• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Ascendere
    Världsmedborgare skrev 2017-01-21 08:59:33 följande:

    Men du förstår väl att ingen som är mot invandring, skulle erkänna att dom har fel, hur många bevis det än finns att just länder med hög invandring är de länder som uppvisar bäst ekonomi i I-länderna.

    Inte ens de I-länder med hög illegal invandring skulle ha gått så bra som de gör nu, utan den illegala invandringen.

    Den illegala invandringen kostar inte I-länderna ett enda öre av de skattepengar som legala medborgare har rätt till.

    Men dom gör skitjobben ingen vill ha, och det för en usel lön lön, därmed bidrar dom possitivt till välfärden i dessa länder.

    Men de invandrarfientliga kommer alltid att hävda att allt dåligt är invandrarnas fel, det spelar liksom ingen roll vad det eg problemet är, vilket vi tydligt ser här i Sverige.

    Och här i Sverige vet vi ändå exakt vad problemet är, d.v.s brist på personal, ändå ältar de invandrarfientliga att allt är invandrarnas fel.


    Jag tror du är något på spåren helt klart. Om man är emot invandring och mångkultur, vilket jag är, kommer man att lyfta fram nackdelarna. Om man är för kommer man att försöka sopa nackdelarna under mattan. Att lyfta fram fördelarna blir däremot svårt för det finns i stort sett inga, bara den gamla slitna "pizza-kebab-Zlatan"-argumentationen, eller floskler om att rädda pensionerna, vilket saknar koppling till verkligheten.
  • KillBill
    Ascendere skrev 2017-01-21 07:31:34 följande:

    Om hög invandring leder till ekonomisk uppgång borde Malmö som har den högsta invandringen i Sverige också vara den kommun som det går bäst för, men det är det långt ifrån, Malmös ekonomi bygger på bidrag från andra kommuner.


    Jag har inte påstått att invandring leder till ekonomisk uppgång. Jag argumenterade mot påståendet att Sverige skulle ha haft en svag ekonomiska utvecklig sedan 2007 och att den skulle bero beror på invandringen. Sanningen är ju den att Sverige sedan 2007 har haft en bättre ekonomisk utveckling än de flesta länder i Europa och USA och att detta har skett samtidigt som Sverige har haft en hög invandring.


    Med det sagt så finns det både negativa och positiva ekonomiska effekter av invandring och det är inte otroligt att Malmö (beroende på EBO lagstiftningen som lett till en hög inflyttning ) i huvudsak har drabbats av kostnader pga. av invandringen medan andra delar av Sverige har fått ?skörda frukterna? av invandringen.  


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Ascendere
    KillBill skrev 2017-01-21 11:30:21 följande:

    Jag har inte påstått att invandring leder till ekonomisk uppgång. Jag argumenterade mot påståendet att Sverige skulle ha haft en svag ekonomiska utvecklig sedan 2007 och att den skulle bero beror på invandringen. Sanningen är ju den att Sverige sedan 2007 har haft en bättre ekonomisk utveckling än de flesta länder i Europa och USA och att detta har skett samtidigt som Sverige har haft en hög invandring.

    Med det sagt så finns det både negativa och positiva ekonomiska effekter av invandring och det är inte otroligt att Malmö (beroende på EBO lagstiftningen som lett till en hög inflyttning ) i huvudsak har drabbats av kostnader pga. av invandringen medan andra delar av Sverige har fått ?skörda frukterna? av invandringen.  

     


    Snarare än "skörda frukterna" skulle jag vilja säga "inte drabbats lika hårt".
  • JBL00111111111
    Världsmedborgare skrev 2017-01-21 09:08:36 följande:
    Nu vet jag inte vad du pratar om, det är iaf inte det jag tar upp, för nåt sån´t jag nämner har aldrig funnits tidigar.
    Tyskland och Facebook där, ska bli (om dom inte redan är igång) 1:a land som får den här programvaran, så ingen kan idag veta hur bra den blir eller är.

    Att den inte kommer att fungera tillfredställande i början, det tar jag för givet, så i början lär bara uppenbara lögner flaggas eller så varnas det bara för vissa inlägg.
    Jag har tyvärr inte några fakta om hur det ska fungera i början, men det lär väl dyka upp den dag det väl är igång.
    Annars kan ju de som är intresserade googla efter det som släppts från FB:s ägare.

    Ja du varar som alla andra icke kunniga, men absolut ingen fakta alls?.

  • Världsmedborgare
    Ascendere skrev 2017-01-21 10:27:28 följande:
    Jag tror du är något på spåren helt klart. Om man är emot invandring och mångkultur, vilket jag är, kommer man att lyfta fram nackdelarna. Om man är för kommer man att försöka sopa nackdelarna under mattan. Att lyfta fram fördelarna blir däremot svårt för det finns i stort sett inga, bara den gamla slitna "pizza-kebab-Zlatan"-argumentationen, eller floskler om att rädda pensionerna, vilket saknar koppling till verkligheten.
    Otur för dig då, eftersom vi/Sverige snart lyfter bort stoppet för invandring och börjar fylla kvoten med ca 60.000 invandrare/år.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    JBL00111111111 skrev 2017-01-21 12:40:30 följande:

    Ja du varar som alla andra icke kunniga, men absolut ingen fakta alls.


    Allt som du behöver veta finns på Nätet, bara att läsa där vad som skrivs.
    Eller det hade gått lika bra med att lyssna på nyhetskanalerna, så hade du inte behövt efterråga fakta, det är så vi andra får veta vad som händer.

    Så du får ompröva din idé om att FL är ett ställe som du ska använda för faktainsamling och nyhetsinformation.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    JBL00111111111 skrev 2017-01-21 12:36:53 följande:

    Men vad är det du inte förstår av det ja skriver, jämföra BNP mellan länder säjer ingenting. Och du fortsätter med detta tjat. DET FINNS SÅ MÅNGA ANDRA SAKER SOM PÅVERKAR BNP ÄN INVANDRINGEN!  Som exempel Finland som jag nyss gav, att jämför detta säjer absolut inget om invandring. Finns mycket bättre data på det.


     


    Och det du skivar är fortsatt nominell BMP, säjer absolut ingenting alls. Sveriges BNP sedan 2007 är det sämsta sen efterkrigstiden, punkt. Hur mycket du är skivar kommer det inte att förändras. Läs artikel igen, ser att du verkar gilla Tino, det är han som dom referera till i artikel. Läs mer av han kommer nog du att fatta till slut också


     


    Se detta klipp dör just Tino Sanandaji förkarl exakt detta du inte förstår för en lika ovetande Sandro Scocco som blir total korsad av Tino i denna debatt.


     


     


     


    Här är det läge att citera dig: Ja du varar som alla andra icke kunniga, men absolut ingen fakta alls.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • JBL0011111

    Världs­medbor­gare


    Ja nu förstår jag varför dina fakta är helt fel om du hör på media i Sverige så. Hör på dom som kan istället, Dvs politiskt ofärgade personer. Forskar, Ekonomer osv. Att ta fakta från media i Sverige ja då har du definitiv fått en vinklad och färgad skev bild.


    Och du som är så duktig, vad av det jag skrev är fakta fel?

  • KillBill
    JBL00111111111 skrev 2017-01-21 12:36:53 följande:

    Men vad är det du inte förstår av det ja skriver, jämföra BNP mellan länder säjer ingenting. Och du fortsätter med detta tjat. DET FINNS SÅ MÅNGA ANDRA SAKER SOM PÅVERKAR BNP ÄN INVANDRINGEN!  Som exempel Finland som jag nyss gav, att jämför detta säjer absolut inget om invandring. Finns mycket bättre data på det.



    Och det du skivar är fortsatt nominell BMP, säjer absolut ingenting alls. Sveriges BNP sedan 2007 är det sämsta sen efterkrigstiden, punkt. Hur mycket du är skivar kommer det inte att förändras. Läs artikel igen, ser att du verkar gilla Tino, det är han som dom referera till i artikel. Läs mer av han kommer nog du att fatta till slut också?



    Se detta klipp dör just Tino Sanandaji förkarl exakt detta du inte förstår för en lika ovetande Sandro Scocco som blir total korsad av Tino i denna debatt.




    ">



    Sveriges BNP har utvecklats urstarkt 2025, 2016 och förväntas utvecklas starkt även 2017. Sverige har aldrig haft så hög BNP som vi har idag.

    Tino Sanandaji är en demagog sv stora mått och jag rekommenderar dig att inhämta dina argument från annat håll om du vill framstå som trovärdig.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna