• Anonym (förbannad)

    samduschning

    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

  • Svar på tråden samduschning
  • La Lola
    Tom Araya skrev 2013-01-09 16:11:52 följande:
    För att det är nödvändigt.
    Hur förklarar du allt annat tvång och måsten, varför inte slippa ifrån dem med?
    Varför är det nödvändigt att visa sin nakna kropp inför andra? Det skulle ju inte behöva vara så.

    Du får nog ge mig något exempel på vad du menar?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-09 15:53:35 följande:
    Varför är det något man måste kunna göra?
    Idrottar man det frivilligt att duscha ihop med andra. I skolan har man inget val.
    Då kanske barn inte ska gå i skolan alls, där tvingas de vara och göra saker tillsammans med andra.
  • puss

    Jag måste säga att den här "buhuu jag vill inte" inställningen som folk har är både dum och konstig.

  • La Lola
    Tom Araya skrev 2013-01-09 16:15:28 följande:
    Jag var faktiskt inte helt bekväm med det men jag gjorde det ändå för att man måste, precis som man måste gå till skolan och till jobbet när man inte har lust också. Deal with life!
    För att man förväntades göra det utan att säga ifrån ja. Utan att säga högt att man tyckte att det var fel att duscha ihop med andra.

    Att gå till jobb o skola kan jag verkligen inte jämföra med detta.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-01-09 16:20:08 följande:
    Ja men nu har jag inga sådana begränsningar, skulle jag börja fundera på vad jag kan göra där jag är begränsad, då finge jag nog problem.

    Känslan jag hade som barn av att behöva förnedra mig inför andra lever kvar. Såklart satt det i mitt huvud men det gjorde inte saken bättre för det barn jag var.
    Bearbeta grundproblemet tycker jag vore en bättre lösning.
  • La Lola
    Tom Araya skrev 2013-01-09 16:23:51 följande:
    Då kanske barn inte ska gå i skolan alls, där tvingas de vara och göra saker tillsammans med andra.
    Ser inte hur det är jämförbart med att duscha ihop med andra.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • puss

    Hur kan man leva ens om msn hela tiden måste göra allt på sitt sätt? Snacka om att bädda för besvikelser!
    Och om nåt är jobbigt eller om man inte vill så ska man slippa.

    Jättekonstig inställning.

  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-09 16:25:07 följande:
    För att man förväntades göra det utan att säga ifrån ja. Utan att säga högt att man tyckte att det var fel att duscha ihop med andra.

    Att gå till jobb o skola kan jag verkligen inte jämföra med detta.
    Berätta varför vissa måsten inte kan jämföras med andra. Ska allt alltid anpassas efter individuella behov?
    Varifrån ska resurserna till det komma ifrån?
  • Anonym

    Jag har jobbat på ett flertal arbetsplatser där man hade möjlighet att duscha och byta om i anslutning till jobbet och det också var önskvärt, få valde att åka hem i de sunkiga arbetskläderna efter en tung och smutsig dag på jobbet. På samtliga ställen hade vi omklädningsrum och duschrum. Ingen ville skita ned sätena i sin bil eller åka buss i jobbkläderna, klart man bytte om. Alla valde inte att duscha, det är riktigt, men även de perioder då jag jobbade med "rena" arbetsuppgifter valde i stort sett alla kollegor att byta om. Vad är det för strunt prat om att vuxna inte förväntas duscha eller byta om bland kollegor? Har man sådana krav finns det jobb man inte kan ta, tror inte arbetsförmedlingen skulle acceptera att man lät bli att söka den typen av jobb t.ex. Kort sagt skulle jag vilja hävda att vi inte har andra förväntningar på våra barn än oss själva eller andra medborgare.

Svar på tråden samduschning