• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-06-30 18:43:51 följande:
    Regimen i Iran har sagt precis det som SVT skriver och SVT använder ordet känga eftersom det handlar om den iranska regimens svar på USAs utökade sanktioner mot Iran. Det kan säkert finnas ord som skulle passat bättre än känga men...
    Rouhanis påhopp på USA: "Mental ohälsa i Vita Huset"

    USA:s känga till Löfven: "Last night in Sweden"
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-06-30 19:44:35 följande:

    Rouhanis påhopp på USA: "Mental ohälsa i Vita Huset"

    USA:s känga till Löfven: "Last night in Sweden"


    Jasså har USA riktat kritik mot Löfven? När ska detta ha skett?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-06-30 12:18:33 följande:
    Det finns ingen som fulciterar, om inte du bekänner dig dit. Jag vet inte. Du verkar uppenbart fixerad vid dessa "fulciteringar" som du tycker du ser lite överallt.

    Länge sedan man såg dig argumentera i sak.
    Det är inte jag som citerar enstaka meningar utan sammanhang. Det är knappast att argumentera i sak, utan något helt annat.Solig 

    Det är däremot jag som argumenterar och ger belägg för att ett fel som slipper genom korren inte är en praktikant eller fake news med någon desinformationsangenda utan just ett fel som rättas till, att S inte är sprungen ur samma nazism som SD. Drömmer
  • KlantSmurfen
    Digestive skrev 2019-06-30 16:38:11 följande:
    SVT/Public service ska inte visa svenska folket annat än nyheter... INTE sensationssälja sitt ord eller sin åsik.

    Vi betalar dem, sensation behövs inte i konkurrensen och opartiskhet innebär att man är tillgänglig åt alla - så långt som möjligt...

    ...men Public Service verkar inte jobba så. Vilket är synd i min mening.

    Varför vill du ha diktspråk och metaforer i din nyhetskanal, KillBill?
    inte bara nyheter men det ska vara samhällsnyttigt och av hög kvalitet, sen kan man ju alltid ha synpunkter på SVT:s definition av "samhällsnyttigt" och "hög kvalitet"
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-06-30 23:27:42 följande:

    Löfvens invandringspolitik kritiserades ju i ett berömt tal:

    www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-holl-tal-se-vad-som-hande-i-sverige-i-gar-kvall


    Nu blir det lite oklart vad du menar. Menar du att Donald Trump skulle ha kritiserat Löfvens skärpta migrationspolitik? Trumps tal kom långt efter det att regeringen Löfven i två omgångar skärpt migrationspolitiken. Migrationspolitiken var ju mycket mer generös när Alliansen med moderaterna i spetsen regerade.

    Sedan undrar jag vad det finns för koppling mellan denna SVT nyhet och nyheten att Irans regim kallat Donald Trump för mentalt efterbliven? Kan du förklara det?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-06-30 23:39:26 följande:
    Nu blir det lite oklart vad du menar. Menar du att Donald Trump skulle ha kritiserat Löfvens skärpta migrationspolitik? Trumps tal kom långt efter det att regeringen Löfven i två omgångar skärpt migrationspolitiken. Migrationspolitiken var ju mycket mer generös när Alliansen med moderaterna i spetsen regerade.
    Det där är lite krångligt att ha som rubrik.
    KillBill skrev 2019-06-30 23:39:26 följande:
    Sedan undrar jag vad det finns för koppling mellan denna SVT nyhet och nyheten att Irans regim kallat Donald Trump för mentalt efterbliven? Kan du förklara det?

    Det finns ingen koppling utan det är två olika händelser som SVT rapporterat om. Jag kom bara med förslag på rubriksättning till de båda nyheterna.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-06-30 23:50:17 följande:

    Det där är lite krångligt att ha som rubrik.Det finns ingen koppling utan det är två olika händelser som SVT rapporterat om. Jag kom bara med förslag på rubriksättning till de båda nyheterna.


    Det låter osannolikt att Trump skulle ha kritiserat Regeringen Löfvens hårdare migrationspolitik men du menar kanske att Trump kritiserade den migrationspolitik som gällde när moderaterna och övriga allianspartier regerade?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-06-29 21:50:46 följande:
    Ska inte SVT få konkurrera på samma viljor som TV3 och TV4?
    Så länge SVT finansieras genom en tvångsbeskattning som backas upp av statens våldsmonopol är det rent löjeväckande att ens tala om konkurrens på samma villkor. Statsfinansierad tv som försöker konkurrerar ut privata alternativ är något som hör hemma i aspirerande diktaturer och inte i länder som är förment demokratiska.
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-07-01 06:56:03 följande:

    Så länge SVT finansieras genom en tvångsbeskattning som backas upp av statens våldsmonopol är det rent löjeväckande att ens tala om konkurrens på samma villkor. Statsfinansierad tv som försöker konkurrerar ut privata alternativ är något som hör hemma i aspirerande diktaturer och inte i länder som är förment demokratiska.


    Aspirerande diktaturer det var en grov överdrift.

    sv.m.wikipedia.org/wiki/Public_service
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?