• Anonym (OOPS!)

    Snart adoption. GRAVID!

    Under 2004 - 2008 försökte jag och min skaffa barn. Vi gick igenom ALLT. Med allt menar jag allt. Inget fungerade. Inte ett enda plus! Vi fick reda på att jag var infertil och skulle aldrig kunna bli gravid. En jävligt stor sorg.... Men, vi bestämde oss för adoption och har stått i kö sedan 2009.

    För en månad sedan fick vi vårat samtal. En liten flicka på 13 månader finns i Thailand som vi har blivit matchade med. Resan ska bli av i augusti.

    Jag är 38 år. Har inte haft mens på två år och faktiskt fått sagt till mig att jag är infertil. Därför har vi inte skyddat oss under dessa år (som man ska om man adopterar) Senaste veckorna har jag mått illa, kräkts och haft alla möjliga jobbiga symptom. Har inte haft EN enda tanke på att jag kunde vara gravid. Det har inte funnits i hjärnan liksom.

    Igår gick jag till VC för att kolla upp vad det är med mig. Har alltid haft problem med väldigt lågt blodtryck och tänkte att det var det som spökade.

    "Kan du vara gravid?" frågade sköterskan. Jag skrattade och sa att det inte var möjligt. Men hon övertalade mig att göra ett test. Och jag plussade. Kom i någon slags chock. Bröt ihop och gick hem till min man och berättade.

    Och nu sitter vi här. Vad i helevete ska vi göra?

    Det känns HELT uteslutet att inte åka och hämta vårat barn i Thailand. Och det känns HELT uteslutet att ta bort detta barn.

    Jag vågar inte ringa ngn och berätta. HJÄLP!

  • Svar på tråden Snart adoption. GRAVID!
  • Anonym
    Litet My skrev 2012-07-16 13:14:28 följande:
    Tack, tycker det är supertröttsamt med alla "Men jag vill faktiskt inte adoptera-inlägg" i adoptionstrådarna

    Fast då är ju våra inlägg (Sydkorea) också ointressanta. Den här tråden handlar ju om något helt annat! Du kanske borde starta en separat tråd om detta ämne? Jag har inte letat men borde det inte finnas någon grupp här för adopterade så kan vi ju fortsätta diskussionen där för att inte störa.
  • Litet My
    Anonym skrev 2012-07-16 16:24:26 följande:

    Fast då är ju våra inlägg (Sydkorea) också ointressanta. Den här tråden handlar ju om något helt annat! Du kanske borde starta en separat tråd om detta ämne? Jag har inte letat men borde det inte finnas någon grupp här för adopterade så kan vi ju fortsätta diskussionen där för att inte störa.

    Möjligt, men de handlar iaf om adoption. Har dessutom bakat in en hel del råd till TS i mina inlägg
  • Anonym (OOPS!)

    Hej! Efter alla inlägg och råd vettefan om vi vill ha barn alls.... Det kan ju gå åt pipsvängen hur man än gör!?

    Skämt och sido. Idag ringde de och frågade hur det var med oss. Det var snällt att de brydde sig! Hon vi pratade med berättade att ingenting var klart men att hon förstod våran situation och att det hade varit jättebra att vi berättade!

    Och snälla. Starta andra trådar OM man ska adoptera eller inte. Så långt har vi kommit, som någon skrev. Det känns en del stötande om jag ska vara ärlig.

  • HejAlice

    Men Gud vad skönt TS att se verkligen bryr sig om er och hur ni har det just nu i er situation. Hoppas de kan göra så att det löser sig för er på bästa sätt.

  • GrodanHopp
    Anonym (OOPS!) skrev 2012-07-16 20:36:55 följande:
    Hej! Efter alla inlägg och råd vettefan om vi vill ha barn alls.... Det kan ju gå åt pipsvängen hur man än gör!?

    Skämt och sido. Idag ringde de och frågade hur det var med oss. Det var snällt att de brydde sig! Hon vi pratade med berättade att ingenting var klart men att hon förstod våran situation och att det hade varit jättebra att vi berättade!

    Och snälla. Starta andra trådar OM man ska adoptera eller inte. Så långt har vi kommit, som någon skrev. Det känns en del stötande om jag ska vara ärlig.



    Tycker att ni gör rätt! Och jag hoppas att att går bra!<3

    Tyvärr så är det rätta inte det som är lättast...

    Stor kram till er!<3
  • Näckrosen

    Jag har läst din inlägg de senaste dagarn, TS. Och även en del andra så klart, men inte alla.

    Vill bara önska er lycka till och att ni får en fin familj när allt stök runt omkring är klar!

  • Anonym

    Vad händer nu och vem bestämmer? När får ni definitivt besked?

  • Lemio

    TS det måste ju verkligen ligga på plussidan att ni ringde och sa som det var. Klart dom vill ha en ärlig familj till flickan ni snart ska hämta!

    Allt löser sej! :)

  • Anonym (wioo)
    Anonym (OOPS!) skrev 2012-07-16 20:36:55 följande:
    Hej! Efter alla inlägg och råd vettefan om vi vill ha barn alls.... Det kan ju gå åt pipsvängen hur man än gör!?

    Skämt och sido. Idag ringde de och frågade hur det var med oss. Det var snällt att de brydde sig! Hon vi pratade med berättade att ingenting var klart men att hon förstod våran situation och att det hade varit jättebra att vi berättade!

    Och snälla. Starta andra trådar OM man ska adoptera eller inte. Så långt har vi kommit, som någon skrev. Det känns en del stötande om jag ska vara ärlig.
    Vi gärna höra upplösningen!
    Hoppas verkligen ni får båda era barn!!
    Lycka till!!!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Snart adoption. GRAVID!