• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Skorpion76

    Videon som jag tänkte visa er finns inte längre kvar, men det var ett reportage från Uppdrag Granskning som visade att vanliga svenska tänder eld på flyktingförläggningar och vill se asylboenden brinna. Där fanns även en intervju med läraren "Hans" hade tröttnat på muslimernas syn på våra kvinnor och flickor. de ska knullas och inte blir dt bättre när man pratar med föräldrarna heller. De kan inte ens gå på badhuset bara för att de riskerar att bli tafsade på. Hans dotter jobbade natt någonstans och varje natt var han rädd för att hon skulle ringa och tala om att nu var det dags för att åka till sjukhuset för att hon hade blivit misshandlad. Han sa också att muslimerna inte har i Sverige att göra och att de ska ut ur landet fortare än snabbt. 


    Platinum Pethead
  • Skorpion76
    Videon som jag tänkte visa er finns inte längre kvar, men det var ett reportage från Uppdrag Granskning som visade att vanliga svenskar tänder eld på flyktingförläggningar och vill se asylboenden brinna. Där fanns även en intervju med läraren "Hans" hade tröttnat på muslimernas syn på våra kvinnor och flickor. de ska knullas och inte blir det bättre när man pratar med föräldrarna heller. De kan inte ens gå på badhuset bara för att de riskerar att bli tafsade på. Hans dotter jobbade natt någonstans och varje natt var han rädd för att hon skulle ringa och tala om att nu var det dags för att åka till sjukhuset för att hon hade blivit misshandlad. Han sa också att muslimerna inte har i Sverige att göra och att de ska ut ur landet fortare än snabbt. 
    Platinum Pethead
  • KillBill
    Skorpion76 skrev 2016-06-28 18:32:53 följande:

    Sverigen kan inte ta emot emot många fler flyktingar. Det går bara inte och i synnerhet när vi inte ens kan klara oss själva!


    Dra inte in mig i ditt snack, jag klarar mig. Finns det någon särskild anledning till att du inte klara dig själv?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-07-08 10:53:24 följande:

     




    Skulle inte du sluta med hänvisningar och länkar?

    Skrattande
    .

    Nåja.

    Faktum är att rapporten inte alls talar om några "60000". Om man läser rapporten.

    Den visar på ett behov av riktad arbetskraftsinvandring som är max "nästan 10000 per år" fram till år 2024.

    Detta oräknat att vi redan har 400000 arbetslösa som delvis kan skolas till bristyrken och dessutom oräknat effekter av effektiviseringar och därmed ett minskat behov av arbetskraft.

    www.arbetsformedlingen.se/download/18.3fe14a9...

    .
    Dagens invandring behövs inte för någon arbetskrafts skull.

    Faktum är att vi behöver i princip ingen invandring överhuvudtaget.


    Jag har sagt att jag unviker att länka, sluta är dina ord.

    Eller så tolkar man så att AF säger att vi behöver en riktad arbetskraftsinvandring på 10.000, d.v.s personer som inte har med demografin att göra ö.h.t.
    Demografi och riktad arbetskraftsinvandring är inte samma sak, så du blandar ihop ett behov av arbetskraft som vi måste finna på något sätt, och hur vi ska se till att inte demografin snedvrids.

    Om vi ska göra som du tycks anse, så behöver vi alltså ingen befolkningstillväxt, utan Sverige ska gå runt på utbildad arbetskraft som vi köper in från utlandet. 
    Det lär nog inte bli så lätt, så vi får nog även i fortsättningen lita på att folk skaffar barn och fylla på med antalet som saknas med frivillig invandring, och förstås även leta utomlands efter den arbetskraft vi utöver det måste skaffa fram.
    Även om det senare börjar bli väldigt dyrt, och dyrare kommer det att bli, för att inte tala om det onda öga vi drar på oss, när vi dränerar andra länder på sin utbildade arbetskraft, som dom betalat för att utbilda.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-07-09 02:06:58 följande:
    Det finns i alla fall mycket kompetenta personer som gjort goda försök. Även om det bara är beräkningar och till viss del antaganden grundade på relevant fakta så får man ju mer av en sanolik bild att gå på än de rena dömspekulatioiner AF gör.

    Eftersom invandring ökar mängden arbetstillfällen är det inte alls säkert att invandringen kompenserar både för det och det behov av arbetskraft som hade funnits utan invandringens påverkan.


    Jag tror vi kan vara överens om att det aldrig kommer att gå att hitta en lösning som fungera bra.
    Vi måste, tror jag, ha många lösningar som anpassas mer mot varje individ, och helst tillsammans med, och utifrån vad företag, facken och arbetsmarkanden efterfrågar.

    Och dom ska vara flexibla, så att det inte fastnar i byråkartiskt tjafs eller andra regelverk.

    Jag tror faktiskt dom största utmaningarna är att få makthavare och andra "förståsigpåare" släppa på sin makt och sin prestige.
    Det är alldeles för många som påstår sig ha lösningen, och alldeles för få som lyssnar på de som verkligen vill hjälpa till med att ge invandrare och andra arbetslösa chansen att komma in på arbetsmarknaden.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-07-09 09:23:00 följande:
    Dra inte in mig i ditt snack, jag klarar mig. Finns det någon särskild anledning till att du inte klara dig själv?
    Mm, vi är nog många som kan klara oss själv.

    Tror också att en hel del av dem som av ett eller annat skäl behöver samhällets stöd klarat sig undan från den populistiska sörjan där invandrarna anses vara ett hot mot välfärdssamhället.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Skorpion76
    KillBill skrev 2016-07-09 09:23:00 följande:
    Dra inte in mig i ditt snack, jag klarar mig. Finns det någon särskild anledning till att du inte klara dig själv?

    Visst är det bra att vi i Sverige accepterar invandring och tar emot flyktingar, men när det kommer så här många på en gång som det har gjort ett tag nu klara inte Sverige av att ta hand om allihop. Dessutom får de förtur till nybyggda lägenheter, de bjuds på paddor och iPhones rakt i händerna. de får en massa bidrag hit och dit.
    Om vi väljer att ta in människor ifrån andra länder är det väl för sjutton gubbar bättre att sätta dem i arbete på ett eller annat sätt. De som hata invandrare som till exempel läraren "Hans" glömmer att de finns de som är duktiga och startar egna restauranger och driver dem. En del jobbar som läkare och är väldigt duktiga på det. Är det någon som kommer ihåg den här killen?
    svarpatal.files.wordpress.com/2012/05/images1.jpeg
    Han jobbar som veterinär och har (håll i er nu) både en rysk och en svensk veterinärutbildning. Det tycker jag är mycket starkt gjort Heja Buba! Det finns alltså de som jobbar och sköter sig och dem ska vi inte förakta, men sedan finns det de som bara driver omkring utan något vettigt att göra och som bara ställer till bråk. När Janne Josefsson intervjuade "Hans" berättade Janne att Hand troligen inte ens kan besöka ett sjukhus eller ett enda vårdhem utan att stöta på invandrare som jobbar där. På et svarar "Hans" att det troligen är kristna invandrare som har kommit hit för länge sedan. 


    Platinum Pethead
  • KillBill
    Skorpion76 skrev 2016-07-09 10:23:30 följande:

    Visst är det bra att vi i Sverige accepterar invandring och tar emot flyktingar, men när det kommer så här många på en gång som det har gjort ett tag nu klara inte Sverige av att ta hand om allihop. Dessutom får de förtur till nybyggda lägenheter, de bjuds på paddor och iPhones rakt i händerna. de får en massa bidrag hit och dit.
    Om vi väljer att ta in människor ifrån andra länder är det väl för sjutton gubbar bättre att sätta dem i arbete på ett eller annat sätt. De som hata invandrare som till exempel läraren "Hans" glömmer att de finns de som är duktiga och startar egna restauranger och driver dem. En del jobbar som läkare och är väldigt duktiga på det. Är det någon som kommer ihåg den här killen?
    svarpatal.files.wordpress.com/2012/05/images1.jpeg
    Han jobbar som veterinär och har (håll i er nu) både en rysk och en svensk veterinärutbildning. Det tycker jag är mycket starkt gjort Heja Buba! Det finns alltså de som jobbar och sköter sig och dem ska vi inte förakta, men sedan finns det de som bara driver omkring utan något vettigt att göra och som bara ställer till bråk. När Janne Josefsson intervjuade "Hans" berättade Janne att Hand troligen inte ens kan besöka ett sjukhus eller ett enda vårdhem utan att stöta på invandrare som jobbar där. På et svarar "Hans" att det troligen är kristna invandrare som har kommit hit för länge sedan. 


    Platinum Pethead
    Du svarar inte på frågan. Varför klarar inte du dig själv i dagens Sverige? Jag klarar mig själv och ser du till läget för Sverige så går det bortsett från bristen på bostäder (som till stor del beror på en dålig bostadspolitik under Alliansstyret) bra för Sverige.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?