• Anonym (Josh)

    Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?

    Hänger en del på nätdejtingsidor och har funderat på det där. Varför har majoriteten av tjejer så lite egna intressen? Runt 90% av alla tjejer har endast en eller flera av dessa intressen: Mat/Vin/Resor/Shopping/Träning. Det är ju inga direkta intressen. Det är ju mer allmängiltiga saker som man mer eller mindre måste göra, men som man ändå tycker är kul, i likhet med sova, bajsa, duscha, klippa sig,.. Inga direkt egna intressen alltså. Plus att dom alla är i princip konsumtionsbaserade, alltså du konsumerar i ditt intresse, du producerar ingenting. Jag tycker det lätt ger sken av en ytlig och odriven person..

    Vore intressant att höra från en tjej med bara sådana intressen. 

  • Svar på tråden Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?
  • Anonym (Josh)
    lykantrophona skrev 2013-05-13 22:57:48 följande:
    Jag vet inte om just målet är att det är "produktivt", men aktivt på något sätt. Titta på tv är passivt. Att skriva fan fiction om figurerna på tv är aktivt. Att titta på fotboll är passivt, att spela fotboll är aktivt. Att dricka vin är passivt, att hålla sig med en vinsamling och kanske göra eget vin är aktivt.

    Överhuvudtaget är jag trött på folk som inte bryr sig om något. Som aldrig blivit upprörda över en orättvisa (eller, möjligtvis bara delat en länk på facebook och sen glömt det), som aldrig läst något svårare än en deckare, som tycker att vetenskap är tråkigt, som inte vet något om andra kulturer, som är rädda för att göra bort sig eller att sticka ut.
    Tack. För båda kommentarerna.
  • Orcha
    Anonym (Josh) skrev 2013-05-13 23:14:47 följande:
    Låter trist. Ni borde skaffa.. hmm.. egna intressen.

    Andra intressen än män?
    Förvånad

    Sku,,,sku..skulle de inte bli alldeles tokiga av ensamhet och tomma matlådor då???
    Finns dårar med utbildning här. Ryggen mot väggen rek.
  • kk kk
    nozpa skrev 2013-05-13 23:22:40 följande:
    Men att ha shopping som intresse är väl inte direkt att springa på ica o handla snabbmakaroner kanske. Jag tänker mer att åka på shoppingresa med väninnor o dyl. Brukar ju innehålla restaurangbesök, någon utställning, teater osv 

    Och träningen kan väl vara ett eget intresse? Alla tränar inte bara för att man "måste". Vissa går verkligen in för det och tränar för Marathon osv. Så visst är det väl egna intressen?

       
    precis det saknas när kvinnor skriver dock.

    om man skriver. "sprang london maraton på 3.50, mitt mål var under fyra timmar" så har man lagt en hook. nån kan svara vettigt på det där. kvinnor begriper inte det, utan skriver istället "jag tycker om att träna på min fritid". vad fan gör man det liksom. ok. jag har slutat läsa rpfiltexter, och tittar bara på bilder.  
  • ZaftMonkey

    Jag måste hålla med. Vilket också är anledningen till att jag inte har någon tjejjkompis i dagsläget. Men jag tror också en av anledningarna till att intressen inte skrivs ut på datingsidor är att en del tjejjer vill vara flexibla och gilla det som killen de gillar gillar ;)
    Sån är inte jag. Men jag har sett alltför många tjejjer göra så.

  • Diabetikern Jojo
    Orcha skrev 2013-05-13 23:29:04 följande:

    Andra intressen än män?
    Förvånad

    Sku,,,sku..skulle de inte bli alldeles tokiga av ensamhet och tomma matlådor då???

    Haha... klockren!
    Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • kk kk
    Orcha skrev 2013-05-13 23:29:04 följande:

    Andra intressen än män?
    Förvånad

    Sku,,,sku..skulle de inte bli alldeles tokiga av ensamhet och tomma matlådor då???
    vi behöver nog inte oroa oss där. lyssna på en grupp kvinnor som paratr själva, och ämnet män dyker upp hela tiden VI är ju så intressanta
  • nozpa
    kk kk skrev 2013-05-13 23:29:14 följande:
    precis det saknas när kvinnor skriver dock.

    om man skriver. "sprang london maraton på 3.50, mitt mål var under fyra timmar" så har man lagt en hook. nån kan svara vettigt på det där. kvinnor begriper inte det, utan skriver istället "jag tycker om att träna på min fritid". vad fan gör man det liksom. ok. jag har slutat läsa rpfiltexter, och tittar bara på bilder.  

    Nu har jag ju iofs ingen sådan profil på någon dejtingsida och har ingen koll på vad folk skriver, eller hur dom utmålar sig.
    Men OM jag hade haft det och tränat för Marathon eller något sådant. Ja, då hade jag nog inte skrivit det ändå. Känns som att det låter väldigt skrytsamt att skriva ut sin tid osv. Hade nog bara nämnt "träning" som intresse. Det är ju enkelt att fråga personen vad för typ av träning. För har man valt det som intresse så anser jag inte att det är en måstegrej bara.  
  • kk kk
    ZaftMonkey skrev 2013-05-13 23:29:40 följande:
    Jag måste hålla med. Vilket också är anledningen till att jag inte har någon tjejjkompis i dagsläget. Men jag tror också en av anledningarna till att intressen inte skrivs ut på datingsidor är att en del tjejjer vill vara flexibla och gilla det som killen de gillar gillar ;)
    Sån är inte jag. Men jag har sett alltför många tjejjer göra så.
    hehe, i england tycker alla tjejer om att titta på sport på tvn enligt deras sidor undrar varför  
  • Anonym (Josh)
    Insatt skrev 2013-05-13 23:03:56 följande:
    Jag tänker också på ditt konsekventa nedvärderande av kvinnors intresse Josh, att du gärna förutsätter att de bara blajar med det som de håller på med. Kan det möjligtvis vara så att du ser ner på kvinnor som grupp och utgår ifrån att allt vi tar oss för och tycker om bara är skit och skräp utan något som helst värden i någon vettig MANniskas ögon?
    För det första, jag har förutfattade meningar om både män och kvinnor. Oavsett om de stämmer eller inte, så är min åsikt att det mesta beror på genusroller.
    För det andra, så säger jag som hon med räven-bilden ovan, ytliga och oengagerade människor är tråkiga.
    För det tredje, det är 25-30-åriga singeltjejer på nätdejtingsidor som jag nu ifrågasätter mina förutfattade meningar om.
  • ZaftMonkey
    kk kk skrev 2013-05-13 23:33:13 följande:
    hehe, i england tycker alla tjejer om att titta på sport på tvn enligt deras sidor undrar varför  
    Klockrent! XD
Svar på tråden Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?