• obhnordica

    anmäld,orolig

    fick i onsdags ett brev att jag fått en orosanmälan gällande min dotter och min son.dom ville träffas redan på fredagen och i förrgår var vi där.Jag fick läsa anmälan och det finns en oro för att jag dricker för mycket,jag vet att det blir lite för mycke ibland men jag tar alltid hand om barnen,nu sa dom att dom ska starta en utredning,gick inte det lite väl fort att bestämma?jätteorolig nu

  • Svar på tråden anmäld,orolig
  • Anonym (..)

    Först när jag läste ts så kände jag: Jaha.. En sån där orosanmälan som inte leder någonstans. Sen läste jag tråden och ser att det finns nog fog för oro. Ta hjälp ts, du verkar behöva det. 

    Och ja, jag vet vad jag pratar om. Har själv blivit anmäld men då var det på "rykten". Soc utredde, fanns ingenting att anmärka på och gick vidare. 
    Det går till så iallafall att du får komma själv först och svara på frågor, berätta om era dagar, svara på orosanmälan och ge din version. Nöjer sig soc där så släpper dom er. Ser dom ännu oro så går dom vidare och träffar då barnen. Syns ingen oro då så släpps ni. Finner dom oro så kontaktar som skola, fritids, förskola och bvc. 

    Har själv aldrig kommit längre än till samtal med dom själv men vet hur en utredning går till då jag blev upplyst om det vid första mötet. 

  • Monkii
    Anonym skrev 2014-08-31 14:54:27 följande:

    nä men dom SMET ut,har dom aldrig gjort förr.ja ja vi ska på möte på tisdag så får väl se vad dom har att säga.barnen ska med så man får väl hoppas att dom inte försöker få dom att säga saker som dom vill höra,sånt har man ju hört talas om...


    Men varför var dina barn vakna mitt i natten?
  • Anonym (anonym)
    Monkii skrev 2014-08-31 16:25:25 följande:
    Men varför var dina barn vakna mitt i natten?
    De kunde väl inte sova om de befann sig i en miljö med riktigt fulla människor?
  • Anonym

    inte vet jag,dom höll sej kanske vakna tills vi somnade och smet sen ut det är vad jag tror,jag får ta detta nu så är det bara.men jag tänker inte sitta och hålla med om saker som inte stämmer.det riktigt vidriga nu är att barnen är ute och jag hoppas dom inte går hem till den mamman.ibland stannar dom ute sent och jag får gå ut och leta efter dom och känner inte för att ringa på där just nu

  • Anonym (anonym)
    Anonym skrev 2014-08-31 16:41:05 följande:
    inte vet jag,dom höll sej kanske vakna tills vi somnade och smet sen ut det är vad jag tror,jag får ta detta nu så är det bara.men jag tänker inte sitta och hålla med om saker som inte stämmer.det riktigt vidriga nu är att barnen är ute och jag hoppas dom inte går hem till den mamman.ibland stannar dom ute sent och jag får gå ut och leta efter dom och känner inte för att ringa på där just nu
    Barnen hade alltså ordnade sovplatser, ni vuxna hade ordnade sovplatser eller däckade de vuxna bara i soffor?
    Kontrollerar man inte att barnen ligger i sina sängar innan man går och lägger sig om man har fest och dörrar olåsta.
  • Anonym (Stjärna)
    Anonym (anonym) skrev 2014-08-31 16:33:43 följande:
    De kunde väl inte sova om de befann sig i en miljö med riktigt fulla människor?
    Usch vad hemskt :( sådan otrygg miljö...
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2014-08-31 16:41:05 följande:
    inte vet jag,dom höll sej kanske vakna tills vi somnade och smet sen ut det är vad jag tror,jag får ta detta nu så är det bara.men jag tänker inte sitta och hålla med om saker som inte stämmer.det riktigt vidriga nu är att barnen är ute och jag hoppas dom inte går hem till den mamman.ibland stannar dom ute sent och jag får gå ut och leta efter dom och känner inte för att ringa på där just nu
    Du vet inte ens om de var vakna eller sov när du somnade? Du vet inte heller när de kommer hem, eller var de befinner sig på dagarna? Skall de inte tala om var de är och har de inte någon tid att komma hem?
    Du har förresten inte svarat på vad "lite alkohol" är för dig. Du blir inte stupfull, men hur mycket dricker du? En flaska? Två?
  • Anonym (Soc.)
    Anonym skrev 2014-08-31 16:41:05 följande:

    inte vet jag,dom höll sej kanske vakna tills vi somnade och smet sen ut det är vad jag tror,jag får ta detta nu så är det bara.men jag tänker inte sitta och hålla med om saker som inte stämmer.det riktigt vidriga nu är att barnen är ute och jag hoppas dom inte går hem till den mamman.ibland stannar dom ute sent och jag får gå ut och leta efter dom och känner inte för att ringa på där just nu


    Men hur gamla är barnen då?
  • Anonym (Z)
    Anonym skrev 2014-08-31 16:41:05 följande:

    inte vet jag,dom höll sej kanske vakna tills vi somnade och smet sen ut det är vad jag tror,jag får ta detta nu så är det bara.men jag tänker inte sitta och hålla med om saker som inte stämmer.det riktigt vidriga nu är att barnen är ute och jag hoppas dom inte går hem till den mamman.ibland stannar dom ute sent och jag får gå ut och leta efter dom och känner inte för att ringa på där just nu


    Du har noll koll alltså?
  • Anonym (Fy fan)

    Tack för att någon reagerade och anmälde! Stackars dina barn!

    Bara för att du är arbetslös och inte har nåt att göra om dagarna så behöver dina barn gå upp till skolan dagen efter DU har valt att festa!!!

    Tack som fan att dom får mat i sig.... Som om det räcker?! Barn kräver så mycket mer än så!

    Jag hoppas nästan att dom tar barnen ifrån dig så dom får en möjlighet till ett bra, tryggt och lugnt liv med rutiner!

Svar på tråden anmäld,orolig