• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • stjärnmamman

    Många par med svensk kille och Thailändsk tjej är äkta par ja

    Men finns även killar som skaffar såna tjejer som dom misshandlar och behandlar som skit..

    Finns också Thailändskor som kommer hit och gifter sig med 60 åriga gubbar för att få det bättre än i Thailand

    Så vet jag också många karlar som åker till Thailand för att få kärlek.. Dejtar något fruntimmer där och köper allt till dom.. Ger dom pengar och blir sen dumpade..

    Alla dessa exempel existerar

  • Anonym (Givet)
    stjärnmamman skrev 2013-07-01 08:28:49 följande:
    Många par med svensk kille och Thailändsk tjej är äkta par ja

    Men finns även killar som skaffar såna tjejer som dom misshandlar och behandlar som skit..

    Finns också Thailändskor som kommer hit och gifter sig med 60 åriga gubbar för att få det bättre än i Thailand

    Så vet jag också många karlar som åker till Thailand för att få kärlek.. Dejtar något fruntimmer där och köper allt till dom.. Ger dom pengar och blir sen dumpade..

    Alla dessa exempel existerar



    Och ??

    Alla dessa saker existerar ja, men är inget specifikt för Thailänska kvinnor.
  • stjärnmamman

    Nu var det Thailändska kvinnor denna tråd handlar om och många påstår det bara är av kärlek som en 26 årig thai blir ihop med en 60 årig gubbe

    Eller att det bara är för att komma till Sverige

    Men finns som sagt många exempel både positiva o negativa

  • Anonym (hej)

    Jag som svensk tjej som har en thaiman då, vad säger ni om det

  • Solrosens
    Anonym (hej) skrev 2013-07-01 09:08:48 följande:
    Jag som svensk tjej som har en thaiman då, vad säger ni om det

    Wow aldrig sett. Unikt.
  • Godnatt
    stjärnmamman skrev 2013-07-01 08:50:27 följande:
    Nu var det Thailändska kvinnor denna tråd handlar om och många påstår det bara är av kärlek som en 26 årig thai blir ihop med en 60 årig gubbe

    Eller att det bara är för att komma till Sverige

    Men finns som sagt många exempel både positiva o negativa
    Är detta ett vanligt scenario då? Asiater ser yngre ut, oavsett vad. Tjejen på bilden, ej thai, var 43 år när fotot togs.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Fiya

    Det du menar är alltså att om man kommer från Thailand kan ingen kärlek uppstå? Skulle thailändska kvinnor lida av någon form av förbannelse som säger att de inte kan älska? Eller skulle den "svenskemannen" vara oförmögen att älska någon annan än kvinnan i huset bredvid? 
    Det verkar i tråden som att det förutsätts att den thailändska tjejen kommer från Thailand och inte Sverige och att de flesta kopplar det till prostitution(det är väl något annat än kärlek!?) Thailand är dessutom ett av de vanligaste långtidsresmålen, så det är väl inget konstigare än om en kvinna på språkresa i exempelvis Spanien hittar sin kärlek där? 
    Att du tycker någon ser lite udda betyder ju inte att alla andra människor ser de som udda. Var glad för din vän istället som hittat någon han älskar och trivs med. 
    Det kan ju faktiskt också vara så, som man själv många gånger upplevt, att en grupp människor(exempelvis vänskapskretsen/kollegor) uppfattar en på ett visst sätt, så man känner sig låst till förväntningarna. Om han nu dessutom är en blyg kille, kanske han känt sig ännu mer låst i ert umgänge, men tillsammans med henne kan känna sig avslappnad och blommat ut? Kan vara en av anledningarna till att det varit svårt att träffa kvinnor tillsammans med vänner, och är man blyg kanske man inte rör sig ut så mycket på egen hand. Ibland kan det vara rätt bra att få stå på egna ben - men det viktigast är väl att träffa en kvinna som ser en och gillar det hon ser, det verkar hon göra. 

  • Anonym (adopterad)
    Godnatt skrev 2013-07-01 09:23:11 följande:
    Är detta ett vanligt scenario då? Asiater ser yngre ut, oavsett vad. Tjejen på bilden, ej thai, var 43 år när fotot togs.
    Också en poäng - svenskar har ofta svårt att avgöra åldern på mig - tar fel på 10-15 år. Jag är 41 år, folk tror i regel att jag är runt 25-30. När jag var 30 fick jag visa leg på systemet varje gång. Sista gången jag visade leg för köp av tobak var jag över 30.

    Bara för att det förekommer en "fru-import" som kanske ofta baseras på det faktum att resurserna i världen är orättvist fördelade, så innebär inte det att det är OK att man glömmer individen och därför reducerar denne till vandrande klyschor.
  • Anonym (hej)
    Solrosens skrev 2013-07-01 09:16:57 följande:

    Wow aldrig sett. Unikt.

    Foten i munnen knappast. Inte helt ovanligt att se.
Svar på tråden Män med Thaibrudar