• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • KillBill
    the happy frog skrev 2018-01-21 10:09:58 följande:
    Intressant att döma ut Fox News p.g.a av 2 gäster de haft genom åren.

    Kolla bara vilka SVT intervjuat genom åren. Minns t.ex ett gulligt hemma-hos-repotage hos Khadaffi.

    Jag dömer inte FOX pga. intervjuer med folk som kallar sig svensk säkerhetsexpert utan att FOX kolla upp att uppgiften stämmer. Jag dömer inte heller ut FOX pga. att kanalen intervjuar en svensk kvinna som hyser högerextrema åsikter och öppnar för samarbete med nazistiska rörelser. All media kan göra fel ibland.


    Nej min kritik mot Fox handlar om att det är en politiserad konservativ nyhetskanal med mycket begränsad trovärdighet.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Kelt
    King Markatta skrev 2018-01-19 18:52:54 följande:

    Som jämförelse kan vi väl nämna hur oerhört mycket man brydde sig när en för de flesta okänd tjeckisk TV-kanal intervjuade en viss barnboksförfattare.

    Fox News har nog lite större genomslagskraft.


    Fast då var det relativt nytt att svenskar ur etablissemanget uttalade sig i utländsk press om migrationens konsekvenser och att svensk media mörkar kaoset, eller att det rent av är förbjudet att ens nämna problemen. Sanandaji var förstås först. Bör nämnas att även Ivar Arpi och Paula Neuding skriver regelbundet i utländsk press om situationen i Sverige. 
  • skrik
    KillBill skrev 2018-01-21 13:09:45 följande:

    Jag dömer inte FOX pga. intervjuer med folk som kallar sig svensk säkerhetsexpert utan att FOX kolla upp att uppgiften stämmer. Jag dömer inte heller ut FOX pga. att kanalen intervjuar en svensk kvinna som hyser högerextrema åsikter och öppnar för samarbete med nazistiska rörelser. All media kan göra fel ibland.


    Nej min kritik mot Fox handlar om att det är en politiserad konservativ nyhetskanal med mycket begränsad trovärdighet.


    Men att SVT bjuder in is-rekryterare till "DEbatt" har du inga problem med?
  • Bobby Clarke
    skrik skrev 2018-01-21 16:29:34 följande:

    Men att SVT bjuder in is-rekryterare till "DEbatt" har du inga problem med?


    Uppenbarligen inte.
  • KillBill
    skrik skrev 2018-01-21 16:29:34 följande:

    Men att SVT bjuder in is-rekryterare till "DEbatt" har du inga problem med?


    Länka till inlägget så kan vi diskutera saken.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    nattuw skrev 2018-01-19 21:59:58 följande:
    Eftersom du medvetet och uttryckligen pekade ut de civila som det enda hotet.
    nihka skrev 2018-01-15 23:11:53 följande:
    Jaha. Hela problet är alltså den afghanska manliga civilbefolkningen. Bara de försvinner från landet så blir det lugnt och kvinnorna kan leva i frid och fröjd.
    Jag utgick från att man inte tänkte sig att det var militären som skulle vara hemma och skydda sina fruar och döttrar utan män i sin kapacitet som famil, släkt och vänner.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • K Kalle
    nihka skrev 2018-01-19 15:20:15 följande:
    Nej, det är inte vad jag har sagt.

    Män är inte farliga. Vissa individer är farliga. Om vi tömde landet på män och det bara skulle finnas kvinnor kvar och en man flyttade in skulle det statistiskt innebära kvinnor skulle utgöra en astronomiskt stor riskfaktor för den här enda manliga individen, men det skulle inte göra kvinnor farliga. Och att skicka ut alla kvinnor skulle inte, enligt min mening, vara en tillfredsställande lösning. 
    Sverige HAR ju faktiskt haft stora mansunderskott historiskt. Hur tror du att det var då?
  • nihka
    K Kalle skrev 2018-01-22 12:47:00 följande:
    Sverige HAR ju faktiskt haft stora mansunderskott historiskt. Hur tror du att det var då?
    Du kanske tänker på tidigt 1700-tal? Min gissning är att den perioden inte utmärkte sig som särskilt trygg för kvinnor specifikt.

    Hur tror du att det ser ut nu? Finns det flest män eller kvinnor i Sverige?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tom Araya
    Socialtjänst saknar rutiner för återvändandeHur kommuner tar hand om återvändande familjer som stridit för IS kan variera stort i landet.

    Publicerat onsdag 2 augusti 2017 kl 05.00
    ?De har inga personnummer och de har inte fått vaccin?
    ...

    Hur kommuner tar hand om återvändande familjer som stridit för IS kan variera stort i landet.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6748948
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2018-01-21 13:09:45 följande:
    Nej min kritik mot Fox handlar om att det är en politiserad konservativ nyhetskanal
    På vänsterflanken har du CNN, och ännu längre till vänster MSNBC. Klart de alla är  politiserade. Der är ju hela vitsen.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?