• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Tumvante
    nihka skrev 2019-08-24 23:07:12 följande:

    Pilla mig i fittan med ett finger mot min vilja så rubriceras det våldtäkt idag oavsett om du inte känner mig eller är gift mig. 1975 hade det kallats boys will be boys eller äktenskap. Vill du tillbaka dit, eller. 


    Suck.

    Inse, våldtäkter har ökat, och det är utrikesfödda som är majoritet bland GM.

    Dessutom ökning av gruppcåldtäkter och våldtäkt mot barn.

    Vi har ännu inte kommit dit där allt sex utan underskrift på samtycke är våldtäkt.
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-08-24 23:56:23 följande:
    Har
    Det dödliga våldet har minskat. Det är vad jag sagt och det stämmer med vad statistiken säger.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Kverulant67
    nihka skrev 2019-08-25 00:23:02 följande:
    Det dödliga våldet har minskat. Det är vad jag sagt och det stämmer med vad statistiken säger.
    Haha tja jämfört med senaste åren, men ganska marginellt. Hur är det om man jämför det med innan invandringen tog fart?
    Så övriga brott skiter du i?
    Småbarn som blir våldtagna mm?
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-08-24 23:53:04 följande:
    Jag var själv tonåring på 70-talet och minns att det fanns inga skjutningar eller knivar, då var man rädd för att få en knytnäve som värst!
    Sorry. Dina minnen privata minnen stämmer inte överens med vad statistiken säger om det dödliga våldet  - som har minskat sedan 70-talet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-08-25 00:29:09 följande:
    Den som hittar på/ljuger får du räkna med att bli dementerad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tumvante skrev 2019-08-25 00:10:49 följande:
    Inse. Själv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Liberté
    nihka skrev 2019-08-25 00:23:02 följande:

    Det dödliga våldet har minskat. Det är vad jag sagt och det stämmer med vad statistiken säger.


    Sjukvården har blivit betydligt bättre .. vi ligger fortfarande rejält över EU snitt på alla variabler. Alla EU har gått ned , Sverige har i princip stått stilla i jämförelse...
  • Kverulant67
    nihka skrev 2019-08-25 00:38:12 följande:
    Sorry. Dina minnen privata minnen stämmer inte överens med vad statistiken säger om det dödliga våldet  - som har minskat sedan 70-talet.
    Vilken värld lever du i? Samma som tycker att Sverige gå bra? Sedan tex S tog över har vi sämst BNP i hela EU!

    Sedan antar jag att du är MP eller V som förnekar den enorma uppgången i brottslighet! 
    Här kommer 2 bilder från BRÅ...
  • KillBill
    Tumvante skrev 2019-08-25 00:10:49 följande:
    Suck.

    Inse, våldtäkter har ökat, och det är utrikesfödda som är majoritet bland GM.

    Dessutom ökning av gruppcåldtäkter och våldtäkt mot barn.

    Vi har ännu inte kommit dit där allt sex utan underskrift på samtycke är våldtäkt.

    Det går inte att fastställa att utrikesfödda GM är i majoritet vid våldtäkt. Den statistik som ligger till grund för den typen av påståenden baseras på antalet anmälda och uppklarade våldtäkter men vi vet att det går 5-6 oanmälda våldtäkter på varje anmäld och i en överväldigande majoritet av alla våldtäkter är gärningsmannen okänd i statistiken.

    Kriminologer bedömer att när det gäller oanmälda våldtäkter så känner brottsoffer och gärningsman ofta varandra. Man kan nog anta att många av dessa oanmälda våldtäkter handlar om våldtäkt där BO och GM är svenskar.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Kverulant67 skrev 2019-08-25 01:02:44 följande:
    Vilken värld lever du i? Samma som tycker att Sverige gå bra? Sedan tex S tog över har vi sämst BNP i hela EU!
    Du vet ju inte vad du snackar om. Det är precis tvärt om. Från det att S tog över makten hösten 2014 har BNP tillväxten varit högre i Sverige än övriga EU. 

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?