• Äldre 21 Mar 14:27
    1457313 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457313

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 22 Mar 21:40
    Smecker skrev 2016-03-22 20:05:56 följande:
    - Har du några aktuella fall som rör uteslutning av medlem som grundar sig i att personen inte är socialdemokrat? Jag räknar inte fall som handlar om SD, det finns hela sex andra partier att välja och vraka bland.

    - Det är fortfarande ett val.

    - Självklart skall vi undvika att diskutera dumheter som ingen kan styrka. Jag tycker du skall ta det med Tom Araya.
    Du ville gärna diskutera kulturer i organisationer....
  • Äldre 22 Mar 22:14
    Tom Araya skrev 2016-03-22 21:25:16 följande:

    Såklart är det enklare för mig och jag har min fulla rätt till det.

    Det är också enklare för s att behålla ett förbund baserat på total dominans av facket och politiken från socialdemokratiskt håll än att konkurera om medlemarna på jämbördiga villkor.Alla vuxna medborgare får vara med och rösta fram våra politiska makthavare men alla medlemmar i facket får inte vara med och rösta fram vilka som styr facket.


    - Det står som sagt vem som helst, även dig, fritt att starta ett fackförbund.

    - Vilka medlemmar får inte rösta fram vilka som styr facket? Nej, alla vuxna får rösta fram ett parti, alla vuxna får inte lov att rösta fram partiordförande t ex. Som i fackförbunden. Representativ demokrati, du vet. Jag vet att du är emot det, men det är så det fungerar här i Sverige.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 22 Mar 22:20
    Mentat skrev 2016-03-22 20:39:12 följande:

    Här är ett exempel på att det tydligen inte duger för LO-förbundet att vara fackligt förtroendevald och ha borgerliga åsikter: www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.1207285-hon-petades-som-fackombud

    Naturligtvis är kopplingen (s) - LO oerhört stark. LO:s ordförande har ju t.ex. en automatisk plats i (s) verkställande utskott. Finns det något annat parti som har en sådan koppling till en formellt sett utomstående organisation?


    Det var ett bra exempel. Förkastligt gjort, tycker jag.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 22 Mar 23:00

    Från artikeln:

    I början av december fick hon ett kortfattat mejl från Lena Janson - Helenas uppdrag skulle avslutas med omedelbar verkan. Någon ersättare har fortfarande inte rekryterats, vilket gör att hennes avdelning nu saknar både fackombud och skyddsombud.

    Lena Janson vill inte kommentera fallet när GP når henne på telefon. Till ST-tidningen säger hon dock att alla arbetsplatsombud måste ställa upp på Kommunals värderingar och att det inte har någon betydelse i sammanhanget att Helena är demokratiskt vald av sina kollegor.

    - Det är sant att så har skett men det är ändå vi som i slutändan fattar beslut, säger Lena Janson till tidningen.

    -------------

    Skit samma vad våra dumma medlemmar tycker. I slutändan är det ändå vi pampar som bestämmer.

  • Äldre 23 Mar 01:09
    Smecker skrev 2016-03-22 22:14:33 följande:
    - Vilka medlemmar får inte rösta fram vilka som styr facket?
    Vilka får skulle jag säga...?... Jag har varit medlem i både Metall och Transport, aldrig fått rösta om någonting, så att säga att medlemmarna bestämmer är inte riktigt sant.
  • Äldre 23 Mar 05:41
    Kung Markatta skrev 2016-03-22 23:00:35 följande:

    Från artikeln:

    I början av december fick hon ett kortfattat mejl från Lena Janson - Helenas uppdrag skulle avslutas med omedelbar verkan. Någon ersättare har fortfarande inte rekryterats, vilket gör att hennes avdelning nu saknar både fackombud och skyddsombud.

    Lena Janson vill inte kommentera fallet när GP når henne på telefon. Till ST-tidningen säger hon dock att alla arbetsplatsombud måste ställa upp på Kommunals värderingar och att det inte har någon betydelse i sammanhanget att Helena är demokratiskt vald av sina kollegor.

    - Det är sant att så har skett men det är ändå vi som i slutändan fattar beslut, säger Lena Janson till tidningen.

    -------------

    Skit samma vad våra dumma medlemmar tycker. I slutändan är det ändå vi pampar som bestämmer.


    Det finns många orsaker till att Kommunal tappar medlemmar. Det här är en av dem.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 23 Mar 08:21
    Tom Araya skrev 2016-03-23 01:09:00 följande:
    Vilka får skulle jag säga...?... Jag har varit medlem i både Metall och Transport, aldrig fått rösta om någonting, så att säga att medlemmarna bestämmer är inte riktigt sant.
    Det gäller ju att klara av att hitta till mötena också.

    Jag anser att din synpunkt kan jämföras med att påstå att Sverige är ett odemokratiskt land eftersom man inte fått rösta.

    Ett visst mått av initiativförmåga kan man nog ändå begära, som att en fackmedlem ska förstå att ta sig till fackets möten eller att en väljare ska klara av att ta sig till vallokalenSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 23 Mar 15:18
    Smecker skrev 2016-03-22 22:14:33 följande:
    Representativ demokrati, du vet.
    Fast det blir problem om du har en valberedning som sållar bort eller aktivt motarbetar oönskade namn. Det hjälper inte heller till om de demokratiskt valda representanterna går plocka bort efter valet om de som har valt har valt fel.
  • Äldre 25 Mar 19:16
    nattuv skrev 2016-03-23 15:18:05 följande:

    Fast det blir problem om du har en valberedning som sållar bort eller aktivt motarbetar oönskade namn. Det hjälper inte heller till om de demokratiskt valda representanterna går plocka bort efter valet om de som har valt har valt fel.


    "Representativ demokrati, du vet."
  • Äldre 28 Mar 18:23

    Margot Wallnöt twittrar:

    "Har tagit emot det tragiska beskedet att en svensk kvinna omkom i terroristattackerna i Bryssel. Mina tankar går till de anhöriga."

    Margot Wallnöt väljer sina ord. Omkommer gör man i en olycka. Sprängs man i bitar av terrorister så omkommer man inte, man mördas!

    Konstigt att hon inte är upprörd över de utomrättsliga avrättningar som belgarna har genomfört.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?