• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-03-12 13:28:38 följande:
    Ja,  det är mig en källa till ständigt återkommande nöje och löje att skrikhögern och SD-aktivisterna i så stor utsträckning postar länkar urskiljningslöst.

    Jag gissar att många samlar och byter länkar där det är antalet länkar som blir ett mått på hur politiskt inkorrekt man är medan länkarnas eventuella innehåll och relevansområde saknar betydelse.

    Det förvånar mig inte alls att en länk till en artikel som handlar om att MP år 2013 krävde att alliansregeringen skulle sparka en moderat styrelseordförande för Arbetsförmedlingen postas i en tråd som handlar om förtroendet för vår nuvarande regering.

    Det händer ju numer att tidningar måste sätta upp en "OBS-skylt" för artiklar som ligger på nätet och förklara att artikeln är typ fem år gammal efter att någon figur upptäckt artikeln och "samlar"-folket rusar dit för att uppröras och byta och samla länkar.

    Stämmorna i den här klagokören är sällan så tonsäkra som de inbillar sig varaSkrattande

    Ett annat problem i dagens debatt är att allt som media skriver inte stämmer eller så vinklas nyheterna. Jag lyssnade på radioprogrammet Medierna i morse och de hade ett intressant inslag om en artikel som SVD har publicerat.



    t.sr.se/24V3F3J



    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • SmalaSara
    Smecker skrev 2016-03-12 13:42:12 följande:
    Vad/vilka är myndighetens ledning/styrelse? Vem avgör vad som är myndighetens bästa möjliga resultat och vem avgör vad som är myndighetens uppgift?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Man kan tillsätta chefen politiskt. Men det behöver inte vara en politisk person.

    Jag tycker det hade varit bättre om man tillsatte någon med erfarenhet av polisarbete.

    Tycker du att Eliasson var ett bra val?
  • Smecker
    SmalaSara skrev 2016-03-12 13:42:18 följande:

    Jag håller med.

    Tillsättandet av utomstående som fullständigt saknar erfarenhet och kunskaper om arbetet "på golvet" är inte bra.

    Jag tror det är ett utslag av NPM -tänk. Man vill ändra en "struktur" och en "organisation"och inbillar sig att "struktur/organisation" kan vara ett eget ämne losskopplat från den funktion som struktureras/organiseras. Så fungerar det inte när man jobbar med människor.


    Å andra sidan är det svårare att ändra en struktur och en organisation som man själv är en del av. Lite basic organisationsteori.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    SmalaSara skrev 2016-03-12 13:53:28 följande:

    Man kan tillsätta chefen politiskt. Men det behöver inte vara en politisk person.

    Jag tycker det hade varit bättre om man tillsatte någon med erfarenhet av polisarbete.

    Tycker du att Eliasson var ett bra val?


    Toms något enahanda invändning var mot att tjänsten tillsätts politiskt.

    Jag avstår från att diskutera det enskilda fallet.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-03-12 13:51:30 följande:

    Ett annat problem i dagens debatt är att allt som media skriver inte stämmer eller så vinklas nyheterna. Jag lyssnade på radioprogrammet Medierna i morse och de hade ett intressant inslag om en artikel som SVD har publicerat.


     


    t.sr.se/24V3F3J



    Mm, det är nästan en allmän tendens att skippa relevanskontrollen.

    Det var bättre förrSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    Smecker skrev 2016-03-12 13:54:17 följande:
    Å andra sidan är det svårare att ändra en struktur och en organisation som man själv är en del av. Lite basic organisationsteori.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Ja, precis. Organisationsteori. Som inte nödvändigtvis funkar särskilt bra i praktiken.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-12 13:28:38 följande:
    Ja,  det är mig en källa till ständigt återkommande nöje och löje att skrikhögern och SD-aktivisterna i så stor utsträckning postar länkar urskiljningslöst.

    Jag gissar att många samlar och byter länkar där det är antalet länkar som blir ett mått på hur politiskt inkorrekt man är medan länkarnas eventuella innehåll och relevansområde saknar betydelse.

    Det förvånar mig inte alls att en länk till en artikel som handlar om att MP år 2013 krävde att alliansregeringen skulle sparka en moderat styrelseordförande för Arbetsförmedlingen postas i en tråd som handlar om förtroendet för vår nuvarande regering.

    Det händer ju numer att tidningar måste sätta upp en "OBS-skylt" för artiklar som ligger på nätet och förklara att artikeln är typ fem år gammal efter att någon figur upptäckt artikeln och "samlar"-folket rusar dit för att uppröras och byta och samla länkar.

    Stämmorna i den här klagokören är sällan så tonsäkra som de inbillar sig varaSkrattande
    När det ökända nättrollet Storken postade inlägget om att Gudrun Schyman ville förbjuda skägg delades det ohämmat. Så klart. Tror det är uppe i över 700 000 delningar nu, så ja, det är rätt illa ställt med källkritiken på sina håll.

    Här är en länk från skrönans tidiga dagar:

    http://staging.metro.se/nyheter/nej-gudrun-schyman-vill-inte-forbjuda-skagg/EVHnkq!6iNvIXKweN0jI/

     
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-03-12 14:43:05 följande:
    När det ökända nättrollet Storken postade inlägget om att Gudrun Schyman ville förbjuda skägg delades det ohämmat. Så klart. Tror det är uppe i över 700 000 delningar nu, så ja, det är rätt illa ställt med källkritiken på sina håll.

    Här är en länk från skrönans tidiga dagar:

    staging.metro.se/nyheter/nej-gudrun-schyman-v...!6iNvIXKweN0jI/

     
    Mm, jag vet.

    Mycket av det man här på FL kam läsa från antifeminister om vad feminismen står för är ju hämtat från den rikliga flora av synnerligen obegåvad antifeministisk satir som finns på nätet

    Överhuvudtaget tycks den oförblommerade enfalden vara det som göder skrikhögern, SD-aktivismen och liknande antiintellektuella företeelser.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-03-12 14:43:05 följande:
    När det ökända nättrollet Storken postade inlägget om att Gudrun Schyman ville förbjuda skägg delades det ohämmat. Så klart. Tror det är uppe i över 700 000 delningar nu, så ja, det är rätt illa ställt med källkritiken på sina håll.

    Här är en länk från skrönans tidiga dagar:

    staging.metro.se/nyheter/nej-gudrun-schyman-v...!6iNvIXKweN0jI/

     
    Metrolänkar funkar sällan, åtminstone på gamla Familjeliv.

    testar den här varianten

    tinyurl.com/p7c74fk
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-03-12 13:51:30 följande:

    Ett annat problem i dagens debatt är att allt som media skriver inte stämmer eller så vinklas nyheterna. Jag lyssnade på radioprogrammet Medierna i morse och de hade ett intressant inslag om en artikel som SVD har publicerat.



    t.sr.se/24V3F3J



    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Har du läst artikeln i SvD?

    Jag undrar om medierna gjort det heller faktiskt då det uttryckligen står i SvD att ökningen beror på ökat antal asylsökande och antal handläggare.

    Märklig kritik
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?