• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-12-03 12:23:15 följande:
    Nu minskar stödet för S.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Och de rödgröna partierna är fyra procentenheter större än forna alliansen, där KD inte kommer in i riksdagen, M:s uppgång har stannat av och SD minskar.

    Det ser bra ut såhär mindre än ett år till valet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-12-03 13:14:15 följande:

    Och de rödgröna partierna är fyra procentenheter större än forna alliansen, där KD inte kommer in i riksdagen, M:s uppgång har stannat av och SD minskar.

    Det ser bra ut såhär mindre än ett år till valet.


    Vi är många som kommer att största på KD, så vi får väl se hur det ser ut i september nästa år. Jag är inte övertygad om att MP kommer att klara 4%.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-12-03 13:14:15 följande:
    Och de rödgröna partierna är fyra procentenheter större än forna alliansen, där KD inte kommer in i riksdagen, M:s uppgång har stannat av och SD minskar.

    Det ser bra ut såhär mindre än ett år till valet.

    Ja oppositionen brukar vara som starkast 1 år innan valet men nu är de rödgröna större än alliansen. Helt ok siffror faktiskt. 

    Det ska bli spännande att ta del av SCBs undersökning som kommer på fredag. Framförallt ska det bli intressant att se hur moderaterna och övriga allianspartier har klarat sig i Stockholms län. Med tanke på alla skandaler inom landstinget och på NKS så hoppas jag på riktigt svaga siffror.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-12-03 13:19:49 följande:
    Vi är många som kommer att största på KD, så vi får väl se hur det ser ut i september nästa år. Jag är inte övertygad om att MP kommer att klara 4%.
    Nej, det är möjligt att såväl KD som MP snubblar på fyraprocentsspärren.

    En skillnad dem emellan är att MP tycks ga stort behov av att fundera över frågan "Vadan och varthän?", kanske inte utanför riksdagen men åtminstone utanför regeringen, medan KD alltid har funderat på "vadan och varthän" genom att blöta fingret och känna efter varifrån det verkar blåsa. Känner du till barnvisan "Prästens lilla kråka"? Den avslutas med "och än slank den hit och än slank den dit och än slank den ner i diket"

    Den handlar ju om KD, vetja.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-12-03 11:27:19 följande:

    Det låter som att du blivit en radikal miljöpartist vilket är synnerligen oväntat!


    Tror du verkligen att privat arbetsgivare vill betala de anställda hundratals kronor per timme för att de ska cykla mellan uppdragen om inte detta går lika snabbt som andra färdmedel? Nej privata arbetsgivare vill att deras anställda ska välja snabba färdmedel så att lönen går till effektivt arbete i stället för transporter och jag tycker att det är mycket bra att stat, landsting och kommuner resonerar likadant.
    När det gäller moderatledaren Ulf Kristerssons många taxiresor på 900 meter så håller jag emellertid med dig. Det går förmodligen snabbare att gå 900 meter än att beställa och åka taxi samma sträcka. Den typen av missbruk med våra gemensamma skattemedel är motbjudande och det är bra att media granskar detta.
    Nja, jag tycker man ska leva som man lär. Det är politikerna som gjort det till ett h-e för vanligt folk att ta sig till jobbet. Att de själva åker taxi är som ett slag i ansiktet påde som försörjer dem.

    Jag vet att privata arbetsgivare föredrar att betala milersättning för egen bil istället för att den anställde åker taxi. Taxi är en katastrof ur miljösynvinkel då bilen går dubbelt så långt som "nyttoresan".

    Politiker arbetar inte effektivt, dessutom är tunnelbanan ofta snabbare än taxi.

    Hur vet du att Kristersson väntade på taxin? Den kanske stod där framför ögonen på honom och tack vare taxin hann han kanske med tåget 2 timmartidigare.
  • Anonym (mr happy)
    Draken55 skrev 2017-12-03 11:58:51 följande:
    2 ministrar i den nuvarande rödgröna röran regeringen har försökt att undkomma svensk skatt, det är väldigt tyst om det på DN SVT och aftonbladet......  knäpptyst i media, konstigt, media är ju högerstyrd???   suck.
    Det var väldigt allvarligt när det gällde Östling, vill jag minnas. Men nu helt tyst. Är Aftonbladet alternativ media?
  • Digestive
    Abegayle70 skrev 2017-12-03 13:19:49 följande:
    Vi är många som kommer att största på KD, så vi får väl se hur det ser ut i september nästa år. Jag är inte övertygad om att MP kommer att klara 4%.
    Japp, här är en till.

    Flitigare bin i riksdagen får man leta efter och fokuset på det social, på unga och på äldre, är någonting som allmänt behövs i högerblocket som lite för lätt kan ta på sig tillväxtens och ekonomins skygglappar.

    Röstar vanligvis på Centerpartiet i övrigt.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-12-03 13:22:10 följande:

    Ja oppositionen brukar vara som starkast 1 år innan valet men nu är de rödgröna större än alliansen. Helt ok siffror faktiskt. 

    Det ska bli spännande att ta del av SCBs undersökning som kommer på fredag. Framförallt ska det bli intressant att se hur moderaterna och övriga allianspartier har klarat sig i Stockholms län. Med tanke på alla skandaler inom landstinget och på NKS så hoppas jag på riktigt svaga siffror.


    Jag tycker det är positivt att väljarna straffar Alliansen för DÖ.
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-12-03 11:27:19 följande:
    När det gäller moderatledaren Ulf Kristerssons många taxiresor på 900 meter så håller jag emellertid med dig. Det går förmodligen snabbare att gå 900 meter än att beställa och åka taxi samma sträcka. Den typen av missbruk med våra gemensamma skattemedel är motbjudande och det är bra att media granskar detta.
    I Kristerssons fall kan det finnas en skyddsaspekt. Även om det sticker i ögonen att han åker så pass mycket taxi även när han till synes borde kunna ta sig fram på något annat sätt så kan det finnas en hotbild som gjort att han av den anledningen gjort en del taxiresor som utåt sett ser lite tveksamma.ut.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-12-03 17:20:43 följande:

    I Kristerssons fall kan det finnas en skyddsaspekt. Även om det sticker i ögonen att han åker så pass mycket taxi även när han till synes borde kunna ta sig fram på något annat sätt så kan det finnas en hotbild som gjort att han av den anledningen gjort en del taxiresor som utåt sett ser lite tveksamma.ut.


    Som vanlig riksdagsledamot? I så fall har väl de flesta politiker skyddsbehov? Det finns väl inte en politiker i riksdagen som inte får ta emot hot då och då?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?