• Äldre 21 Mar 14:27
    1458490 visningar
    23131 svar
    -17 +24
    23131
    1458490

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 18 Mar 00:47
    nihka skrev 2016-03-17 23:21:41 följande:
    Här kan jag hjälpa till genom att berätta att Romson som visserligen har en svenskklingande satsmelodi och gör ett par basala verbböjningsfel i intervjun överlag uttryckte sig korrekt och visade ett välfungerande ordförråd med adekvat fackterminologi. Oavsett vad jag anser om miljöpartiet.
    Den som intervjuades var Alice Bah Kuhnke.

    Hon pratade nog på samma sätt som hon gör på svenska och det är kanske där problemet ligger, i alla fall om man ska tro socialdemokraten Leif GW Persson:

    www.svt.se/kultur/leif-gw-persson-sagar-kulturministern

    - I kulturpolitiken har hon inte åstadkommit något. Det är mycket sorgesamt. Jag tror att man ska vara försiktig med att göra gamla barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn, säger Leif GW Persson om Bah Kuhnke
  • Äldre 18 Mar 00:55
    Kung Markatta skrev 2016-03-18 00:47:35 följande:
    Den som intervjuades var Alice Bah Kuhnke.

    Hon pratade nog på samma sätt som hon gör på svenska och det är kanske där problemet ligger, i alla fall om man ska tro socialdemokraten Leif GW Persson:

    www.svt.se/kultur/leif-gw-persson-sagar-kulturministern

    - I kulturpolitiken har hon inte åstadkommit något. Det är mycket sorgesamt. Jag tror att man ska vara försiktig med att göra gamla barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn, säger Leif GW Persson om Bah Kuhnke
    Jepp. Jag vet men skrev bara fel namn av tankspriddhet.
  • Äldre 18 Mar 01:10
    misil skrev 2016-03-18 00:45:52 följande:

    Att sossarna i Sverige lyckats hålla upp siffrorna så pass länge som man gjort beror på den korrupta symbiosen med facket.
    Det korrupta består b.l.a av att medlemmarna tvingas med sina hårt ihop slitna pengar sponsra ett parti man inte sympatiserar med eller tycker genuint illa om,även ren propaganda som t,ex politism och inskränkta skrifter från det fackförbund man är medlem i.


    Att ingen tar tag i det och särar på s och facket.
  • Nenne6­66
    Äldre 18 Mar 01:43
    +2
    Digestive skrev 2016-03-18 00:35:22 följande:
    Jo tack och folket i mitten, som vill stå över och utanför, trängs upp mot väggarna ifrån alla håll. Det är inga roliga tider, på många sätt och vis.

    Det ligger mycket i det du skriver här. Undrar just hur det hade blandat om korten, om Socialdemokraterna hade tagit strid för ett EU-urträde. De kanske får en sådan öppning om några år får rulla på och om inte EU-länderna samverkar bättre med att lösa flyktingkrisen. Vem vet hur det kan sluta. Det mesta känns tänkbart.

    Att partier som Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Sverigedemokraterna kanske fångar upp den andan som många yngre generationer ser i de äldre och när de talar om socialdemokratin. Någon slags fusion av vad de yngre generationerna har fångat upp av de äldre generationernas gågna visioner, som integreras med något nämnt parti som omreformeras därefter. Tänker i en framtid om 15-20 år och om Socialdemokraternas fall inte har hunnit att hejdas.
    Jag blir bara så positiv när jag ser att du dyker upp i debatterna. Smalasara (en ny favorit) och anonymous'. Det blir ordning och reda och det är en fröjd att följa er, även om jag inte håller med om allt. Tycker att ni är värda ett lyft. Gillar er!
  • Nenne6­66
    Äldre 18 Mar 01:45
    nihka skrev 2016-03-18 00:55:11 följande:
    Jepp. Jag vet men skrev bara fel namn av tankspriddhet.
    Allt verkar vara i sin ordning enligt övriga , men tack för att du uppvisade någon form av självinsikt, nångång. Bockar och bugar.
  • Äldre 18 Mar 02:15
    Nenne666 skrev 2016-03-18 01:43:12 följande:

    Jag blir bara så positiv när jag ser att du dyker upp i debatterna. Smalasara (en ny favorit) och anonymous'. Det blir ordning och reda och det är en fröjd att följa er, även om jag inte håller med om allt. Tycker att ni är värda ett lyft. Gillar er!


    Tack!
  • Äldre 18 Mar 08:01
    Tom Araya skrev 2016-03-18 01:10:26 följande:
    Att ingen tar tag i det och särar på s och facket.
    Du menar att det borde stiftas lagar som styr vad fackförbund får använda sina pengar till.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 18 Mar 09:15
    Tom Araya skrev 2016-03-18 01:10:26 följande:

    Att ingen tar tag i det och särar på s och facket.


    Det är bara medlemmarna själva som kan lösa det problemet. Nu håller ju pamparna inom LO facken och såssarna varandra bakom ryggen så det blir inte så lätt. Det måste börja underifrån.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 18 Mar 10:10
    FDFMGA skrev 2016-03-18 08:01:15 följande:
    Du menar att det borde stiftas lagar som styr vad fackförbund får använda sina pengar till.Skrattande
    Om nu facket ska sponsra politiska partiet vilket jag finner högst tveksamt.
    Så borde medlemmarna ha rätt att kryssa i vilket parti ens pengar ska gå till dvs ett mer demokratiskt tänk än dagens odemokratiska tvingande ordning.
    Självklart kommer sossar yla om att det skulle försvaga den s.k arbetarrörelsen,vilket enligt mig är feltänk eftersom facket vilket ska vara till för medlemmarnas bästa inte partiets,då kommer få mer inflytande även i andra partier vilket skulle gagna medlemmarna,än att vara fastlåst i ett föråldrat odemokratiskt antimedlems tänk.
  • Äldre 18 Mar 10:23
    misil skrev 2016-03-18 10:10:38 följande:
    Om nu facket ska sponsra politiska partiet vilket jag finner högst tveksamt.
    Så borde medlemmarna ha rätt att kryssa i vilket parti ens pengar ska gå till dvs ett mer demokratiskt tänk än dagens odemokratiska tvingande ordning.
    Självklart kommer sossar yla om att det skulle försvaga den s.k arbetarrörelsen,vilket enligt mig är feltänk eftersom facket vilket ska vara till för medlemmarnas bästa inte partiets,då kommer få mer inflytande även i andra partier vilket skulle gagna medlemmarna,än att vara fastlåst i ett föråldrat odemokratiskt antimedlems tänk.
    Det sägs att en majoritet av LOs medlemmar sympatiserar med SD. Dessa medlemmar har makten i sin hand och kan verka för att en ny ordning införs på sikt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?