• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Paincake
    Babydreamer skrev 2016-09-13 10:40:18 följande:

    Jag plussade imorse andra barnet. Har kämpat i 2 år med syskonförsök och gått igenom missfall och misslyckade hormonbehandlingar. Denna cykel fick jag prova letrozole och det verkar uppenbarligen har hjälpt! Är så skakig att jag inte riktigt vågar tro på att det är sant fortfarande... BF ca 25 maj


    Vad roligt! Grattis!

    Vi fick också jobba för trean (men inte tillnärmelsevis lika mycket som du). Har försökt i drygt ett år och hade precis fått tid till fertilitetsutredning när jag plussade. Mensen har strulat lite så någon typ av hormonobalans har det ju varit.
  • LillaPyret
    Babydreamer skrev 2016-09-13 18:35:32 följande:

    Någon som vet om det finns någon Facebook sida för oss som väntar tillökning i vår? Tycker familjeliv är lite svårt att följa mellan varven.


    Vore ju jättekul :)
  • Babydreamer

    De verkar ha startat en fb grupp i den andra tråden som oxå heter bf maj 2017. Så gå in i den tråden och leta reda på tjejen som kan bjuda in er till gruppen var vara 1 eller 2 sidor tillbaka i tråden som jag hittade henne

  • EvelinaS0403
    happylife skrev 2016-09-13 17:42:51 följande:
    Jag är också jättehungrig! Hungrig en timme efter jag ätit, helt sjuk är det
    Hahahaha kul jag inte är den enda som fått ökad aptit :)
  • Jeahla

    Jsg funderar lite på det här med ätande och viktuppgång. Man ska ju tydligen inte äta så värst mer än vanligt när man är gravid. Förra gången jag var gravid (tolv år sedan) åt jag enorma mängder och gick upp 18 kg. Men sen när jag ammade så gick jag ner allt plus att jag gick ner ytterligare nästan tio kg. Så jag behövde ju de extra kilona som jag gick upp. Så.. Jag undrar.. äta mycket eller hålla igen lite?

  • Jeahla
    bebisdags skrev 2016-09-13 17:55:41 följande:

    Ingen?:/


    Jag har läst att det är vanligt att få det under graviditeten för man är extra känslig. Har det själv till och från. Säkert inget att oroa sig för.

    Ibland är jag förstoppad och ibland diarré :p
  • ika_109
    Fjäderängel skrev 2016-09-13 16:35:53 följande:

    FRÅGA OM FOSTERVATTENSPROV

    Någon här som har gjort eller ska göra ett fostervattensprov? Och varför i såfall?
    Vill veta lite om det så skriv gärna lite saker om det för ont, varför man ska göra det, varför man inte ska göra det..


    Vid min förra graviditet så gjorde vi ett moderkakstest pga att vi fick dåligt  resultat på kub:en 1/89, varför kan bara du avgöra, om det gör ont - jag ogillar nålar skarpt men jag tyckte det inte var så farligt, hade ögonen på skärmen hela tiden.

    Den här gången så skippar vi kuben och gör Nipt i privat regi direkt istället.

    Lycka till!
  • CarolinK
    ika_109 skrev 2016-09-13 20:26:41 följande:

    Vid min förra graviditet så gjorde vi ett moderkakstest pga att vi fick dåligt  resultat på kub:en 1/89, varför kan bara du avgöra, om det gör ont - jag ogillar nålar skarpt men jag tyckte det inte var så farligt, hade ögonen på skärmen hela tiden.

    Den här gången så skippar vi kuben och gör Nipt i privat regi direkt istället.

    Lycka till!


    Får jag fråga vad nipt är? Gjorde kub med mina två andra barn men nipt har jag aldrig hört om :-/
  • GreenSpirit
    happylife skrev 2016-09-13 17:42:08 följande:

    Absolut, det molar som aldrig förr här! Känns som mensvärk typ.

    Det är fullt normalt. De växer ju för fullt där inne <3 växtvärk!


    Phu! Skönt att höra. :)
  • ika_109
    CarolinK skrev 2016-09-13 20:32:25 följande:
    Får jag fråga vad nipt är? Gjorde kub med mina två andra barn men nipt har jag aldrig hört om :-/
    Hänvisar till en bra länk fostertest.se (bra info)
Svar på tråden BF maj 2017