• Phaa

    Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

    Hej! Min flicka fick sitt vaccin när hon var 3 månader fredag 3 oktober 2014. Sköterskan på BVC frågade mig (21år)och min kille (23år) hur flickan mådde medan hon mätte,vägde osv. Flickan var en 10poängare enligt hennes barnläkare och mådde toppen!

    Hon va det finaste som hänt mig, jag kunde inte vänta på att visa henne för hela världen. Sköterskan talar om för oss att hon skall vaccineras och ger henne ett vaccin i vardera lår. I samma stund kändes det för mig som att jag borde hindrat sköterskan från att göra det. Jag försökte intala mig själv att det bara va ?mamma problem? jag handskades med. Det är bara jag som är Knäpp, min känslor för min dotter spelar spratt för min hjärna. BVC Sköterskan talar om för oss att min dotter är fullt frisk, bra reaktionsförmåga, stadig i sin utveckling och har de finaste ögonen hon sätt på många år. Hon säger även att det ja. Vara så att hon kan bli trött, lite febrig och gnällig men att jag skall ge henne en baby alvedon och hålla henne hårt hos mig, att det kommer lugna ner sig efter ett -två dygn. redan här får jag ångest. Mindre än 36 timmar att har erhållit sitt första vaccin, vaccinet som va livsnödvändigt för att hon inte skall drabbas av stelkramp, vaknar jag och min kille upp med vår dotter död i famnen på honom. Vi ringer ambulans och återupplivning håller på i 45 min innan de dödförklarar henne på sjukhuset i Kristianstad. Barnläkaren som bedömt min dotter som 10 poängare står nu och talar om för mig att han inte kan utesluta att vaccinet tagit död på henne men att vi får vänta på obduktionsrapporten som kan dröja månader innan jag kan få översatt. Jag väntar fortfarande på rapporten. Jag önskar bara att jag hade lyssnat på mig själ. Jag har aldrig fått någon spruta för stelkramp då jag är född i Tyskland, inte heller senare i livet har jag brytt mig om vaccinet trots påtryckningar från skolsköterska och läkare. Varför lät jag dem vaccinera min dotter? Jag hade ingen aning om vad hon vaccinerades för innan sköterskan redan satt sprutan. Hatar jag mig själv och hela värden för det. JA!! vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog. Hon beklagar vår sorg. Vetandes att kvinnan bara gjorde sitt jobb gör inte saken bättre när jag nu i efterhand förstår att de allihopa inte bara denna sköterska är medvetna om dödligheten och inte sa ett ord. För min dotter, mig, min kille är det redan försent jag hoppas bara att någon där ute tar till sig av sin egen mamma eller pappa instinkt. Jag önskar verkligen att detta för skillnad för någon annan.

  • Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp
  • isabellab

    Jag kan sympatisera med de som är rädda/känner oro för nya vaccin/behandlingar. Men de "vanliga" som använts i så många, många år? Nej.

    Självklart har medicin och vetenskap utvecklats under åren och man kan idag se tillbaka på vissa behandlingar som helt galna. Hela världen utvecklas ju. Men att avstå vaccin som använts otroligt länge och är så beprövat tycker jag är dumdristigt och väldigt synd.

    Det finns alltid en risk med allting i livet, man kan dö/bli sjuk av nästan vad som helst. Men att ta väl beprövade vaccin för att minimera risken, lidande och spridning ser jag som en självklarhet.

  • tobbe01
    hitme2ice skrev 2014-11-21 23:58:14 följande:
    Nej. Man kan få precis varenda sjukdom, även som vaccinerad. Besök ett BVC och prata med sjuksköterskorna där, och föräldrarna. Milda övergående biverkningar? Snarare barn som är ordenligt sjuka i 1-2 veckor. Åsikterna och historierna går isär. Det är upp till var och en.

    Du pratar också med någon som fick fullt utvecklad kikhosta, trots ett vaccin som var "effektivare" än dagens acellulära vaccin. Till slut togs det vaccinet bort. Inte för att man fick kikhosta ändå. Det får man trots dagens vaccin också. Nä det orsakade allvarliga biverkningar.

    Det finns mycket värre saker än dom sjukdomarna. Jag har haft alla barnsjukdomar samt difteri, så sluta prata om allvarliga sjukdomar. Du verkar inte ens veta inte vad allvarliga sjukdomar är. Höstblåsor är för fan värre än mässling. Jo jag vet vad jag pratar om, för jag har barn. Mässling är att föredra framför höstblåsor från helvetet. Och vattkoppor, om det vill sig illa, är också värre än mässling
    Så det är du som bestämmer hur grava olika sjukdomar är? Vattkoppor är värre än mässling. Jaha! Barn dör ju av mässling i många delar av världen men inte hos oss för våra barn vaccineras.
  • winnethepooh

    [quote=74380077][quote-nick]Lindsey Egot the only one skrev 2014-11-21 23:24:17 följande:[/quote-nick]Ursäkta! Vet du vad stelkramp är?[/

    Ja. Hurså? Den skulle inte sprida sig genom smitta mellan människor (om det är det du menar) men likafullt bli mycket mera vanlig.

  • winnethepooh

    [quote=74380077][quote-nick]Lindsey Egot the only one skrev 2014-11-21 23:24:17 följande:[/quote-nick]Ursäkta! Vet du vad stelkramp är?[/

    Ja. Hurså? Den skulle inte sprida sig genom smitta mellan människor (om det är det du menar) men likafullt bli mycket mera vanlig.

  • Sous
    hitme2ice skrev 2014-11-21 23:58:14 följande:
    Nej. Man kan få precis varenda sjukdom, även som vaccinerad. Besök ett BVC och prata med sjuksköterskorna där, och föräldrarna. Milda övergående biverkningar? Snarare barn som är ordenligt sjuka i 1-2 veckor. Åsikterna och historierna går isär. Det är upp till var och en.

    Du pratar också med någon som fick fullt utvecklad kikhosta, trots ett vaccin som var "effektivare" än dagens acellulära vaccin. Till slut togs det vaccinet bort. Inte för att man fick kikhosta ändå. Det får man trots dagens vaccin också. Nä det orsakade allvarliga biverkningar.

    Det finns mycket värre saker än dom sjukdomarna. Jag har haft alla barnsjukdomar samt difteri, så sluta prata om allvarliga sjukdomar. Du verkar inte ens veta inte vad allvarliga sjukdomar är. Höstblåsor är för fan värre än mässling. Jo jag vet vad jag pratar om, för jag har barn. Mässling är att föredra framför höstblåsor från helvetet. Och vattkoppor, om det vill sig illa, är också värre än mässling smile5.gif
    Ursäkta, men anledningen att man vaccinerar mot mässling är ju för att sjukdomen ibland leder till dödlig hjärnhinneinflammation. Det får man inte av höstblåsor. Har du på något sätt missat att det fortfarande är en dödlig komplikation?
  • winnethepooh
    tvetalan skrev 2014-11-21 23:55:04 följande:

    Jag misstänker att jag fick autoimmun hepatit och tarmsjukdom utav pandremix men har inte fått det bekräftat av min läkare. De är väldigt ovilliga att skylla på vacciner men jag har mått dåligt sedan dess och medicinerar mot autoimmun hepatit och kronisk tarmsjukdom. Väldigt kul.

    Ta det beslut som känns rätt i hjärtat. För i slutändan är det du som bestämmer..


    Måste återigen påpeka att det är stor skillnad på att skippa ett influensavaccin och att låta bli att vaccinera sina barn mot sjukdomar som finns därute och kan ge allvarliga men för livet. Visst, polio må vara ovanligt i Sverige men kanske reser ni en dag utomlands.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    hitme2ice skrev 2014-11-21 23:45:53 följande:
    Slipper sjukdomarna? Jag har redan haft mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor, kikhosta och difteri. Jag har varit utsatt ett åtskilliga gånger sedan barnsben, utan att bli sjuk. Speciellt när vi varit utomlands. Immuniteten är uppenbarligen bättre än något vaccin. Om du menade mitt barn så finns det åtskilliga saker som är långt mycket värre än de sjukdomar jag just räknade upp. Samt de andra "vaccinsjukdomarna".

    Varför skulle jag posta källor? För att jag avstår vaccin? Eller för att jag har haft en del barnsjukdomar? När jag var barn vaccinerades ingen mot barnsjukdomarna. Det var runt 700 elever på min skola. Ingen blev blind, skadad eller dog. Inte på någon av alla de andra skolorna i min stad heller. Du behöver inte tro på det alls. Min avsikt är inte att övertyga dig att avstå vaccin. Jag tycker att alla ska läsa på ordentligt, för och emot. Det är allt. Om vaccin och sjukdomarna. Är det inte bättre med ett välgrundat beslut, än omvänt?

    För varje källa du hänvisar till har jag läst en som motsäger, och vice versa. Så vad tjänar det till? Du är övertygad om vaccins nytta och säkerhet. Jag är inte det. Båda två av nästan samma anledning. Men jag har valt att lyssna och ta hänsyn till människors berättelser. Jag anar att du inte gör det? För dig gäller bara statistik, vetenskapliga teorier och forskning & studier? Så bara där har vi ingenting att diskutera.

    Jag gav bara ett tips i mitt första inlägg. Läs på ordentligt innan vaccination, för och emot. Om vaccin nu är så effektivt och säkert, låt vaccinen tala, istället för att slösa tid och energi på internet
    Det är klart att det är bättre att göra ett välgrundat beslut, det är precis det jag säger.

    Att "läsa på" om diverse "vaccinskador" som inte kopplats till vaccin (exempelvis den påstådda MPR/autism-kopplingen) är inte att fatta ett välgrundat beslut.

    För mig gäller vetenskapliga studier och statistik när det kommer till att ta beslut och ge råd i hälsorelaterade frågor. Jag låter inte min "magkänsla" känna efter hur långt det är till solen, hur tung jorden är, huruvida cellgifter hjälper mot cancer eller om vaccin är effektiva och säkra. Det överlåter jag till min hjärna.

    Du ljuger när du påstår att du kan hitta lika mycket emot vaccin, det finns helt enkelt inte särskilt många välgjorda studier. Personliga berättelser har ett visst värde, men inte för datainsamling.

    Jag kan inte avgöra om jag har ont i huvudet på grund av förkylningen jag har nu eller om det är för att jag sov lite dåligt i natt, det kan vara vilket som. Samma sak är det med "jag fick X efter vaccin Y!"-berättelserna, det finns inte en enda möjlighet att man kan avgöra detta själv. Man kan tro att man gör det, men det förändrar ingenting.

    Min avsikt med att diskutera frågan är att jag inte tänker låta felaktigheter stå oemotsagda i en såpass viktig fråga.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • tobbe01
    winnethepooh skrev 2014-11-22 08:17:14 följande:
    Måste återigen påpeka att det är stor skillnad på att skippa ett influensavaccin och att låta bli att vaccinera sina barn mot sjukdomar som finns därute och kan ge allvarliga men för livet. Visst, polio må vara ovanligt i Sverige men kanske reser ni en dag utomlands.
  • winnethepooh
    isabellab skrev 2014-11-22 07:58:51 följande:

    Jag kan sympatisera med de som är rädda/känner oro för nya vaccin/behandlingar. Men de "vanliga" som använts i så många, många år? Nej.

    Självklart har medicin och vetenskap utvecklats under åren och man kan idag se tillbaka på vissa behandlingar som helt galna. Hela världen utvecklas ju. Men att avstå vaccin som använts otroligt länge och är så beprövat tycker jag är dumdristigt och väldigt synd.

    Det finns alltid en risk med allting i livet, man kan dö/bli sjuk av nästan vad som helst. Men att ta väl beprövade vaccin för att minimera risken, lidande och spridning ser jag som en självklarhet.


    Precis. Jag valde faktiskt bort att vaccinera mig mot svininfluensan, tvekade ett tag innan jag bestämde mig för det. Det kändes nog delvis lite nytt. Plus en del andra faktorer relaterade till saker som hände i mitt liv just dâ. Men beprövade vacciner  mot väldigt allvarliga sjukdomar (som man vet ytterst sällan ger komplikationer mer än möjligtvis lite feber), det är alldeles för riskabelt att välja bort dem tycker jag.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp