• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Digestive skrev 2022-05-12 14:09:24 följande:
    Jag kan köpa att folk kritiserar RFSL/Pride som organisationer - hur och varför saker och ting görs - det är dock bedrövligt när kritiken berör individ, grupp och sexualitet.

    Att exempelvis politisera svenska Pride och börja exkludera människor, tankar och idéer var ingenting bra och fullständigt onödigt.

    De som politiserar dom, det är ju dessa som är helt fixerade vid sexualiteten.
    Faktiskt ingen som jag någonsin som  är emot dessa, som inte samtidigt drar in politik i våra kön.

    Men självfallet måste politik sköta så även deras rättigheter stöds, men det är då att politisera?
    Det är denna svåra fixering på något folk inte har med att göra, där det riktiga problemet finns.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-12 14:53:35 följande:
    Det var poängen som jag ville ha fram, men då var det en som började dilla om att jag exkluderar homosexuella ( ! ) och annat svammel.

    Jo, jag vet ni vill detta och politisera de som inte har samma sexualitet som oss andra.
    Och då pratar man om experters utlåtande, och sen aldrig berättar vart felet finns.

    Vilken sexualitet eller läggning man har, det är inget du har med att göra.
    Och RFSL och PRIDE, de står bakom dessa rättigheter, men då väljer man attack emot dessa, det är rätt udda.


    Det känns som du bara projicerar bort detta politiserande och står för det själv.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-12 16:14:27 följande:

    De som politiserar dom, det är ju dessa som är helt fixerade vid sexualiteten.
    Faktiskt ingen som jag någonsin som  är emot dessa, som inte samtidigt drar in politik i våra kön.

    Men självfallet måste politik sköta så även deras rättigheter stöds, men det är då att politisera?
    Det är denna svåra fixering på något folk inte har med att göra, där det riktiga problemet finns.


    Det är inte utomstående krafter som har fått RFSL/svenska Pride att exkludera vissa människor, tankar och idéer.

    Det är deras val politisera sin verksamhet och även deras ansvar.
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-12 14:53:35 följande:
    Det var poängen som jag ville ha fram, men då var det en som började dilla om att jag exkluderar homosexuella ( ! ) och annat svammel.
    Det är tjafs för tjafsets skull.

    Tydligen är det sexualmoralister som har politiserat RFSL/svenska Pride enligt vederbörande. Tanken på att sådana skulle ha en ledande ställning inom dessa verksamheter är hyggligt underhållande.

    Är du duktig på att nypas i fostrande syfte och sätta sexuella olägenheter på plats? Då har vi på RFSL en plats för dig och som verksamhetsansvarig i kommande Pride-firande!

    God hantering av linjaler är meriterande.

    Drömmer
  • AndreaBD
    Digestive skrev 2022-05-12 16:26:39 följande:
    Det är inte utomstående krafter som har fått RFSL/svenska Pride att exkludera vissa människor, tankar och idéer.

    Det är deras val politisera sin verksamhet och även deras ansvar.
    Kan nån bara upprepa för mig vad det var som de ska ha exkluderat??? 
  • klyban
    Digestive skrev 2022-05-12 16:26:39 följande:
    Det är inte utomstående krafter som har fått RFSL/svenska Pride att exkludera vissa människor, tankar och idéer.

    Det är deras val politisera sin verksamhet och även deras ansvar.

    Snacka om att attackera substanslöst och extrem kompartmentalisering med en sak som gått fel.

    Och det är mycket talande att man inte kommer med råd att lösa eventuella problem, utan bara ropar politik.
    Känns som en klar projicering inser jag och vem som gör det till politik.


     


    Men svansen av de som är livrädda för andra människors sexualitet som inte är som deras egen, den berättar nått.
    Dock inget du någonsin vill kännas vid.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

    Jo, jag glömde det viktigaste, SVT/SR är fortfarande opartiska.


    Och man blir frågande varför man vill ta bort SVT/SR för de inte är opartiska nog som det överlägset mest opartiska mediet i Sverige.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-12 17:09:18 följande:

    Snacka om att attackera substanslöst och extrem kompartmentalisering med en sak som gått fel.

    Och det är mycket talande att man inte kommer med råd att lösa eventuella problem, utan bara ropar politik.
    Känns som en klar projicering inser jag och vem som gör det till politik.


     


    Men svansen av de som är livrädda för andra människors sexualitet som inte är som deras egen, den berättar nått.
    Dock inget du någonsin vill kännas vid.


    Lösningen på rådande exkludering är inkludering. Det säger sig självt.

    Jag har ingen anledning att kännas vid någonting sådant. Har inga synpunkter överhuvudtaget angående andras sexualitet.

    Det är du själv som tycker att andras konstiga sex är äcklande, på tal om att projicera.
    klyban skrev 2022-05-10 06:30:43 följande:

     


    Personligen äcklas jag av andras konstiga sex, men jag har ingen hybris och inbillar mig att jag har nått med det och göra ens det allra minsta.



  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-10 06:30:43 följande:

     


    Personligen äcklas jag av andras konstiga sex, men jag har ingen hybris och inbillar mig att jag har nått med det och göra ens det allra minsta.


  • AndreaBD
    Digestive skrev 2022-05-12 17:34:37 följande:
    Ser du inte skillnaden mellan vad man personligen känner och hur man behandlar människor som gillar annat än vad man själv gör?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?