sär skriven skrev 2013-01-09 13:42:46 följande:
Tänk, jag skäms inte ett dugg. Jag tycker att det här är ett system som är helt förkastligt och Crazys inlägg bekräftar den tanken hos mig. Att inte vilja visa sig naken är något konstigt och då måste det vara fel på en, då är det okej med ryktesspridning, mobbning och utanförskap. Crazy har inte på något sett belyst att tjejen avvek på andra sätt, en snabb koll mellan benen sedan kunde man sluta sprida rykten om hennes könstillhörighet och då var det okej att umgås med henne.
Ge istället alla som vill möjlighet att skyla sin kropp, det är en rättighet vi har i ALLA ANDRA forum och sammanhang.
Det jag störde mig på i en del av dina inlägg var inte att du tycker att systemet är förkastligt utan att du var del av en mobb som hetsade mot denna enskilda medlem.
Crazy har inte skrivit att det som hände denna tjej var ok, bara att det kan bli så. Att vara den som är undantagen från en regel kan göra mer skada än nytta socialt. Men där tolkar vi kanske henne olika.
Och jo, hon har belyst att tjejen avvek på andra sätt, man går inte till psykolog endast för att man inte vill duscha med andra, under sex års tid hade hon ju fått lov att duscha enskilt så det i sig var knappast det enda problemet. Att klara av att göra det med andra var bara ett steg i hennes utveckling, som att lära sig att prata inför folk och ta för sig mer socialt.
Att du tolkar hennes berättelse som en bekräftelse av din åsikt är ok. Att du ifrågasätter att det var tjejens eget beslut att ta itu med sin rädsla är onödigt. Likaså att kalla crazys barn yngel och att hävda att de löper stor risk att bli "mobbare". Och att kalla Crazy själv för mobbare när vi inte har några belägg för det. Argumentera för din sak och åsikt istället för att gå till personangrepp!