• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Tom Araya
    Nyheter
    Biståndspengar gick till röstjakt på svensk plats i FN:s säkerhetsråd

    Regeringen har i det dolda använt biståndspengar till kampanjen för en plats i FN:s säkerhetsråd. En oberoende stiftelse har beviljats miljoner från biståndsbudgeten som UD sedan använt till att betala restaurangbesök, hotell och dyra flygbiljetter till 27 FN-ambassadörer som ska rösta om Sveriges plats.

    www.dn.se/nyheter/sverige/bistandspengar-gick-till-rostjakt-pa-svensk-plats-i-fns-sakerhetsrad/


  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-04-14 16:02:04 följande:

    Det tar tid att rätta till dessa brister, det går inte att trolla fram arbetskraft som inte finns att anställa, dom behöver utbildas, eller valideras om de nu finns hos de invandrade.
    Detsamma gäller för en hel drös med yrken där vi idag tvingas köpa in arbetskraft för att företag och myndigheter ska klara sina nuvarande åtaganden.
    Inom vissa yrken så tvingas man säga nej till fler/mer arbete, då det inte går att hitta arbetskraft.
    Så tramset med sänkta ingångslöner för att fler ska komma i arbete är bara skitsnack, ingen anställer nån som inte behövs, oavsett om lönen är låg, man anställer de som behövs, och där har Sverige problem idag.

    Så det som måste göras är att upprätta ett register eller liknande, där de som behöver anställa kan söka efter anställningsbara bland alla invandrade och sen låta dom avgöra ifall dom vill anställa.
    Det ska ske i samband med asylsökan, och redan då bli synliga för ev arbetsgivare, då jag tycker det är bättre att låta dom som får möjligheten att jobba, kan få bidra till Sveriges välfärd, istället för att sitta och vänta på en flyktingförläggning.

    Det måste bli slut på att politiker ska bestämma vem som kan jobba, vi har hört nog med dumheter från deras håll under årtionden nu.
    De som behöver anställa vet vad dom vill ha, och hur dom ska kolla om personen har vad som krävs, det gör eller kan inga politiker


    Jag tycker det låter klokt och det känns friskt med konstruktiv kritik som omväxling!

    Det låter bra med ett sådant system som du beskriver och med det här registret så kan arbetsmarknaden skicka signaler direkt till den som har kommit hit och meddela denna att efter språkstudier och eventuella extrakurser så finns det ett jobb att få. Eventuella extrakurser skulle företagen själva kunna hålla och sådana kurser skulle säkerligen kunna kombineras med språkstudiernas senare skede för att spara tid. Det skulle även gå att införa bakvägen som ett komplement, där den nyanlända människan själv kan söka arbete via ett dylikt register och med tolk kallas till intervju, varav ett positivt besked innebär samma process mot en arbetsför status.

    Jag tror att företagen hade kunnat ha en helt annan framtidsförhållning med ett sådant system - oavsett hur det skulle se ut i detalj - och att det skulle ge nyanlända både hopp och drivkraft.

    Det hade troligen också sparat både tid och gjort företagsvärlden allt mer positivt inställd på framtiden.
  • Tom Araya
    Ekonomi
    ?Provocerande och skandalöst? ? Löfven krävs på svar om biståndspengarna

    Samtliga oppositionspartier och Vänsterpartiet kräver nu svar från regeringen om varför en stiftelse med biståndspengar fick betala resor i samband med Sveriges kampanj för en plats i FN:s säkerhetsråd. Frågan kommer i?dag att tas upp på utrikesutskottets möte


    ??Det är oerhört provocerande och skandalöst, säger Birgitta Ohlsson (L).

    www.dn.se/ekonomi/provocerande-och-skandalost-lofven-kravs-pa-svar-om-bistandspengarna/


  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-04-14 14:07:16 följande:
    Jag tycker SmalaSaras språkbruk är intressant - är det inte kulturmarxister så är det syltryggar.

    Här på FL har jag nog i stort sett bara sett benämningarna användas av anhängare till ett partier/organisationer som inte har så mycket annat gemensamt med S än begynnelsebokstaven.

    I övrigt så kan jag instämma med dig. Blockpolitiken borde vara död och begraven, att den ändå tycks röra på sig får man nog relatera till att det är så populärt med zombiefilmer nuförtiden.
    Du är fel person att klaga.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-04-14 20:56:49 följande:
    Du är fel person att klaga.
    Jag föreslår att du startar en tråd om att jag är fel person att klaga. 

    Det blir mycket bättre så än att du kinkar i den här tråden.

    Lycka till, DigestiveSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-04-14 20:59:28 följande:
    Bananrepubliken Sverige lever ständigt vidare Publicerad: 2016-04-05 14:29

    www.news55.se/debatt-artiklar/bananrepubliken...
    Stenbeck ja just ja. Det var ju han som med ärvda skogsbolagspengar bland annat startade TV3.

    Det måste ju vara en tv-bolag med ett utbud som passar skrikhögern.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?