• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • MariaW01
    Carolina01 skrev 2014-08-03 21:44:29 följande:

    Tyvärr fick jag missfall i fredags, var då i V 15, så nu lämnar jag tyvärr den här tråden...


    Men nej!! Beklagar verkligen!! Styrkekramar till dig!!!
  • novin10

    Hej alla det va ett tag sen. Nu är ja i v13 12+6 dag. Har kub test idag på efter middag . Känner mig så nervös . Det känns att ja är inte alls gravid.känner mig bara lite yr o har huvudvärk ibland. Annars ingen illamående, men mina andra två graviditet har varit så min illamående börjar efter v25. Hoppas hoppas du hittar bara ett barn o är frisk :)

  • novin10
    novin10 skrev 2014-08-05 11:33:20 följande:

    Hej alla det va ett tag sen. Nu är ja i v13 12+6 dag. Har kub test idag på efter middag . Känner mig så nervös . Det känns att ja är inte alls gravid.känner mig bara lite yr o har huvudvärk ibland. Annars ingen illamående, men mina andra två graviditet har varit så min illamående börjar efter v25. Hoppas hoppas du hittar bara ett barn o är frisk :)


    Menar hoppas de hittar ett frisk barn:)
  • Edvina

    Har fått en liten bebismage nu Annars mår jag bra. Känner mig faktiskt mkt piggare och klarare i knoppen Det trodde jag inte för några veckor sedan..

  • mullemeck

    Vad härligt att se din mage! Och att höra er alla berätta hur ni mår och hur långt ni är gångna. Fortsätt gärna!! Det är kul att läsa även om vi just nu lever lite i ett vakuum.

    Gjorde moderkaksprovet i morse. Det gick bra. Jag var så nervös att jag nästan skakade innan. Men det gjorde inte så ont, mest bara obehagligt. Läkaren var superduktig. 
    Nu väntar 3-5 arbetsdagar av väntan på det första "snabbprovet" av trisomi 13, 18, och 21. Sen skulle han skicka cellerna på "långanalys" också. För han kanske, kanske såg något avvikande vid magen. Vi får se. Den långa analysen tar 2-3 veckor för cellerna skall dela på sig. Där får vi veta alla kromosomer, om de är "normala". 
    Lite av min nervositet har släppt nu när jag gjort provet, för nu kan vi inte göra något annat än att vänta. Men man kommer ju sitta som på nålar om/när telefonen skulle ringa.

  • Laura79

    Novin10 - hoppas allt gick bra idag.

    Mullemeck - skönt att det är gjort. Förstår att väntan är olidlig. Tre dagar är ju iaf rätt snabbt, vi får hoppas på det!

    Imorgon ska jag på inskrivning. Är i v.11 snart 12 så rätt sen inskrivning men den BM jag vill ha har varit på semester. Känns helt overkligt att gå dit igen. Undra om hon känner igen mig?! Sist jag var där på efterkontroll typ 2 mån efter min yngsta fötts sa jag "nej aldrig i livet att det blir en till, det är stopp nu". Ha ha ja så blev det ju inte riktigt ;).

  • pingeming

    Har ni börjat tänka på namn än?

    Min sambo tror nog jag är helt knäpp som sitter och letar men jag känner att jag måste vara ute i god tid då vi har olika religioner så vi kan hitta ett namn som passar oss bägge samt att namnet ska kunna användas i i både Sverige och hans hemland.

    Men gud så svårt det är!

  • novin10
    Laura79 skrev 2014-08-05 17:02:54 följande:

    Novin10 - hoppas allt gick bra idag.

    Mullemeck - skönt att det är gjort. Förstår att väntan är olidlig. Tre dagar är ju iaf rätt snabbt, vi får hoppas på det!

    Imorgon ska jag på inskrivning. Är i v.11 snart 12 så rätt sen inskrivning men den BM jag vill ha har varit på semester. Känns helt overkligt att gå dit igen. Undra om hon känner igen mig?! Sist jag var där på efterkontroll typ 2 mån efter min yngsta fötts sa jag "nej aldrig i livet att det blir en till, det är stopp nu". Ha ha ja så blev det ju inte riktigt ;).


    Tack Laura79:) allt gick bra. Det va ett frisk barn. Allt såg normal ut tack o lov. Kul för dig att bli inskrivning och för mer info:) ha de bra
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!