• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • K Markatta

    Tekniska nämndens vice ordförande i Malmö, Anders Törnblad (MP), skriver på sin blogg att han känner för att ladda ett gevär när han hör hur kommuninnevånare klagar på sådant som han uppfattar som småsaker i stället för att engagera sig i det som MP anser vara viktigt:

    www.skd.se/2016/03/15/sa-kanner-jag-for-att-ladda-ett-gevar/

    När han kontaktas av media kommer han med följande krystade bortförklaring:

    Hans version är att han vill ladda ett gevär med argument för viktiga klimatåtgärder och inte att han vill ta till våld.

    - Att jag vill ladda ett gevär är en bara metafor för de känslor som kommer när Malmöbor tar sig fram i sina stora bilar och spyr sina avgaser över dem som går eller cyklar för att värna om klimatet, säger Anders Törnblad.

  • elyse

    Jag ogillar att deras "miljöpolitik" med en strävan mot bilfria centrum gör att folk tar bilen till stora köpcentrum och går att centrumhandeln med mindre butiker där ut.

  • Faber
    Kung Markatta skrev 2016-03-16 10:04:48 följande:

    En till artikel om den skjutgalne miljöpartisten:

    www.sydsvenskan.se/malmo/tornblad-mp-det-var-jattekorkat-av-mig/

    Törnblad (MP): "Det var jättekorkat av mig"

    Miljöpartisten Anders Törnblad skrev ett blogginlägg riktat mot Limhamnsbor att han ville ladda ett gevär. Nu ångrar han sig och stänger sin blogg.


    Jag har väldigt svårt att tro på hans krystade bortförklaring.  Bra material till min blogg dock. Tack för tipset.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Rataxes

    Miljöpartist som antagligen skulle må bra av alkolås på datorn...

    http://www.expressen.se/kvallsposten/krav-pa-kommunalrad-att-avga-efter-tweets/

    Åtminstone skulle hans omgivning må bättre.

    Han kommer knappast att få avgå, det enda han kommer att få är antagligen diabetes typ 2.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-03-28 18:09:47 följande:

    Miljöpartist som antagligen skulle må bra av alkolås på datorn...

    http://www.expressen.se/kvallsposten/krav-pa-kommunalrad-att-avga-efter-tweets/

    Åtminstone skulle hans omgivning må bättre.

    Han kommer knappast att få avgå, det enda han kommer att få är antagligen diabetes typ 2.


    Expressen skriver inte hela sanningen om det inträffade. I går kväll pågick det ett s.k. drev på Twitter mot Nils Karlsson och han och hans familj fick bl.a. ta emot dödshot. Nils spårade ut och har bett om ursäkt men han var inte ensam om att spåra ut under det s.k. drevet och det finns andra som också gick för långt. (bl.a. Niklas Svensson på Expressen). Det är många som tycker att även han borde be om ursäkt.  För den intresserade så kan man kolla upp vad som hände genom att idag söka på ordet drev på Twitter.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-03-28 18:09:47 följande:
    Miljöpartist som antagligen skulle må bra av alkolås på datorn...

    www.expressen.se/kvallsposten/krav-pa-kommuna.../

    Åtminstone skulle hans omgivning må bättre.

    Han kommer knappast att få avgå, det enda han kommer att få är antagligen diabetes typ 2.
    Ännu en politiker och ännu en miljöpartist (oh, the surprise!) som är omogen sin uppgift.

    Bara avgå. För allas skull.
    .

    Men nej då, miljöpartiets taleskvinna i Malmö försvarar honom och hans twittrande av liknelser mellan Kristdemokraterna och Hitler med att: "Det var en del av en längre konversation som man måste läsa för att förstå".
  • Flash Gordon

    Faktum att det är Malmös komunalråd för demokrati och jämställdhet vi talar om.

    Han har tydligen drivit sin egen påsk-offensiv på nätet mot allt och alla ha tycker illa om.

    Kallat dem "as" och dumma i huvudet, hånat deras penisstorlekar, bett dem hålla käften, kallat dem "häxor", säger att de går på droger och så vidare.
    https://twitter.com/filosofennils?lang=sv

    Och det är bara de tweetar han inte redan rensat bort.

    Seriöst?!

    Ett kommunalråd i landets tredje största kommun.

    .

    Och inte för att det hade hjälpt ändå men han kan alltså inte ens be om ursäkt utan att lägga till ett: men-egentligen-förtjänade-de-det!

    Och anledningen til att han kommer att komma undan med detta är att ingen, egentligen, förväntar sig mer av en miljöpartist. Business as usual.

  • Flash Gordon

    Mer Nils Karlsson, miljöpartistiskt kommunalråd för demokrati och jämställdhet i Malmö:

    https://twitter.com/FilosofenNils/status/619606227425828864

    Intern etik-kurs inom MP kanske?

    Twitterförbud?

    Avskedande av olämpliga personer?

    .

    Vad avser MP göra åt sina företrädare som beter sig på detta sätt mot folk som har annan åsikt?

    .
    Situationen påminner inte så lite om Vänsterpartisten Simon Fors i Pajala som öppet gått ut med att han vill skjuta moderater i allmänhet och Per Gudmundsson i synnerhet och som av en slump är det delvis samma personer som engagerade sig för Simon Fors då som nu engagerar sig för Nils Karlsson i MP Malmö.

  • Rutgers
    KillBill skrev 2016-03-28 19:21:03 följande:

    Expressen skriver inte hela sanningen om det inträffade.


    Måste vara första gången. Hade det varit någon av hatsajterna hade det var en annan sak.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?