn till att bete sig såhär. jag har följt debatten innan och vet att överklassbarnen har uttryckt sig bra mycket grövre än det som återges i reportaget.
  • Anonym (Louise)
    mia0081 skrev 2012-01-29 19:28:35 följande:
    sluta gripa efter halmstrån nu. du har ju redan visat var ungarnas attityd att dom är finare och bättre än andra kommer ifrån, så nu får du väl stå för det. du har uppfostrat dina barn till att bete sig såhär. jag har följt debatten innan och vet att överklassbarnen har uttryckt sig bra mycket grövre än det som återges i reportaget.
    Jag tror att som man ropar får man svar. Kommer man ut hit fylld av fördomar så behandlar man sina medmänniskor därefter.
    Anonym (Fasad) skrev 2012-01-29 19:25:19 följande:
    Likaväl en  smutsig fasad som en putsad fasad kan ha sina skavanker. Finns slynglar och odågor i båda läger oavsett vad någon påstår.
    Naturligtvis, och att visa sina mobiltelefoner tycker inte jag kan ligga som grund för bedömningen att det är dåliga ungdomar härute.
  • Anonym (Louise)
    Anonym (chockerad) skrev 2012-01-29 19:28:19 följande:
    Jag blev oerhört förvånad att barnen åt godis på en lördag. Det kändes så väldigt medelsvensson.
    Även Saltsjöbadsbor är rädda om sina barns tänder.
  • Anonym
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 19:27:43 följande:
    Att ni skojar om mitt uttalande ovan säger mer om er än om mig. Ett getto är fullt av låginkomsttagare och då kommer kriminalitet som ett brev på posten. I Saltsjöbaden finns nog inkomsttagare av alla kategorier, men den gemensamma nämnaren är att här ute har vi respekt för varandra och varandras egendom.

    Men ni har bara respekt för dom som bor där ute tydligen?
Svar på tråden Aftonbladet hänger ut våra barn!