• Happymom

    Ser du yngre ut än vad du är?

    Jag är nyfiken på det här, därför att jag själv ofta blir tagen för att vara mycket yngre än vad jag är. Tycker själv att jag ser ut som en ganska normal 30-åring, men tror att rösten påverkar. Har hört mig själv och låter som en flicka 15-års åldern.

    Hör ganska många som ofta blir tagna för yngre än vad de är och undrar om det kanske är så att folk generellt inte åldras utseendemässigt på samma sätt idag, tack vare att de flesta tränar och tar hand om sig, pluss alla produkter och dylikt som finns att ta till.  

    Vad tror ni? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?
  • Mariohn

    Jag är 28 och ser nog ut som det. Jag får visa leg på systemet men de har dåligt ljus där. Däremot frågar telefonförsäljare och min mans arbetskamrater alltid om jag har mamma eller pappa hemma när jag svarar i telefon. 


  • 010306

    32 år, visar leg på systemet & har även hänt in på krogen. Folk brukar tro att jag är åtminstone 5 år yngre. Skyller på att jag är blekfis & aldrig kunnat sola = mindre rynkor.

  • La Lola
    010306 skrev 2012-03-23 12:13:26 följande:
    ,Skyller på att jag är blekfis & aldrig kunnat sola = mindre rynkor.
    Själv brukar jag skylla på min övervikt. Spänt skinn...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mariohn
    010306 skrev 2012-03-23 12:13:26 följande:
    32 år, visar leg på systemet & har även hänt in på krogen. Folk brukar tro att jag är åtminstone 5 år yngre. Skyller på att jag är blekfis & aldrig kunnat sola = mindre rynkor.
    Jag tror att det är för att du har rosa hår. De flesta förknippar det med att vara ganska ung 
  • Khaleesi
    Mariohn skrev 2012-03-23 12:09:14 följande:
    Jag är 28 och ser nog ut som det. Jag får visa leg på systemet men de har dåligt ljus där. Däremot frågar telefonförsäljare och min mans arbetskamrater alltid om jag har mamma eller pappa hemma när jag svarar i telefon. 
    Fränt! Det hade man inte kunnat tro att du med din vassa tunga skulle ha så len röst! Skrattande
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • piikachuu

    Jag är 26 och får alltid visa leg när jag ska köpa energidryck (16-18 årsgräns). Börjar bli lite pinsamt :P

  • Elaifiknow

    Det är så olika. En del tycker jag ser yngre ut, andra tycker jag ser äldre ut. Det beror på dagsformen, antar jag. I telefon låter jag dock yngre.

  • Ruggugglan

    Det är väldigt olika. Folk som inte känner mig tror att jag är yngre. Fick visa leg när jag skulle köpa energidryck som det är 15års gräns på. Jag är 23år gammal. Folk som är bekant med mig men inte vet om åldern tror att jag är äldre pga att jag har barn och beter mig på ett mer vuxet sätt.

Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?