• Anonym (förbannad)

samduschning

jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

• Svar på tråden samduschning
  • Miss P71
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 16:23:33 följande:
    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

Men skoja nu... Det har ju alltid varit så när man haft gympa att man aldrig kunnat stänga om sig.. det kan du förtusan inte ens göra på ett gym..

• sär skriven
    sär skriven skrev 2013-01-09 13:42:46 följande:
    Tänk, jag skäms inte ett dugg. Jag tycker att det här är ett system som är helt förkastligt och Crazys inlägg bekräftar den tanken hos mig. Att inte vilja visa sig naken är något konstigt och då måste det vara fel på en, då är det okej med ryktesspridning, mobbning och utanförskap. Crazy har inte på något sett belyst att tjejen avvek på andra sätt, en snabb koll mellan benen sedan kunde man sluta sprida rykten om hennes könstillhörighet och då var det okej att umgås med henne.

Ge istället alla som vill möjlighet att skyla sin kropp, det är en rättighet vi har i ALLA ANDRA forum och sammanhang.
    *sätt naturligtvis. Några nätters dålig sömn och plötsligt stavar man som en niondeklassare..!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Elin 885
    Miss P71 skrev 2013-01-09 13:50:43 följande:

Men skoja nu... Det har ju alltid varit så när man haft gympa att man aldrig kunnat stänga om sig.. det kan du förtusan inte ens göra på ett gym..

det är frivilligt att gå till gym...
  • Miss P71
    Elin 885 skrev 2013-01-09 13:52:31 följande:
    det är frivilligt att gå till gym...

Jag tycker det är tramsigt bara.. låt barn få vara barn... De har oftast inte problemet.. det är föräldrarna...
  • sär skriven
    Miss P71 skrev 2013-01-09 13:50:43 följande:

Och bara för att något alltid varit på ett sätt så är det rätt?
  • sär skriven
    Miss P71 skrev 2013-01-09 13:54:04 följande:

Jag tycker det är tramsigt bara.. låt barn få vara barn... De har oftast inte problemet.. det är föräldrarna...
    Och alla som här skrivit att de hade problem hittar på?
  • Miss P71
    sär skriven skrev 2013-01-09 13:54:32 följande:
    Och alla som här skrivit att de hade problem hittar på?

Tänker inte fortsätta diskussion med dig.. för du letar alltid efter fel... Tack adjö till dig!!
  • La Lola

På vilket sätt menar du att det är föräldrarna?
    Jag minns hur det var att vara barn o behöva duscha ihop med andra.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Elin 885

jag hade4 problemet och fler med mig i vår klass, jag hatade att ducha efter jympan eftersom jag redan som 11 åring hade a-kupa i bh-storlkek och som 13-åring hade jag c-kupa.
    skitkul du, när man är den enda i sin klass nästan som har stora tuttar, kurvor etc jag blev MOBBAD för det och det tog mig 10 år att komma över.
  • sär skriven
    Miss P71 skrev 2013-01-09 13:56:21 följande:

Tänker inte fortsätta diskussion med dig.. för du letar alltid efter fel... Tack adjö till dig!!
    Letar efter fel? Hur går en diskussion till i din värld då? I min bok bemöter man varandras synpunkter. För att du ska ha någon som helst vikt i dina resonemang behöver du ju kunna bygga upp dem på ett sätt som gör att du vinner rimlighet i dina påståenden, vilket du misslyckas ganska ordentligt med när du inte ens kan svara på vad folk skriver.
Svar på tråden samduschning