• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Jolly23

    Väldigt många som skriver att symptomen försvinner eller att man inte har några alls. (Jag är en av dom), det verkar alltså inte vara så ovanligt och Förm är det inte något konstigt med det.

  • jooo

    Någon mer som knaprar levaxin gör sköldis? Jag tar mitt andra blodprov sen plusset idag. Än så länge har de inte ökat nått av graviditeten. Hur ser det ut för er?

  • FruHolmli
    Snäckan26 skrev 2016-10-13 15:22:55 följande:
    Oj det visste inte jag eftersom det står hemlig grupp ..
    Den jag hittade är inte hemlig, bara sluten.
    Det är att man aktivt inte kan läsa vad som skrivs utan måste gå med.
    Dock visas alla medlemmar om man går in på "mer info"
    Så hemlig är den inte.
    Hemliga grupper kan man inte ens söka efter :) dom syns inte alls.
  • Bebisbubbla
    jooo skrev 2016-10-14 07:18:54 följande:

    Någon mer som knaprar levaxin gör sköldis? Jag tar mitt andra blodprov sen plusset idag. Än så länge har de inte ökat nått av graviditeten. Hur ser det ut för er?


    Varför tar du levaxin? Och vad ska öka då?
  • JoJoNo

    Var på vul på ivf-kliniken i onsdags. Allt såg bra ut. Hjärtat slog o "bebisen" var 12 mm :). Inskrivning om 2 veckor. Gör alla kub-test? Finns så många olika tankar kring det, göra eller inte.

  • FruHolmli
    JoJoNo skrev 2016-10-14 10:43:58 följande:

    Var på vul på ivf-kliniken i onsdags. Allt såg bra ut. Hjärtat slog o "bebisen" var 12 mm :). Inskrivning om 2 veckor. Gör alla kub-test? Finns så många olika tankar kring det, göra eller inte.


    Alla gör nog inte kub.
    Vi gör för vi blir erbjuden pga ålder. 38 är jag
  • Anotherone
    JoJoNo skrev 2016-10-14 10:43:58 följande:

    Var på vul på ivf-kliniken i onsdags. Allt såg bra ut. Hjärtat slog o "bebisen" var 12 mm :). Inskrivning om 2 veckor. Gör alla kub-test? Finns så många olika tankar kring det, göra eller inte.


    Vi blir båda 36 i år så därför ska vi göra KUB. Tid bokat 26/10 så bara knappt ett par veckor kvar nu!

    Huvudsaken när man väljer huruvida man tänker göra det eller ej är att man har en plan för vad man gör med det resultat man får.
    Om man har för avsikt att behålla barnet oavsett kanske man väljer att inte göra det alls? Eller så gör man det för att få veta vad för sorts diagnos/funktionshinder ens barn har och kan förbereda sig bättre?
    Och hur tänker man kring risk? Jag tex tycker att 1/200 kan vara en rätt ok siffra, för det betyder att 199 av 200 barn är friska.
    Medan min man tycker att allt under 10 000 typ vore katastrof. Så just nu diskuterar vi det rätt mycket.
    Får vi ett högriskresultat kommer vi att gå vidare med NIPT, det har vi i alla fall lyckats bestämma tillsammans
  • jooo
    JoJoNo skrev 2016-10-14 10:43:58 följande:

    Var på vul på ivf-kliniken i onsdags. Allt såg bra ut. Hjärtat slog o "bebisen" var 12 mm :). Inskrivning om 2 veckor. Gör alla kub-test? Finns så många olika tankar kring det, göra eller inte.


    Åh mysigt. Vilken var är du i?? Jag ska göra nytt vul på måndag för att se att lillen växt som den ska.
  • jooo
    Bebisbubbla skrev 2016-10-14 09:23:41 följande:

    Varför tar du levaxin? Och vad ska öka då?


    Sköldkörtel problem sen innan som oftast förvärras när man blir gravid. Jag måste öka min dos levaxin regelbundet under hela graviditeten.