• Äldre 6 Dec 10:00
    365767 visningar
    6260 svar
    -20 +6
    6260
    365767

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Äldre 9 Dec 19:39
    #83
    Rataxes skrev 2015-12-09 14:26:10 följande:

    Ja en del har svårt för verkligheten. Verkligheten försvinner dessvärre inte lika lätt som obekväma inlägg.


    Att du är emot all form av censur är väl lika uppenbart som att solen går upp imorgon.
  • Yellow Cross
    Äldre 9 Dec 19:41
    #84
    -1
    Åttionian skrev 2015-12-09 19:38:28 följande:
    Som jag tolkar det försöker du dra nytta av att de är analfabeter, som ett sätt att säga att invandring per automatik är dåligt för att vissa invandrare inte har läs- och skrivkunnigheter.
    Invandring i sig kan ju leda till många fördelar,frågan är ju varför Sverige ska tillåta invandring av analfabeter från tredje världen.
  • Äldre 9 Dec 19:46
    #85
    +1
    Yellow Cross skrev 2015-12-09 19:41:11 följande:

    Invandring i sig kan ju leda till många fördelar,frågan är ju varför Sverige ska tillåta invandring av analfabeter från tredje världen.


    Sättet du uttrycker dig på gör att det det står fullständigt klart för mig att du gör skillnad på människor, oftast utifrån beteende och var på jorden de är födda.
  • Gert
    Äldre 9 Dec 19:54
    #86
    Åttionian skrev 2015-12-08 23:46:20 följande:
    Om man använder det för att trycka ned dem istället för att hjälpa dem, så ja.
    Vad sägs om att använda det som fakta istället?

    Mera fakta: 50% av alla arbetslösa är utrikesfödda och antalet beräknas växa till 60%. Hur ska dessa arbetslösa bidra till en högre BNP? 
    Give ´em Hell!
  • Äldre 9 Dec 20:48
    #87
    Gert skrev 2015-12-09 19:54:56 följande:
    Vad sägs om att använda det som fakta istället?

    Mera fakta: 50% av alla arbetslösa är utrikesfödda och antalet beräknas växa till 60%. Hur ska dessa arbetslösa bidra till en högre BNP? 
    Give ´em Hell!
    50% av alla arbetslösa är svenskfödda.
  • Gert
    Äldre 9 Dec 20:55
    #88
    -1
    KillBill skrev 2015-12-09 20:48:40 följande:
    50% av alla arbetslösa är svenskfödda.
    Nu ställer du grupper mot varandra.  Nästa år beräknas som sagt de utrikesfödda vara 60% av alla arbetslösa. Du ser heller inget konstigt med att jämföra inrikesfödda med utrikesfödda i arbetslöshetsstatistiken. Förklara nu hur dessa arbetslösa ska höja BNP.
    Give ´em Hell!
  • Äldre 9 Dec 21:41
    #89
    Gert skrev 2015-12-09 19:54:56 följande:

    Vad sägs om att använda det som fakta istället?

    Mera fakta: 50% av alla arbetslösa är utrikesfödda och antalet beräknas växa till 60%. Hur ska dessa arbetslösa bidra till en högre BNP? 


    Jag har en fråga till dig: Hur tar du avstånd ifrån rasism?
  • Äldre 9 Dec 21:44
    #90
    Åttionian skrev 2015-12-09 19:39:58 följande:
    Att du är emot all form av censur är väl lika uppenbart som att solen går upp imorgon.
    Nej just det. Jag ser inga som helst fördelar med censur och att inskränka medborgarnas yttrandefrihet. Lagstadgad yttrandefrihet finns inte till för det som alla tycker om, utan just för att försvara det de allra flesta avskyr. En censurering och ett förbud leder så lätt till ett annat.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Äldre 9 Dec 21:48
    #91
    Rataxes skrev 2015-12-09 21:44:44 följande:

    Nej just det. Jag ser inga som helst fördelar med censur och att inskränka medborgarnas yttrandefrihet. Lagstadgad yttrandefrihet finns inte till för det som alla tycker om, utan just för att försvara det de allra flesta avskyr. En censurering och ett förbud leder så lätt till ett annat.


    Just det, även här vill du ha full frihet, alltså även friheten att säga saker som är direkt taskiga, eller?
  • Äldre 9 Dec 21:49
    #92
    Åttionian skrev 2015-12-09 21:48:07 följande:
    Just det, även här vill du ha full frihet, alltså även friheten att säga saker som är direkt taskiga, eller?
    Kränkning är ett pris vi måste betala för vår frihet. Vi måste tillåta människor att skriva och säga saker som är sårande och kränkande, om vi vill leva i ett fritt samhälle. Alternativet är inget samhälle jag vill leva i.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna