• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • FruHolmli
    Anotherone skrev 2016-10-14 10:50:44 följande:
    Vi blir båda 36 i år så därför ska vi göra KUB. Tid bokat 26/10 så bara knappt ett par veckor kvar nu!

    Huvudsaken när man väljer huruvida man tänker göra det eller ej är att man har en plan för vad man gör med det resultat man får.
    Om man har för avsikt att behålla barnet oavsett kanske man väljer att inte göra det alls? Eller så gör man det för att få veta vad för sorts diagnos/funktionshinder ens barn har och kan förbereda sig bättre?
    Och hur tänker man kring risk? Jag tex tycker att 1/200 kan vara en rätt ok siffra, för det betyder att 199 av 200 barn är friska.
    Medan min man tycker att allt under 10 000 typ vore katastrof. Så just nu diskuterar vi det rätt mycket.
    Får vi ett högriskresultat kommer vi att gå vidare med NIPT, det har vi i alla fall lyckats bestämma tillsammans
    Vi har också vårat kub 26/10! :)
    Är i V.13+1 då.

    Vi ska med betala för nipt om vi tycker det är för dåligt utfall, lägre än 1/200. För i vårat landsting finns inte annat än fvp. Det vågar vi inte oss på, även om det är gratis.
    7000kr känns vettigare för nipt än riskera missfall och få betala 40.000kr till för ny ivf! :)
  • Emaria
    jooo skrev 2016-10-14 07:18:54 följande:

    Någon mer som knaprar levaxin gör sköldis? Jag tar mitt andra blodprov sen plusset idag. Än så länge har de inte ökat nått av graviditeten. Hur ser det ut för er?


    Ja, jag har fått höja en del. Låg för högt redan innan graviditeten så nu äter jag 125micrg per dag. Förra graviditeten åt jag 75 4d/v och 100 3d/v så känns väl sådär. Undrar ju vad det är med kroppen. :/
  • Bebisbubbla
    jooo skrev 2016-10-14 17:00:22 följande:

    Sköldkörtel problem sen innan som oftast förvärras när man blir gravid. Jag måste öka min dos levaxin regelbundet under hela graviditeten.


    Oj låter jobbigt. Hoppas det är få biverkningar :)
  • JoJoNo
    jooo skrev 2016-10-14 16:59:17 följande:
    Åh mysigt. Vilken var är du i?? Jag ska göra nytt vul på måndag för att se att lillen växt som den ska.
    Vecka 8 när ultraljudet gjordes. Hoppas det går bra för er på måndag!
  • JoJoNo

    Tack för alla tankar kring kub. Får diskutera det mer hemma. Min man är helt inställd på att ta bort om det är dåligt utfall. Men jag känner vad är dåligt utfall liksom? Känner mig livrädd. När vi nu lyckats med ivf vill jag eg inte veta ngt som kan göra att jag förlorar barnet men samtidigt vill man veta om det är jättesjukt. Är helt förvirrad!

  • Pedagog200701
    FruHolmli skrev 2016-10-12 11:35:41 följande:

    Bustrollen har hand om rikstäckande!


    Har mailat (via fl) men inte fått något svar eller inbjudan.
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • enussune
    Pedagog200701 skrev 2016-10-15 11:45:23 följande:

    Har mailat (via fl) men inte fått något svar eller inbjudan.


    Samma här
  • svartspets

    Jag går in i v12 på måndag och vi tänkte berätta för familjen nästa helg. Jag är lite nyfiken på hur ni tänkt avslöja nyheten? Förra gången gav vi handmålade hjärtan i trä där det stod "Världens bästa farmor/farfar/morfar/mormor". Nu har vi köpt en tröja med texten "Big sister" som dottern ska få ha på sig. De kommer nog fatta direkt.

  • Snäckan26
    FruHolmli skrev 2016-10-14 17:20:05 följande:

    Vi har också vårat kub 26/10! :)

    Är i V.13+1 då.

    Vi ska med betala för nipt om vi tycker det är för dåligt utfall, lägre än 1/200. För i vårat landsting finns inte annat än fvp. Det vågar vi inte oss på, även om det är gratis.

    7000kr känns vettigare för nipt än riskera missfall och få betala 40.000kr till för ny ivf! :)


    Vi ska också göra kub den 26/ 10 .
  • jooo
    JoJoNo skrev 2016-10-15 11:11:50 följande:

    Vecka 8 när ultraljudet gjordes. Hoppas det går bra för er på måndag!


    Åh ok :) ja nervöst värre :O