• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Rataxes
    themia skrev 2015-05-18 20:17:32 följande:
    Varför ska vi satsa på kärnkraft, när vi har ett kraftigt elöverskott, och de hållbara alternativen blir allt mer konkurrenskraftiga?
    Kärnkraft är gårdagens teknik.
     
    Elöverskottet du pratar om är beroende av att det finns fungerande kärnkraft under den kalla årstiden.

    Elöverskottet skapar dessutom exportintäkter. Jag hör ingen klaga över att vi har ett lastbilsöverskott i Sverige.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Fagerlund
    themia skrev 2015-05-18 20:23:22 följande:
    Jag kan garantera att jag är minst lika uppdaterad som du, sannolikt bättre.
    Men det ändrar inte min åsikt.
    Varför ska den billigaste, säkraste och renaste energikällan avvecklas?
  • Gert

    Per Gahrton dömdes idag till 2 månaders fängelse för grovt rattfylleri.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-05-19 19:24:01 följande:
    Per Gahrton dömdes idag till 2 månaders fängelse för grovt rattfylleri.
    Alla djur är jämlika, men miljöpartister är jämlikare än andra.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Gert

    Socialborgarrådet Ewa Larsson (MP) förvarar beslutet om de idag har klubbat genom att ge IS-krigare förtur till bostäder, jobb och bidrag i Stockholm.

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister

    Miljöpartiet är Sveriges farligaste parti. Jag känner mig rädd av att bo i samma stad som dessa korkade beslutsfattare.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Tom Araya
    Gert skrev 2015-05-19 21:36:00 följande:

    Socialborgarrådet Ewa Larsson (MP) förvarar beslutet om de idag har klubbat genom att ge IS-krigare förtur till bostäder, jobb och bidrag i Stockholm.

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister

    Miljöpartiet är Sveriges farligaste parti. Jag känner mig rädd av att bo i samma stad som dessa korkade beslutsfattare.


    Sanslöst!
  • themia
    Rataxes skrev 2015-05-18 21:28:23 följande:
    Det är uppenbart. Hen påstår sig ha jobbat med kärnkraft. Men med tanke på kunskapsnivån inom ämnet torde arbetet ha bestått i att sälja matkuponger i kiosken på Kantarellen.
    Jag har aldrig jobbat med kärnkraft, och det har jag aldrig heller påstått.
    Var försiktig med vad du sprider.
  • themia
    Rataxes skrev 2015-05-18 21:32:19 följande:
    Elöverskottet du pratar om är beroende av att det finns fungerande kärnkraft under den kalla årstiden.

    Elöverskottet skapar dessutom exportintäkter. Jag hör ingen klaga över att vi har ett lastbilsöverskott i Sverige.
    Typiskt för konservativa som du att inte se möjligheterna till utveckling.
    Skulle sådana som fått bestämma skulle vi fortfarande resa med ånglok och elda med koks i städerna.

    Kärnkraften är ingen hållbar teknik. Den innebär en ofantlig och ofantligt dyr anläggning på ett ställe, med avancerade, och därför sårbara, driftsystem och är beroende av ett sårbart distributionsnät.

    Framtiden finns i lokal elproduktion, små anläggningar i form av solceller, vindkraft, biogas, geotermisk energi mm.
    I kombination med energisnåla hus och s.k. smarta elnät kan i princip varje fastighet bli självförsörjande på el.
    Jag talar inte om science fiction, denna utveckling pågår för full landet runt.

    Industrin klarar sig på vattenkraften
    Är du medveten om att vintertid går praktiskt taget  all produktion från kärnkraften till uppvärmning av bostäder, ett enormt slöseri?

    Därtill kommer det faktum att det idag är så gott som omöjligt att investera i kärnkraft och få pengarna tillbaka. Därför byggs ingen kärnkraft.
  • themia
    Fagerlund skrev 2015-05-18 22:13:58 följande:
    Varför ska den billigaste, säkraste och renaste energikällan avvecklas?
    Billigaste?
    Säkraste?
    Renaste?

    Du måste vara religiös
  • themia
    Rataxes skrev 2015-05-19 19:25:29 följande:
    Alla djur är jämlika, men miljöpartister är jämlikare än andra.
    Jaja, vi vet att du läst Orwell, du ä så duktig.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?