• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon

    Miljöpartiets språkrör Märta Stenevi kallar skjutningen av två barn för "allvarligt" och "oacceptabelt". Hon menar att våld, vapen och kriminella gäng "har ingen plats i vårt samhälle".

    Ja, hon tar verkligen i från tårna. Man känner verkligen hur hon tänker lösa detta ...
    .

    Hon får svar:

    twitter.com/Skogkar/status/1416795395619971072

    Du leder ett parti som spelat en avgörande roll för att skapa ett samhälle där våldet, vapnen och gängen tar allt större plats. Inget kan vara mer irrelevant än dina känslor.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • K Markatta

    I vilket land ville ett regeringspartis företrädare styra rapporteringen i public service nu igen?

    www.svd.se/mp-profiler-ville-paverka-svt

    MP-profiler ville påverka SVT

    Miljöpartiet ska få SVT att ägna en kvart i varje nyhetssändning åt klimatkrisen. Så lyder ett förslag inför partiets kongress som ett 30-tal miljöpartister - däribland en profilerad riksdagsledamot - ställt sig bakom. När SvD ringer ångrar hon sig

  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-10-08 18:14:27 följande:
    I vilket land ville ett regeringspartis företrädare styra rapporteringen i public service nu igen?

    www.svd.se/mp-profiler-ville-paverka-svt

    MP-profiler ville påverka SVT

    Miljöpartiet ska få SVT att ägna en kvart i varje nyhetssändning åt klimatkrisen. Så lyder ett förslag inför partiets kongress som ett 30-tal miljöpartister - däribland en profilerad riksdagsledamot - ställt sig bakom. När SvD ringer ångrar hon sig
    Mmm ...

    Det sitter i Miljöpartiets DNA.

    Miljöfascism.

    Avskaffa fria val. Styra vad media skall skriva och säga.

    Allt förstås för den goda sakens skull.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

    Det är också ganska typiskt att när media (SvD) börjar fråga om detta DÅ är de helt plötsligt emot den motion de själva lämnat in till partikongressen.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

    Lite lustigt ändå.

    www.expressen.se/nyheter/mp-politiker-ville-paverka-svts-nyhetssandningar-/

    "OK, det var dumt att säga att SVT ska rapportera klimat minst en kvart i varje sändning ...

    ... MEN istället ska vi beordra Naturvårdsverket att hålla ständiga presskonferenser om klimatet!"

    Så när det ser dumt ut att Miljöpartisterna vill styra statlig media - då vill de istället detaljstyra myndigheter i vilka presskonferenser de ska hålla.

    Den där fascistiska nerven, den går liksom bara inte att hålla tillbaka ...

    Miljöfascisterna De Gröna


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Jonnynilsson
    Flash Gordon skrev 2021-10-08 19:32:38 följande:

    Lite lustigt ändå.

    www.expressen.se/nyheter/mp-politiker-ville-paverka-svts-nyhetssandningar-/

    "OK, det var dumt att säga att SVT ska rapportera klimat minst en kvart i varje sändning ...

    ... MEN istället ska vi beordra Naturvårdsverket att hålla ständiga presskonferenser om klimatet!"

    Så när det ser dumt ut att Miljöpartisterna vill styra statlig media - då vill de istället detaljstyra myndigheter i vilka presskonferenser de ska hålla.

    Den där fascistiska nerven, den går liksom bara inte att hålla tillbaka ...

    Miljöfascisterna De Gröna


    Det är bra at MP visar sitt rätta jag. Nu har MP rasat ordentligt och förhoppningsvis inser väljarna att MP inte är lösning på miljöproblemen.
  • momjanet

    www.svtplay.se/video/32908367/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-den-sista-alen

    Exakt därför.

    De är samhälls- och teknikfientliga maktkåta populister som säljer sig med hjälp av domedagsprofetior.
    Sen skiter de fullständigt i människorna. Ett exempel är att de vill höja bensinskatten där sky is the limit. Men struntar fullkomligt i att bygga bostäder för alla som inte kan bo kvar på landsbygden tack vare det.

    De vill se "miljövänlig" el men skiter i att de efterlämnar sig en fullständig ekologisk kollaps.

    De måste bara ut ur riksdagen NU.

  • Flash Gordon

    Man önskar det vore ett stort fä*la skämt bara, men nä ... det är verkligheten:

    Nu förbereds för cement-ransonering!

    mobile.twitter.com/jonsson_henrik/status/1451143545356800002

    När cementransoneringen börjar drabba allt från gruvnäring till byggnadsindustri och svensk industriexport, kom då ihåg att miljöpartiet - som är direkt ansvarigt för denna kris - är övertygat om man i framtiden kommer att kunna lära sig bygga utan cement.

    Tack Miljöpartiet!


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
Svar på tråden Varför hatar folk MP?