• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • PuLoha

    Vad snabbt ni fick tid på MVC.
    Själv har jag lite svårt att bestämma mig vart jag vill gå, väljer mellan två stycken. Får ta och ringa på torsdag när jag är ledig och höra med dom.

  • CarolinK
    FC89 skrev 2016-09-12 17:02:41 följande:

    Är det bara jag som tycker att tiden går så långsamt? Förstår inte hur jag ska få tiden att gå. Vill ju bara att man ska vara i åtminstone vecka 13 så man slipper den oron i alla fall. Men just nu känns det som om varje dag är minst en vecka lång.


    Ja visst går tiden sakta...kan inte påminna mig om att jag var såhär orolig för missfall när jag väntade mina två andra barn som jag är den här gången. .. vill bara att veckorna ska gå så man passerar den där "magiska" gränsen
  • Norrisen
    Anotherone skrev 2016-09-12 15:49:23 följande:
    Kul, jag har också en tioåring hemma (fast han vet inget ännu )
    Har ni berättat? Eller när tänker ni göra det?
    Han kom in på toletten när jag gjorde testet så var tvungen att berätta. Sällan sett en unge så glad Glad. Min särbo har också en 10 åring sedan innan som också blev väldigt glad. Det enda min son tycker är jobbigt är att vi kommer flytta 10 mil härifrån.
  • Annas87
    annadenise skrev 2016-09-10 16:04:26 följande:
    Tack....jag gjorde blodprov i måndags som stämde överens med mina egna beräkningar, ca v.4+1,jag antar att det är vanligt att inte se nått då. Nu på måndag,på vul,kommer jag vara i ca.v5+2,hoppas på att få se nånting,en prick åtminstone...jobbigt att gå o vänta. Jag har privat sjukförsäkring, inskriven på ett jättefint stort o modernt sjukhus med en fantastiskt gynekolog,så de känns jättebra iaf!
    Hur gick det idag? Låter skönt me bra sjukhus och bra gynekolog:)
  • svartspets

    Jag har inskrivning redan nästa vecka (v8). Blir ny bm denna gång då jag bytt vårdcentral så hoppas hon är bra. Har dessutom fått tid för vul på måndag nästa vecka eftersom jag fått tre missfall innan dottern. Fast jag har molvärk, illamående, ömma bröst och luktsinne som en blodhund är jag både förväntansfull, otrolig och nervös.

  • Paincake

    Jag väntar tredje barnet och har tid för hälsosamtal nu på torsdag, v 7+0. Skickade mejl till barnmorskan i söndags (plussade i lördags) och fick tid den här veckan. Snabba ryck...

    Den riktiga inskrivningen sker väl i v 10-11-nånting.

    Vi väntar nog ett tag med att berätta för syskonen. De är ju inte så gamla än, 6 och snart 4, så det är ju lång tid kvar att vänta. Har haft lite blodiga flytningar också så vi får se om det går vägen.

  • Paincake

    Jag är förvånansvärt symptomfri också. Hade jag inte plussat i helgen så hade kag inte haft en aning. Känner mig lite pms:ig, molvärk, metallsmak i munnen och lite hjärtklappning, men annars inget.

  • CarolinK

    Hur har ni det med symtomer? Jag har än sålänge bara molvärk, inget illamående eller så. Går iof bara in i vecka 5 imorgon, kommer inte ihåg när det började när jag väntade mina andra barn.

  • Mades

    Hej ???? Jag måste vänta ända tills på fredag för att få ett plus

    jag är ju rätt så säker att jag redan är det min bröst ömmar och har varit yr känner starka dofter. Vill ju så gärna göra ett i dag men får iallafall vänta tills i morgon vågar jag ta ett kanske bara visar ett streck i morgon med för att det är förtidigt? Har räknat ut här att jag skulle ha bf 26 maj men när jag räknade på en annan så har jag bf 3 juni.

  • EvelinaS0403
    CarolinK skrev 2016-09-12 20:10:40 följande:

    Hur har ni det med symtomer? Jag har än sålänge bara molvärk, inget illamående eller så. Går iof bara in i vecka 5 imorgon, kommer inte ihåg när det började när jag väntade mina andra barn.


    Ömma bröst & mer hungrig. Kanske lite känsligare näsa. Men annars inget :)
    Är i vecka 5 (4+3) enligt kalendernz
    Fattar inte att de står vecka 5 men står inte 4+3 vecka fyra & 3 dagar?
Svar på tråden BF maj 2017