• Jennies

    Hur reagerar du om en feminist klipper av ditt hår?

    Hur reagerar du, kvinna med långt hår, om en feminist tar sig friheten att klippa av ditt hår? Alltså att hon kommer upp bakom dig, te x när du står och väntar på bussen och börjar klippa i håret ditt.


  • Svar på tråden Hur reagerar du om en feminist klipper av ditt hår?
  • punkmami

    Personen i fråga skulle inte kunnat gå från platsen iaf och saxen hade åkt upp i arslet på henne.
    Jag skulle bli skogstokig om någon skulle komma och klippa mitt hår som jag har sparat ut nu..

    Efter mitt lilla utbrott skulle jag anmäla personen och förmodligen ringa psyk..

  • Parcae

    Oj, jag tror vi kan dra slutsatsen att vissa är väldigt våldsamma och otroligt förtjusta i sitt hår


    Sometimes I just want someone to talk to. And sometimes I want someone to kick in the crotch
  • Zayco

    Jag tror inte ens det skulle vara möjligt att slå ihjäl henne, här i Stockholm lägger sig alla i andras konflikter.. Så hon skulle nog komma undan! Då skulle jag hellre följa henne hem, ta reda på vem hon är och SEN slå till. Demon

  • Zizzy Zimsson

    Har inte någon betydelse vilken person som gör det.

    Den som rör mitt hår dör. 

  • KimPossible
    Zayco skrev 2013-05-02 12:02:04 följande:
    Jag tror inte ens det skulle vara möjligt att slå ihjäl henne, här i Stockholm lägger sig alla i andras konflikter.. Så hon skulle nog komma undan! Då skulle jag hellre följa henne hem, ta reda på vem hon är och SEN slå till. Demon
    Ja, så fruktansvärt det har blivit att man inte ens kan slå ihjäl någon ifred utan att folk ska lägga sig i... 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Pentagram

    I ett sådant läge ringer man naturligtvis frisörfacket så får de skicka sina dödsbrigader efter överlöparen... Det har åtminstone varit MIN strategi hittills mot den typen av angrepp och det tycks haft en utmärkt avskräckande effekt (även om jag nu inte uppfyller kraven för att vara den typ av offer som nämns i just TS).

  • Herdis

    Nog för att jag anser att feminister ofta är fel ute, men just det där har jag nog aldrig stött på... De brukar nöja sig med att massakrera sitt eget hår!


    To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • enLitenEmma

    Haha jag hade blivit asförbannad om nån börjar klippa mitt hår på busshållsplatsen. Om personen är feminist eller inte skulle varken göra till eller från

  • Vitamin

    Det är ett brott att klippa av någon annans hår, mot  vederbörandes vilja.
    Det anses dessutom vara ett allvarligare brott att kapa en kvinnas hår.
    Men jag skulle inte tro att straffskalan ser annorlunda ut för feminister.

  • Lilia

    Vad har feminist med saken att göra? Det är som att säga hur reagerar du om en socialdemokrat klipper av dig håret. Nu till frågan, jag kommer naturligtvis polisanmäla.

Svar på tråden Hur reagerar du om en feminist klipper av ditt hår?