• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    JBL0021111 skrev 2017-01-24 00:23:28 följande:

    Ja en avvikelse på 2-3% är väldigt lite på en prognos, obs! det är en prognos. Riksgälden själva brukar variera betydligt mer mellan deras rapporter.


     


    Än en gång detta håller på ligga långt från tråden ämne?.


    2-3%? Riksgälden prognostiserar att statsskulden ska öka med 33 miljarder medan sajten statsskulden.com felaktigt påstår att skulden ska öka med 73 miljarder. Det är mer än dubbelt så mycket!

    Dessutom är det märkligt att du påstår att statsskulden ökar när det är tydligt att statsskulden över tid minskar ( 2018 kommer skulden vara 72 miljarder lägre än år 2015).
  • JBL0011211111

    KillBill,


    Jag förstår du vill upprätta dig för alla fel du haft, men det börja bli löjligt. Det vi diskutera nu har inget men ämnet att göra. Och sen är det prognos, alltså LÅNGT från fakta. Att diskutera prognos är meningslöst i sig, dessa revideras hela tiden. Du skriver att skulden kommer att vara 72 miljarder lägre 2018 än 2015, då är du den enda i världen som vet det.


     


    Den statsskuld har på sin sida är värden från rapporten som kom före den sists. Där hade Riksgälden en prognos för 2017 på 1 411 och det beloppet som står på deras sida. Den senast, om det nu är det som du refererar till säjer 1 372. Skiljande mellan dessa projicerande värden är 1 411 ? 1372 = 39 miljarder. Det är alltså 2,7% mellan dessa belopp NU. När nästa rapport kommer kan det vara helt andra värden, både högre och lägre. Och då det gäller prognoser är detta inte mycket alls, prognos är bara riktlinjer och ska absolut inte tas bokstavligen då dom ändras hela tiden.


     


    Men detta avslutar jag denna diskussion då det för tråden ämne inte tillför något.

  • KillBill
    JBL0011211111 skrev 2017-01-24 01:19:26 följande:

    KillBill,


    Jag förstår du vill upprätta dig för alla fel du haft, men det börja bli löjligt. Det vi diskutera nu har inget men ämnet att göra. Och sen är det prognos, alltså LÅNGT från fakta. Att diskutera prognos är meningslöst i sig, dessa revideras hela tiden. Du skriver att skulden kommer att vara 72 miljarder lägre 2018 än 2015, då är du den enda i världen som vet det.


     


    Den statsskuld har på sin sida är värden från rapporten som kom före den sists. Där hade Riksgälden en prognos för 2017 på 1 411 och det beloppet som står på deras sida. Den senast, om det nu är det som du refererar till säjer 1 372. Skiljande mellan dessa projicerande värden är 1 411 ? 1372 = 39 miljarder. Det är alltså 2,7% mellan dessa belopp NU. När nästa rapport kommer kan det vara helt andra värden, både högre och lägre. Och då det gäller prognoser är detta inte mycket alls, prognos är bara riktlinjer och ska absolut inte tas bokstavligen då dom ändras hela tiden.


     


    Men detta avslutar jag denna diskussion då det för tråden ämne inte tillför något.


    Du är patetisk, det är du som med hjälp av uppgifter från den tvivelaktiga sajten Statsskulden.com och med gamla uppgifter från Riksgälden påstod att statsskulden ökade kraftigt. När jag bevisat att uppgifterna från statsskulden.com är felaktiga och de uppgifter som du hänvisar till från riksgälden var inaktuella och att statsskulden i själva verket minskat ja då vill du plötsligt få det till att allt ändå bara är prognoser. Riksgälden är tydligen bara att lita på när det passar dina intressen..

    Jag noterar att du i den här tråden har använt minst 3 olika nic (genom att lägga till och dra i från olika siffror i nicket). Gör du det för att försvåra för folk att koppla alla fel och lögner som du publicerar till en och samma användare? Jag vill påpeka att FL inte tillåter multipla nick.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-17 22:01:16 följande:
    Utan "stöd" från SD hade den aktuella BB avdelningen inte lagt ner.

    "Sverigedemokraterna avgjorde i praktiken genom att lägga ner sin röst"

    www.st.nu/vasternorrland/politisk-majoritet-i...
    TYcker nog att MP och S ska ta sitt eget ansvar för vad de röstar ja elle rnej till utana tt behöva gömam sig bakom andra.

    Oavsett så är alltså välfärden numer kompletterad med ABF-kurser i bilfödslar som ersättning för borttagna BB-avdelningar. Sverige utvecklas. Verkligen.
    KillBill skrev 2017-01-17 23:50:49 följande:
    Jag finner det emellertid skrattretande med Sverigedemokrater som ...
    Vem eller vilka kallar du Sverigedemokrat?

    Det är mig du svarar emot i huvudsak har så var hitar du någon sverigedemokrat som säger det du påstår att han/hon säger?

  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-01-20 20:31:27 följande:
    Polisen har inte haft tid att utreda det uppmärksammade mordet på en 16-åring i Malmö för en vecka sedan. Nästa väcka ska dock kanske en normal utredning eventuellt kunna vara i gång rapporterar Sydsvenskan:

    www.sydsvenskan.se/2017-01-20/poliser-vill-in...

    Det känns ju tryggt.
    Frågan är vad som är så speciellt med just det mordet att utredningen inte kan vänta, nu när det inte finns resurser till det?

    Är resurserna slut så är de. Bara att lägga på hög i så fall.

    *vilket i detta fall innebär att tio poliser jobbar med ärendet*

    Det andra är bara kosmetika. Att bemanna en uppmärksammad utredning genom att stoppa andra utredningar under tiden.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-01-25 06:50:57 följande:
    TYcker nog att MP och S ska ta sitt eget ansvar för vad de röstar ja elle rnej till utana tt behöva gömam sig bakom andra.

    Oavsett så är alltså välfärden numer kompletterad med ABF-kurser i bilfödslar som ersättning för borttagna BB-avdelningar. Sverige utvecklas. Verkligen.
    KillBill skrev 2017-01-17 23:50:49 följande:Jag finner det emellertid skrattretande med Sverigedemokrater som ...
    Vem eller vilka kallar du Sverigedemokrat?

    Det är mig du svarar emot i huvudsak har så var hitar du någon sverigedemokrat som säger det du påstår att han/hon säger?

    Det är ingen tvekan om att S och MP tar ansvar och hur S och MP röstade finns det inget tvivel om. Jag tyckte att det var på sin plats att påpeka att SD varit mycket positiv till att lägga ner det aktuella sjukhuset och dess BB avdelning.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-01-25 06:50:57 följande:
    TYcker nog att MP och S ska ta sitt eget ansvar för vad de röstar ja elle rnej till utana tt behöva gömam sig bakom andra.

    Oavsett så är alltså välfärden numer kompletterad med ABF-kurser i bilfödslar som ersättning för borttagna BB-avdelningar. Sverige utvecklas. Verkligen.
    KillBill skrev 2017-01-17 23:50:49 följande:Jag finner det emellertid skrattretande med Sverigedemokrater som ...
    Vem eller vilka kallar du Sverigedemokrat?

    Det är mig du svarar emot i huvudsak har så var hitar du någon sverigedemokrat som säger det du påstår att han/hon säger?

    Jag menar vad jag skriver och jag vände mig mot alla de sverigedemokrater som efter det att beslut tagits om att lägga ner sjukhuset inte vill kännas vid att det handlar om ett beslut som SD varit mycket positiv till. Håll med om att det är svagt.
  • Världsmedborgare

    Sverige visar sig ännu en gång vara bäst i klassen.., nåja bara i EU, men ändå.

    Vi har nu i Sverige den högsta sysselsättningsgraden vi nånsin haft i Sverige, aldrig tidigare har så många haft ett arbete att gå till i Sverige.
    Och inte nog med det, Sverige har den genom tiderna högsta sysselsättninggraden ett land inom EU uppvisat.
    ------------------
    http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Sysselsattning/Sysselsattning-per-manad/
    Längst ner på sidan: Idag har vi den högsta sysselsättningsnivån någonsin.
    -------------


    Att Sverige skulle gå dåligt, det är bara lögner, enbart lögner från en desperat opposition, Sverige uppvisar världklass med sin ekonomi.

    Och p.g.a det så uppstår ofta problem med att hitta arbetskraft, vilket vi nu kan se i Sverige med.
    Det är inte möjligt att sitta på en arbetskraftsreserv (arbetslösa) som är hur stor som helst, det kostar för mycket.
    Så när nu Sverige går så otroligt bra, då kommer heller inte vi undan en viss brist på arbetskraft.
    --------------
    Vi ska alltså rikta blicken mot bristen på arbetskraft, och hur vi ska få våra folkvalda att lösa det.
    Få dom att fatta att vi är less på alla dessa lögner om att Sverige går dåligt.
    Vilket jag är helt säker på att alla som läst/följt den här tråden, själva har kunnat konstatera genom att ha googlat fram fakta.
    De som ljuger om Sverige idag och hur dåligt allt är, de är lätt avslöjade, då alla fakta hur tydligt som helst, visar på det omvända.

    Så sträck på er Sverige-vänner, och visa hur stolta ni är över vårt fina land.
    Och tro inte för ett ögonblick på ett enda ord som sverige-hatarna, (Ja vad kan dom annars vara?) som försöker sprida sina lögner, smutskasta Sverige och oss alla svenskar, som nu gör ett så enastående bra jobb för vårt land.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta

    Här har vi ytterligare några kättare som målar upp en negativ bild av Sverige:

    www.dagenssamhalle.se/debatt/fryshuset-vaersta-valdsvagen-vi-sett-hittills-31069

    Våldet bland unga har blivit grövre och vanligare: vi har aldrig tidigare upplevt den våldsnivå som vi ser idag. Att få stopp på skjutningarna har äntligen hamnat högst upp på Malmös politiska agenda - så behöver det vara även i Stockholm och Göteborg, skriver Camila Salazar Atias & Maj Pettersson, Fryshuset.

  • Flash Gordon

    Överbeläggningarna på sjukhusen ökar kraftigt och vårdskadorna med dem:
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-far-koa-till-svenska-sjukhus?cmpid=del:pd:ny:20170125:fler-far-koa-till-svenska-sjukhus:nyh

    Överbeläggningarna på svenska akutsjukhus har ökat med i snitt 30 procent sedan 2014.
    - Vi ser en viss ökning av vårdskador kopplade till detta.

    Köpcentrumet Nordstan i Göteborg är inte längre en trygg plats för kvinnor att vistas på. Polisen tycker att det hela är fruktansvärt:
    http://www.expressen.se/gt/kvinnornas-larm-inifran-nordstan/

    - Jag vet att det här är ett stort problem för kvinnor som omringas av de här pojkarna eller männen i Nordstan. Det är fruktansvärt och en kriminell handling, säger polisens presstalesman Ulla Brehm.

    Men BNP har visst stigit någonstans så Käftsmäll på er!

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna