• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • klyban

    Så mycket desinformation som gastas ut nu, det är som en enda stor gröt och vi vet ju att det inte är någon till höger om C som gör detta.


     


    Och vad för politik de ska ge oss, ja, det är ingen som vet, för det har dom inte berättat en enda gång i detalj.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-09-08 20:21:45 följande:
    Haha

    Reklamen som är placerad i artikeln om saken ...

     


    SD är att riva fysiska broar.


    Och det enda som kommer funka är att ta de kriminellanätverkens inkomster.
    Och där är samtliga partier utom V i skuld för detta gängvåld, och du försöker desinformera detta på enbart på S.


    Finner det rätt ovanligt och ge desinformation på något som ni inte ger en lösning på ens.
    Jag gissar på att det är som vanligt, man vet inget som sakpolitiken alls och det är udda, vad vill dom med att inte ha någon politik?
    Diktatur och makt?
    Man kan undra detta och med tanke på att man aldrig får reda på detta, utan bara nonsens på viktiga samhällsproblem.
    Vad vill man med det?(Undrar då ingen vet mer än dom som var på bjudresor till krim av krelm.).)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • HSOF
    nihka skrev 2022-09-05 19:11:27 följande:
    Det du uttrycker i det här inlägget till exempel.

    Tjänstemannaansvaret har inte avskaffats och det behövs inget utökat tjänstemannaansvar då myndighetspersoner inte längre är i princip oavsättliga förutom vid just tjänstefel så som det var längre tillbaka i tiden.

    st.org/rad-och-stod/jobba-statligt/statligt-anstalld/myndighetsutovning/tjanstemannaansvar
    Jo det är för tunt som det är idag ingen tjänsteman kan idag likt i andra länder ställas inför svars om de missbrukar sin ställning. Detta kan ske både av okunskap såklart och medvetet, då det ända du riskerar är att du blir avsatt. Bara kolla på Dan Eliasson, där har du ett väldigt bra exempel på tjänstefel gång på gång och vi blir ändå inte av med honom..

    Men som det ser ut idag, då Sverige har blivit allt mer infiltrerat och korrupt, så behöver man verkligen kunna utkräva ansvar även rättsligt av våra tjänstemän inom politiken.
  • HSOF
    nihka skrev 2022-09-05 19:16:09 följande:
    Fast det finns inga sådana områden mer än i din fantasi. Du har förstått att 100% betyder alla
    Såg det nu, läste fel i ditt inlägg, trodde det var du som påstod att det inte var några konstigheter att ett parti kunde ha 100% 

    Nä det finns väl inte något område där de har 100% men är för mig att de fanns områden där de hade över 90% och i vissa områden där S+MP+V hade 98% vilket ändå verkar väldigt skumt, även om det inte är 100%
    Men en gemensam nämnare är att de S har väldigt höga siffror i alla dessa utanförskapsområderna, speciellt där många muslimer bor. Att de är större där än i andra mer välfungerande områden är såklart inget konstigt, då de bedriver bidragspolitik som gynnar dem som lever på bidrag men det förklarar inte dessa oerhört höga siffror vi ser.

    Sedan vet vi redan om S uppgörelse med muslimer 94 och hur de aktivt försöker luta till sig röster i dessa områden. Nu senast har en S pamp avslöjats propagera i moskeer inför valet, i skenet av att upplysa om valet men själva verkat dela ut S-valsedlar till människor som inte har så mycket kunskaper om det svenska valet och för övrigt inte är intresserade av att rösta, då muslimer inte är intresserade av att rösta i fria val. 

    S har ju även påverkat imamer inom den muslimska miljön för att påverka muslimer att rösta på S gentemot fördelar för moskéerna och den muslimska intressera i Sverige. Fördelar såsom nya moskéer, böneutrop, ministerposter mm
  • KillBill
    HSOF skrev 2022-09-10 16:22:25 följande:
    Såg det nu, läste fel i ditt inlägg, trodde det var du som påstod att det inte var några konstigheter att ett parti kunde ha 100% 

    Nä det finns väl inte något område där de har 100% men är för mig att de fanns områden där de hade över 90% och i vissa områden där S+MP+V hade 98% vilket ändå verkar väldigt skumt, även om det inte är 100%
    Men en gemensam nämnare är att de S har väldigt höga siffror i alla dessa utanförskapsområderna, speciellt där många muslimer bor. Att de är större där än i andra mer välfungerande områden är såklart inget konstigt, då de bedriver bidragspolitik som gynnar dem som lever på bidrag men det förklarar inte dessa oerhört höga siffror vi ser.

    Sedan vet vi redan om S uppgörelse med muslimer 94 och hur de aktivt försöker luta till sig röster i dessa områden. Nu senast har en S pamp avslöjats propagera i moskeer inför valet, i skenet av att upplysa om valet men själva verkat dela ut S-valsedlar till människor som inte har så mycket kunskaper om det svenska valet och för övrigt inte är intresserade av att rösta, då muslimer inte är intresserade av att rösta i fria val. 

    S har ju även påverkat imamer inom den muslimska miljön för att påverka muslimer att rösta på S gentemot fördelar för moskéerna och den muslimska intressera i Sverige. Fördelar såsom nya moskéer, böneutrop, ministerposter mm

     


    När det gäller tjänstemannaansvar så är det värt att notera att när TV4 avslöjade försök till otillåten partifinansiering dvs korruption så var det bara partierna SD, M och KD (som förespråkar ökat tjänstemannaansvar) som lät sina tjänstemän jobba kvar som att inget hade hänt..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • HSOF
    nihka skrev 2022-09-05 22:18:34 följande:
    Tycker du inte att Sverige ändå är ett utomordentligt fantastiskt land?

    Sverige har alltså varit kollapsat sedan slutet på 80-talet när SD gjorde sin vitmakt-entré och så kollapsar landet dagligen inom samtliga områden och ändå finns det något kvar att kollapsa till nästa dag. Imponerande!

    Nu tänkte jag gå ut bland ruinerna som tidigare var mitt kök och ta mig lite barkborregröt innan jag lägger mig i min kollapsade säng så jag orkar ta det kollapsade kollektivtrafiknätet till min kollapsade arbetsplats. På vägen dit kan jag beskåda effekterna av det pågående inbördeskriget som ödelagt landet. kooolappps!
    Det är just det som Sverige var, jag vill påstå att Sverige en gång var världens bästa land, ett land man var stolt över.

    Men tyvärr så har det gått åt motsatt håll och det väldigt snabbt, idag, så skäms man för att vara svensk och säger hellre att man är Dansk om någon frågar.
    Att du inte kan se detta och istället gör narr av det i detta inlägg visar bara din naivitet. "Vi såg det aldrig komma" Vi har sett detta komma väldigt länge och varnat för det. Det du skriver kan mycket väl vara din morgondags sanning, den risken har ökat väldigt speciellt de senare åren.

    Jag vet inte vilket Sverige du vill ha, förmodligen är du fortfarande kvar i den romantiska bilden om en myllrande mångkultur, där blandningen gör oss starkare och binder samman alla kulturer, där all energi kommer gratis från sol och vind, där det såklart inte finns någon fattigdom och det är fred på jorden. Den framtiden finns tyvärr inte.

    Det som gjorde Sverige starkt och till ett fanatiskt land förr tiden var vår starka sammanhållning och homogenitet, där vi med gemensam kultur och värderingar och en strak nationalstat skapade just detta.
    Det man ser i länder där man försöker med den mångkulturella drömmen, är att samhället faller sönder, detta främst dä man inte delar värderingar och kultur, vilket  istället splittrar samhället istället för att skapa en samhörighet och gemenskap.
  • HSOF
    KillBill skrev 2022-09-10 16:32:42 följande:

     


    När det gäller tjänstemannaansvar så är det värt att notera att när TV4 avslöjade försök till otillåten partifinansiering dvs korruption så var det bara partierna SD, M och KD (som förespråkar ökat tjänstemannaansvar) som lät sina tjänstemän jobba kvar som att inget hade hänt..


    Är inte så insatt i vad som hände där men jag försvarar ingen korruption och att dessa partier ändå förespråkar ett ökat tjänstemannaansvar visar ändå vad de står för. Att S inte vill ha det är ju för att de har mycket mer att förlora på det, då det är dem som styrt Sverige i majoriteten av de senare 100 åren. Och de finns så mycket  korruption och svågertjänster inom det partiet som sträcker sig ut i hela samhället.
    Socialdemokratin är väldigt hårt rotat i det svenska myndigehtssverige.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?