• Stjärnstoft

    # 4 - tråden för alla oss sjuksköterskor! Välkomna nya som gamla trådmedlemmar!

    Tiden rusar och nu stängs strax vår tredje diskussionstråd .... så jag startar en ny för diskussion, peppning och stöd till varandra.

    Hoppas alla gamla trådmedlemmar hänger med och att nya kommer till.
    Vi tycks vara många sjuksköterskor här på FL.

    Ser fram emot massa roliga och intressanta inlägg.

  • Svar på tråden # 4 - tråden för alla oss sjuksköterskor! Välkomna nya som gamla trådmedlemmar!
  • 19Sofia79

    Phu idag skickar jag in ansökan till två jobb.....*håller tummar* inte så troligt att jag får det då jag inte är färdig med VUB än å det är två rätt så attraktiva tjänster... Men håller tummarna ändå!

  • 19Sofia79

    Amy>> jag hade ringt å rådfrågat på BVC om dom har stängt så hade jag nog gett alvedon för att se om febern dämpades lite. om den gjorde det ringa BVC imorgon om inte ringa å rådfråga akuten.

  • Amy

    Ringde VC. De tyckte att vi skulle åka in till närakuten så de fick titta på båda barnen (Dottern på 1½ år ligger tätt efter med symtomen) . Eftersom han verkade bli bättre för att idag få hög feber igen kunde det tyda på en bakteriell infektion som han behöver behandling för. Så jag ser fram emot några timmar på akuten nu....

  • SysterStorhjärta

    Amine- Mm, det har du rätt i.

  • schelena

    Hej på er systrar! Jag är rätt ny här på familjeliv och hittade igen denna tråd. Spännande att få träffa några andra med samma yrke. Jag är färdig sjuksköterska sedan januari 2002 och har sedan dess arbetat på en kirurgavdelning där jag fick en tillsvidareanställning, ibland ska mn ha tur.

  • Stjärnstoft

    schelena
    Hoppas det betyder att ni har det vansinnigt mysigt ute i snön eller ngt i den stilen.
    För ni kan väl inte ALLA jobba helg....

  • Amine

    Jag jobbade igår men har varit ledig idag. Tycker det är så fantstiskt underbart kul att vara tillbaks på jobbet. Och i går var det rena city akuten, jag och mina kollegor räddade faktiskt livet på två människor (en med hjärtinfarkt och en med en kraftig allergisk reaktion) Känner mej riktigt... jag skanar ord!

  • Hattifnattentanten

    Upptäckte precis att det var dags för ny tråd. Är inne och läser ibland och skriver mer sällan. Skriver mest för att få med er bland favvisarna

  • Stjärnstoft

    Amine Det är faktiskt rätt häftigt att ngn ibland få vara med om sådana situationer - när det går bra vill säga!

  • Rebekka

    uhhhhhhh ahhhhhhhh idag är det dag... första jobbdagen nånsin... ska göra kvällen idag och dag i morgon... Please låt det gå bra och kännas bra.
    Alla ni får hålla tummarna för mig.
    >------ -------

Svar på tråden # 4 - tråden för alla oss sjuksköterskor! Välkomna nya som gamla trådmedlemmar!