• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-06-12 21:34:49 följande:

    Jodå, jag tar dina påståenden på allvar och tror att du är seriös.

    Varför vill du inte klargöra din inställning att delmi borde censurera sitt arbete med att sammanställa aktuell forskning om integration då denna forskning visar att främlingsfientlighet och rasism normaliseras i en del av de stora dagstidningarna och av politiker och opinionsbildare? Och detta enbart för att vissa partier rört sig mot det rasistiska/främlingsfientliga partiet SDs retorik, politik och propaganda.

    Var går gränsen för vad som är ok av samhällets institutioner enligt dig? Ska samhället normalisera främlingsfientlighet, rasism, nazism, fascism, diktatur eller totalitära ideologier som kommunism, militärjuntor osv..


    Det kan du uppenbarligen inte gör då jag har ställt en fråga, inte gjort något påstående.

    Varken Delmi eller någon annan part behöver censureras i min mening. Jag är däremot intresserad av att jämföra Delmis dåtida verk deras nutida.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-06-12 22:05:31 följande:
    Det kan du uppenbarligen inte gör då jag har ställt en fråga, inte gjort något påstående.

    Varken Delmi eller någon annan part behöver censureras i min mening. Jag är däremot intresserad av att jämföra Delmis dåtida verk deras nutida.
    Du fick en länk av mig - som besvarades med 'se ovan'

    Du fick också de direktiv som styr delmi tillsammans med när det beslutades om delmi.  Att Bali, Arpi m.fl tillsammans med visa dagstidiningar inte nämnts kan ju tänkas bero på att de inte radikaliserats eller getts samma utrymme för normaliseringen av främlingsfientlighet och rasism tidigare.

    Allvarligt, menar du att det är fel av delmi att rapportera om forskningen enligt de direktiv de har?  Vad skulle demli har gjort utifrån den verklighet som finns menar du? skulle delmi inte få rapportera det som kanske inte passar allas politiska åsikter? ska inte forsknings­resultat användas som underlag till framtida migrations­politiska beslut och berika debatten?

    Är du för politisering av kunskapen om migration istället för att forskning om verkligheten får plats i debatten?

  • Fredan

    91 personer har alltså förtroende för regeringen Löfvén. Djupt förvånad. Har aldrig träffat någon IRL som har förtroendet kvar för den regeringen.

  • Digestive
    Padirac skrev 2021-06-12 22:22:08 följande:

    Du fick en länk av mig - som besvarades med 'se ovan'

    Du fick också de direktiv som styr delmi tillsammans med när det beslutades om delmi.  Att Bali, Arpi m.fl tillsammans med visa dagstidiningar inte nämnts kan ju tänkas bero på att de inte radikaliserats eller getts samma utrymme för normaliseringen av främlingsfientlighet och rasism tidigare.

    Allvarligt, menar du att det är fel av delmi att rapportera om forskningen enligt de direktiv de har?  Vad skulle demli har gjort utifrån den verklighet som finns menar du? skulle delmi inte få rapportera det som kanske inte passar allas politiska åsikter? ska inte forsknings­resultat användas som underlag till framtida migrations­politiska beslut och berika debatten?

    Är du för politisering av kunskapen om migration istället för att forskning om verkligheten får plats i debatten?


    Det stämmer, ska kolla närmare när tillfälle ges.

    Att ställa insinuerade frågor utan fog verkar vara en återkommande vana för dig. Fem frågor och det räcker med att svara nej på den första och resterande blir helt menlösa.

    Nej, är svaret på första frågan.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-06-12 22:51:26 följande:
    Det stämmer, ska kolla närmare när tillfälle ges.

    Att ställa insinuerade frågor utan fog verkar vara en återkommande vana för dig. Fem frågor och det räcker med att svara nej på den första och resterande blir helt menlösa.

    Nej, är svaret på första frågan.
    Svarar du nej på denna fråga? 
    "Skulle delmi censurera forskning för att inte förarga de som sprider främlingsfientliga eller rasistiska narrativ för att regeringen skulle vara trovärdig?"

    Du menar då att delmi inte ska censurera forskningsresultat för att det inte passar framlingsfientliga och rasistiska politiska rörelser och att delmi inte censurerar detta gör inte att regerimgen  inte är trovärdig? 

    Eller håller du enbart med om den del av detta?

  • Fredan
    Padirac skrev 2021-06-12 22:56:57 följande:
    Svarar du nej på denna fråga? 
    "Skulle delmi censurera forskning för att inte förarga de som sprider främlingsfientliga eller rasistiska narrativ för att regeringen skulle vara trovärdig?"

    Du menar då att delmi inte ska censurera forskningsresultat för att det inte passar framlingsfientliga och rasistiska politiska rörelser och att delmi inte censurerar detta gör inte att regerimgen  inte är trovärdig? 

    Eller håller du enbart med om den del av detta?
    Men ser du inte att han svarade nej på den fösta frågan?
  • Padirac
    Fredan skrev 2021-06-12 23:36:42 följande:
    Men ser du inte att han svarade nej på den fösta frågan?
    Den första frågan jag ställde till Digestive var ' vad menar du?' 
    Digestive skrev 2021-06-12 12:58:25 följande:
    Jag utgår från att du redan har noterat kritiken mot Delmi som presenterats i tråden. Annars vore ju din delaktighet i diskussionen väldigt knepig

    Se ovan.
    Padirac skrev 2021-06-12 15:12:14 följande:
    Vad menar du?

    Skulle delmi censurera forskning för att inte förarga de som sprider främlingsfientliga eller rasistiska narrativ för att regeringen skulle vara trovärdig?

    påståendet eller ifrågasättandet av delmis uppdrag baserat på vilken regering som för tillfället är vald av riksdagen är märkligt? Det är väl möjligt att tro att en regering som har stöd av främlingsfientliga partier eller rasistiska partier och som har auktoritära tendenser eller politiserar forskning och forskningsresultat skulle tvinga delmi att censurera eller politisera deras arbete?

    Var är gränsen för vad som är ok av samhällets institutioner enligt dig? Ska samhället normalisera främlingsfientlighet, rasism, nazism, fascism, diktatur eller totalitära ideologier som kommunism, militärjuntor osv..
  • Fredan
    Padirac skrev 2021-06-12 23:45:20 följande:
    Den första frågan jag ställde till Digestive var ' vad menar du?' 
    Digestive skrev 2021-06-12 12:58:25 följande:
    Jag utgår från att du redan har noterat kritiken mot Delmi som presenterats i tråden. Annars vore ju din delaktighet i diskussionen väldigt knepig

    Se ovan.
    Och du tror det var den han svarade nej på?
  • Padirac
    Fredan skrev 2021-06-12 23:59:52 följande:
    Och du tror det var den han svarade nej på?
    Det tror jag inte -jag tror att hen inte sammanhängande kan redogöra för sin stådpunkt utan svarade nej i brist på annat svar.

    Men vad jag tror spelar mindre roll, bättre att hen besvarar redogör för vad hen faktiskt menar - vilket var den första frågan jag ställde  
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2021-06-12 08:04:40 följande:
    Notera hur inte en enda socialdemokrat - från statsministern och justitieministern (under vilken Delmi lyder) till de aktiva partiarbetarna på forum som Familjeliv och i andra sociala media  - tar avstånd från regerings klumpiga försök att tysta oppositionella journalister.
    Tvärtom ser vi de aktiva Socialdemokraterna på forumet försvara regeringens försök att tysta oppositionella journalister.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?