• Pokergirl

    Kvinnliga företagare - här är vår tråd

    Tänkte starta en tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

    Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger!

  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd
  • Sirlig

    Pokergirl: Ett sent svar till din fråga ang import. Om du importerar en vara får du betala moms på varans inköpsvärde och fraktkostnaden(kan vara mycket bra att tänka på!) så länge varan köps utanför EU. Importerar du från annat EU-land betalar du ingen moms. Du kan även få betala en mindre expedieringsavgift beroende på fraktsätt. En tullavgift på några procent på inköpsvärde, fraktkostnad samt momskostnaden kan också få betalas på vissa varor. Mer info om det hittar du på taric.tullverket.se/taric/bin/tagHuvudmeny.cgi som också den är en helt hysteriskt krånglig websida! Ring annars tullverkets infotelefon som är superbra!

  • Pokergirl

    Sirlig> Tackar! Förresten, hur gick det i Kina? *nyfiken*

  • Sirlig

    Pokergirl: Det gick bara bra! Det var spännande och Kina är i en sån spännande utveckling att det gör resan än mer intressant. Det känns däremot väldigt skönt att komma hem igen och sätta tänderna i lite "riktigt" arbete igen! Jag har en skeppslast med pärlor och smycken som kommer hit om några veckor...

  • Sirlig

    Pokergirl: Njae, en slags halvädelsten som är svart och skimrar i lila och gråsvarta sötvattenspärlor, men annars har jag köpt in mycket vårfärger nu...

  • imsevimsespindel

    Är det någon som vet var man köper bubbelpåsar, zippåsar billigast?

  • anezka

    imsevimsespindel : villka typer av bubbelpåsar är du ute efter veta att öb hadde det för inte så länge sedan

    zippåsar finns biligt på tradera beroende på vilken stl man är ute efter annar så är jag oxå intresserad av att veta vart man köper sådana billigare än 100 st för 110 kr och A4 stl för min del

  • imsevimsespindel

    Jag vill ha sådana kuvertaktiga med papper på utsidan och bubbelplast inne. Både stora och små storlekar.

  • orzia1

    så nu har man "överlevt" informations mötet med skattemyndigheten


    Sila mina tårar i silkesduk och låt min sorgsna melodi leta sig ut i skogens dimma
Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd