• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA

    Hmm, det har ju länge påståtts att SD - och de som vumar för dem - egentligen ligger rätt nära de värderingar de påstår sig vilja bekämpa som osvenska eller tillhörande en svunnen tid

    Vurmen här i tråden för klädkontroll av flickor har ju motsvarigheter i vissa andra länder, liksom önskemålet att småflickor ska sexualiseras så tidigt som möjligt, det vill säga att de ska anpassa sig till vissa vuxnas syn på dem som sexuella objekt.

    Som pappa till flickor ser jag inte detta som sunkigt, utan som avskyvärt.

  • FDFMGA

    Hmm, jag såg någonstans att skrikhögermegafonen GP får det till att hederskulturen på IES är till gagn för att flickor från socioekonomiskt svaga grupper ska kunna anpassa sig till en klädstil som inte utmanar det vuxna ögat.

    Inte visste jag att det var på IES de socioekonomiskt svaga eleverna hamnarGlad

  • KillBill

    Det här är en valaffisch från 2018  då Liberalerna var ett liberalt parti. Idag när man är ett lydparti till den brunblå alliansen propagerar Liberalerna för klädpoliser..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2022-01-28 19:42:34 följande:

    Det här är en valaffisch från 2018  då Liberalerna var ett liberalt parti. Idag när man är ett lydparti till den brunblå alliansen propagerar Liberalerna för klädpoliser..


    Inte ens fyra år sen och på korta tiden lyckas partiet styra rakt ner i den nyauktoritära sörjan.

    Det vore en välgärning om L fick en period utanför riksdagen då partiet fick möjlighet till lite perspektiv och kanske rentav söka sig tillbaka till sina ideologiska rötter.
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-01-28 19:42:34 följande:

    Det här är en valaffisch från 2018  då Liberalerna var ett liberalt parti. Idag när man är ett lydparti till den brunblå alliansen propagerar Liberalerna för klädpoliser..


    Och du tror att budskapet på valaffischen gällde klädseln i alla sammanhang och i alla rum? Folk gör sig verkligen dumma i valtider.

    Men visst kan det understryka hyckleriet i allmänhet när en strikt klädpolicy redan återfinns i riksdagen:

    Trodde inte man fick ha skinnpaj i riksdagens talarstol. Om man inte äger någon kavaj finns det att låna - hälsar Socialdemokraternas pressekreterare, Ann Wolgers.

    https://www.svd.se/kladkod-hett-amne-i-riksdagen

    Det vill säga exakt som Engelska Skolan upprätthåller sin klädpolicy.
  • Digestive
    Socialdemokraternas förre gruppledare Sven-Erik Österberg är en av dem som har tagit upp klädseln i kammaren med sina gruppledarkollegor.

    - Jag tycker nog att det har skett en förflackning med åren. Många har sagt att förflackningen har gått längre på kvinnosidan än på manssidan. Jag tycker att det ska vara strikt klädsel, säger han.

    https://www.svd.se/kladkod-hett-amne-i-riksdagen
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-01-28 20:31:58 följande:
    Och du tror att budskapet på valaffischen gällde klädseln i alla sammanhang och i alla rum? Folk gör sig verkligen dumma i valtider.

    Men visst kan det understryka hyckleriet i allmänhet när en strikt klädpolicy redan återfinns i riksdagen:

    Trodde inte man fick ha skinnpaj i riksdagens talarstol. Om man inte äger någon kavaj finns det att låna - hälsar Socialdemokraternas pressekreterare, Ann Wolgers.

    https://www.svd.se/kladkod-hett-amne-i-riksdagen

    Det vill säga exakt som Engelska Skolan upprätthåller sin klädpolicy.
    Om man inte förstår det liberala i att människan själv bestämmer sin klädsel ska man nog inte beskylla andra för att vara dumma..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-01-28 20:48:29 följande:
    Om man inte förstår det liberala i att människan själv bestämmer sin klädsel ska man nog inte beskylla andra för att vara dumma..
    Att göra sig dum är inte det samma som att vara dum. Du är sannerligen inte noga med ord.
  • nihka
    KillBill skrev 2022-01-28 20:48:29 följande:
    Om man inte förstår det liberala i att människan själv bestämmer sin klädsel ska man nog inte beskylla andra för att vara dumma..
    En arbetsgivare kan ställa krav på personalens kläder såsom arbetskläder, uniform och skyddskläder. Skolbarn däremot är inte anställda och får själva välja hur de ska klä sig. Om någon ska ha en åsikt är det det omyndiga barnets vårdnadshavare som ska diskutera barnets klädval med barnet.

    Skolan och klädtalibaner har inte det minsta med saken att göra. Vad kommer härnäst? Kjoltvång? Max/minimihöjd på klackar? Krav på uppsatt hår?

    Såg en bild på tanten som grundade skolan där hon bär päls. Man kan ju ha en moralisk diskussion om det om man känner för det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-01-28 07:51:24 följande:
    www.svd.se/praliga-lyxasikter-om-ies-kladkod/av/paulina-neuding

    Paulina Neuding ger svar på tal åt aftonlatrinen och dumvänsterns sagotidning.

    "Alla begriper att det är socioekonomiskt svaga elever som är mest hjälpta av att underförstådda sociala koder, bland annat klädkoder, är tydligt uttalade. Men eliten vinner status genom att ägna sig åt ordvrängeri kring regler man själv inte skulle tumma på för egen del.

    Eller skulle någon av dem som nu förfasar sig över IES själva bryta mot de där sociala koderna under en arbetsintervju?


    ?Man klär sig vårdat och förstår vilka normer som gäller för artighet, uppträdande, punktlighet och stil. Att skolan tränar vad som gäller på en arbetsplats är till ofantlig nytta för eleverna inför vad som väntar senare?, skriver IES grundare Barbara Bergström i en replik i Dagens ETC."

    Allt medan kritikerna vältrar sig i lyxåsikter.


    Whoops! Fler av dina idoler som inte lever som de lär, men Paulina Neuding kanske kommer från en socioekonomiskt utsatt grupp som hade behövt lite hjälp på vägen med kjollängdsmätning
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?