• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Missermajser
    Flash Gordon skrev 2017-02-21 16:44:31 följande:

    Finansministerni den "femistiska" regeringen twittrar om när hon är i hatten, får en utskällning för att hon relativiserar och banaliserar kvinnoförtryck och tvingas be om ursäkt:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/9azKw/svidande-kritik-mot-magdalena-anderssons-hattbild

    Smartaste, bästa tjejgänget!


    Ganska barnsligt påhopp även av kvinnorättsorganisationen och den "liberala" riksdagsledamoten då slöjdebatten här inte handlar om slöjans vara eller icke vara. Det är en debatt att kämpa mot kravet inom den islamska kulturen att bära slöja och en helt annan om huruvida man ska diskriminera de som av sin kultur tvingas bära den.
    Sedan är det en tredje debatt om huruvida man ska bära slöja när man besöker ett land där de kräver slöja.
  • Flash Gordon
    Missermajser skrev 2017-02-21 17:15:39 följande:
    Ganska barnsligt påhopp även av kvinnorättsorganisationen och den "liberala" riksdagsledamoten då slöjdebatten här inte handlar om slöjans vara eller icke vara. Det är en debatt att kämpa mot kravet inom den islamska kulturen att bära slöja och en helt annan om huruvida man ska diskriminera de som av sin kultur tvingas bära den.
    Sedan är det en tredje debatt om huruvida man ska bära slöja när man besöker ett land där de kräver slöja.
    Det som är riktigt löjligt är att vi har en vuxen människa som ska föreställa finansminister som ägnar sig åt småbarns sandlådefasoner på nätet.

    "Tihi, vad tycker du om att vi bär hatt då? Pilutta dig!"


    Vad är det för jä*la nivå?
  • KillBill
    Missermajser skrev 2017-02-21 17:15:39 följande:
    Ganska barnsligt påhopp även av kvinnorättsorganisationen och den "liberala" riksdagsledamoten då slöjdebatten här inte handlar om slöjans vara eller icke vara. Det är en debatt att kämpa mot kravet inom den islamska kulturen att bära slöja och en helt annan om huruvida man ska diskriminera de som av sin kultur tvingas bära den.
    Sedan är det en tredje debatt om huruvida man ska bära slöja när man besöker ett land där de kräver slöja.
    Exakt. 

    Sedan kan man undra var alla liberala debattörer och slöjkritiker fanns när alliansregeringen besökte Somalia 2012 och den moderate biståndsministern Gunilla Carlsson bar slöja eller när Carl Bildt besökte Iran 2013 och hans kvinnliga kollegor från UD bar slöjor (det finns fotografier från bägge besöken som visar detta). 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Världsmedborgare

    Och nu ökade förtroendet för regeringen än nu mer: http://goo.gl/lSppC0 

    Frågan är om jag varit så nöjd med en regering sen 1970-talet, tveksamt.
    Jag är inte tillräckligt gammal för att minnas en mindre problemfylld tid, frågan är om det ens funnits en tid när Sverige och vi svenskar haft det lika bra som nu.

    Synd bara att de problem vi dras med inte går att lösa med pengar eller nån Quick Fix, då problemen bara kan lösas med mer personal, och den behöver vi som numera alla vet, utbildas, och det tar tid.

    Om den nuvarande regeringen, med ett starkare S där Löfven kunde få mer inflytande över den politiska inriktningen, få sitta över nästa mandatperiod, så skulle även personalproblemen försvinna.
    Då skulle även en omfördelning av pengarna hinnas med, så att de sämst lottade får en förbättrad ekonomisk välfärd, och alla svenskar en generellt förbättrad välfärd, då vi skulle få mer pengar till skola, vård/omsorg, infrastruktur och rättväsende.

    Det är inga stora omfördelningar som behöver göras som skulle drabba många, utan endast kapa i toppen av de mest rika.
    Detta för att vi redan idag har ett så bra ekonomiskt läge i Sverige, vilket vi senast idag, 22 feb, fick bekräftat av Riksgälde.

    Synd är det även att vi svenskar ska behöva dras med de sverige-fientliga personer som finns bland de tydligt högerextrema.
    Och ett M-parti som blir allt mer desperata i sina försök att få bilda regering vid nästa val.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2017-02-21 19:00:52 följande:
    Exakt. 

    Sedan kan man undra var alla liberala debattörer och slöjkritiker fanns när alliansregeringen besökte Somalia 2012 och den moderate biståndsministern Gunilla Carlsson bar slöja eller när Carl Bildt besökte Iran 2013 och hans kvinnliga kollegor från UD bar slöjor (det finns fotografier från bägge besöken som visar detta). 


    Så här går det när man inte följer lagen i ett land man är gäst i, då kan man inte sköta sitt jobb och missar alla möjligheter att kunna delta vid möten, påverka, framföra åsikter.., kort och gott, man kan lika gärna stanna hemma: goo.gl/Hk4L3w
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2017-02-22 13:05:11 följande:
    Så här går det när man inte följer lagen i ett land man är gäst i, då kan man inte sköta sitt jobb och missar alla möjligheter att kunna delta vid möten, påverka, framföra åsikter.., kort och gott, man kan lika gärna stanna hemma: goo.gl/Hk4L3w
    Har väl inte mycket till övers för den damen men skillnaden på att ha råg eller sylt i ryggen är rätt tydlig.

    Klart att man stannar hemma och inte ställer upp på vad man - och med all rätt - uppfattar som förtryck. Allra minst gör man dock affärer med förtryckare.

    Förtryckare medlar man politik med men knappast på förtryckarens villkor.
  • Missermajser
    Digestive skrev 2017-02-22 17:52:53 följande:
    Har väl inte mycket till övers för den damen men skillnaden på att ha råg eller sylt i ryggen är rätt tydlig.

    Klart att man stannar hemma och inte ställer upp på vad man - och med all rätt - uppfattar som förtryck. Allra minst gör man dock affärer med förtryckare.

    Förtryckare medlar man politik med men knappast på förtryckarens villkor.
    Med ditt resonemang så har alla sylt i ryggen utom Le Pen och andra som vägrar diplomati eller dialog inom extremhögen och extremvänstern då?
  • Digestive
    Missermajser skrev 2017-02-22 18:00:54 följande:
    Med ditt resonemang så har alla sylt i ryggen utom Le Pen och andra som vägrar diplomati eller dialog inom extremhögen och extremvänstern då?
    Kan inte se hur någon vägrade diplomati. Är det nödvändigt att ställa upp på förtryck för att utföra diplomatiska ärenden? Jag är rätt säker på att det många gånger har gått väldigt bra utan sådana inslag.

    Varför du blandar in politiska falanger är lite underligt. För mig är det rena rama självklarheter att den fria världens representanter inte ställer upp på förtryck.
  • Missermajser
    Digestive skrev 2017-02-22 18:21:07 följande:
    Kan inte se hur någon vägrade diplomati. Är det nödvändigt att ställa upp på förtryck för att utföra diplomatiska ärenden? Jag är rätt säker på att det många gånger har gått väldigt bra utan sådana inslag.

    Varför du blandar in politiska falanger är lite underligt. För mig är det rena rama självklarheter att den fria världens representanter inte ställer upp på förtryck.

    Ja naturligtvis så är det förtryck som du själv säger till andra i tråden,.ur ditt perspektiv utifrån din åsikt....

    Jag uppfattar det enbart är tänkt som en respektfull gest att ta på sig en sjal över håret inför ett politiskt möte i Iran både när Bildt var där med sina följeslagare som nu när Sossarna var där.


    Om jag vill lyckas med att föra en 
    människa mot ett bestämt mål måste jag 
    först finna henne där hon är och börja just där.
    Sören Kierkegaard

    Jag har svårt att se att den bruna europeiska skrikhögern har bidragit till något i kampen mot slöja. Det enda folk har lärt sig av dom är att värka ur sig ofiltrerat all skit som rör sig i huvudet och kalla det yttrandefrihet när de förtalar folkgrupper enligt min uppfattning.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?