• Pokergirl

    Kvinnliga företagare - här är vår tråd

    Tänkte starta en tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

    Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger!

  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd
  • Pokergirl

    gemelli> tack för berömmet om ringen, jag har själv beundrat dina ringar i ett annat forum...

    Nåväl, hann precis bara starta en tråd så var det dags för utbildning i Göteborg. Nu är jag iaf tillbaka och sporrad. En rad om mig, har precis startat upp som egen företagare på en salong där jag utför LPG-behandlingar, samtidigt arbetar jag deltid som sjuksköterska eftersom jag vill ha kvar tryggheten med en månatlig lön. Älskar jobbet som företagare men önskar ibland att man hade en "personlig rådgivare" som kunde hjälpa en när det kör ihop sig. Tänkte att detta forum kanske kunde vara en liten hjälp på vägen.

  • Pokergirl

    trollsanna> och vad ska du syssla med? Spännande att höra om andras företagande.

  • Ralleröj

    är det någon som vet hur lång tid det tar innan man blir godkänd och får F-skattesedeln? hur lång tid har det tagit för er?

  • Sirlig

    Jag har ett handelsbolag, så jag var tvungen att gå via Bolagsverket också. Hos Skatteverket tar det ca 2-4 veckor beroende på handläggare. Jag är grymt nöjd med min! Se bara till att fylla i alla papper riktigt, för annars måste du komplettera och då tar det ännu längre tid.

  • JagoTösen

    Lilie: Tack, det är stackars sambon som får sitta o göra den. Den är väl inte så snygg som man skulle vilja ha den men han kämpar på. Vi känner att vi inte vill betala stora pengar för att låta ett företag göra det åt oss så den får se lite sådär ut.

  • Sirlig

    JagoTösen: Jag fick precis ett gratiserbjudande om en hemsida från ett wedföretag som skulle expandera till Stockholm. Tyvärr har jag redan anställt en designer som ska göra den. Det var lite synd, men, men!

  • JagoTösen

    Sirlig:

    Lät ju bra med gratis sida.Fast jag tror ju inte dom ger bort nåt gratis. Dom vill nog tjäna en slantdom oxå. Då tar dom säkert dyra pengar för uppdateringar o liknande istället.

  • Sirlig

    Jago: Dom skulle etablera sig här och ville ha rätt till att använda ens sida som referens.

  • trollsanna

    Pokergirl

    Det blir inom åkeribranschen. Det blir ett familjeföretag. Tufft för mig som tjej men det bli kul att komma in i karlarnas värld och få vara med. Det blir en kul utmaning.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd