• Svar på tråden Gift vid första ögonkastet
  • pallazathena

    Ang M & E, nu har ju E gjort en stor anpassning och förändring för honom så det hänger väl även på hur det tas emot över tid när hon kämpar med det, och om han gör något kärleksfullt mot henne också. Lite oroväckande att hon redan innan kände att han inte lyssnade på och frågade henne om saker.

    Magnus grej emd kläder och skor, alltså herreguuuuud! Vem köper nya skor en gång i månaden? Ingen som helst självdistans. Det är ju han som är extrem där, inte tvärtom. Och att lägga så stor vikt vid vad ens partner gör i det avseende. Helt verklighetsfrånvänt! Om han var så extremt mån om yta så är det märkligt att han inte har större respekt för hennes träningslinje, kanske det hon investerar energi i istället för att shoppa.

    Vad är det frågan om med alla sko- och strumpfetichister i denna omgång?

  • Anonym (G)
    pallazathena skrev 2017-04-24 08:30:31 följande:

    Ang M & E, nu har ju E gjort en stor anpassning och förändring för honom så det hänger väl även på hur det tas emot över tid när hon kämpar med det, och om han gör något kärleksfullt mot henne också. Lite oroväckande att hon redan innan kände att han inte lyssnade på och frågade henne om saker.

    Magnus grej emd kläder och skor, alltså herreguuuuud! Vem köper nya skor en gång i månaden? Ingen som helst självdistans. Det är ju han som är extrem där, inte tvärtom. Och att lägga så stor vikt vid vad ens partner gör i det avseende. Helt verklighetsfrånvänt! Om han var så extremt mån om yta så är det märkligt att han inte har större respekt för hennes träningslinje, kanske det hon investerar energi i istället för att shoppa.

    Vad är det frågan om med alla sko- och strumpfetichister i denna omgång?


    Magnus vet ju att han är extrem där och säger ju själv att han gör det för att liskom stöta bort när det blir allvar. Handlar väl kanske inte så jävla mycket om skor egentligen.
  • Anonym (Za)
    Anonym (nice boy with an attitude alla dar i veckan) skrev 2017-04-22 13:43:02 följande:

    Vad dessa s k "mjuka snälla män" brister i är sexappeal. En kvinna behöver känna att mannen kan ta tag i henne, förföra, överaska sexuellt och samtidigt vara lyhörd för hennes behov. Män som tycker att de själv är sexiga och manliga får andra också att tycka det. Jag hatar att säga det men någon form av objektifiering är nödvändigt för att det ska bli dynamik i sängkammaren och att man vill vara attraktiv för den andra och jobbar på det genom hela förhållandet.

    Att vara jämställd i form av delat ansvar och värderingar är ju en ren självklarhet

    och de snälla männen är ofta fantastiska på de bitarna. Men kvinnor gillar män som är självständiga, har intressen, är kreativa och drivna och klarar sig själv

    men prioriterar exklusiv tid i samvaron, för kvinnan, barnen och investerar i relationen. Kvinnor vill vara nummer 1 el iallafall behandlas som det och kvinnor vill känna sig outbytbara.


    Du är en kille och ni tror så jävla mycket, trött på ert svammel i tråden.
  • Anonym (Za)

    Magnus är precis lika otäck som jag anade i första avsnittet. Supersvin som börjat trycka ned Sofia efter att ha hypat henne överdrivet mycket. Jag tycker att både hans första intresse och nuvarande nedvärdering var falskt och manipulativt. Hon är inte världens vackraste tjej men inte heller dålig på något sätt, hur Magnus letar fel nu är så j-a genomskinligt.

    Han är en osäker liten skit som inte har något att komma med, klassisk mobbare som lever på att trycka ned bättre människor.

    Sofia är bättre än honom, hon är glad och positiv och kämpar för att gå ned i vikt och komma i form till skillnad från jättebebisen Magnus som inte kan bete sig som en vuxen människa överhuvudtaget, negativ, gnällig, fet och flint utan att göra något åt det han KAN göra nånting åt (sin kropp)

    Usch.

    Tyvärr är Sofia lite naiv och ung för sin ålder, jag tycker att en 30-åring borde ha lite högre krav och integritet men hon kanske har haft så bra erfarenheter hittills att hon inte behövt ha någon självbevarelsedrift.

  • Anonym (Za)

    Lägger till; har ändrat mig om Mats. Han var fin i detta avsnitt, dock vill jag se honom visa empati och sluta kolla VS i soffan och plocka ner sina nakenteckningar från väggarna för Elisabeths skull (samt ta bort lamp-systemet och sluta gnälla när hon inte har lårstövlar och kortklänning varje kväll)

    Jag vill höra honom säga att det är hans gåva till henne och att hon får hjälpa honom om han får återfall ;)

    Magnus och Sofia har jag redan skrivit om. Stor miss av experterna att låta Magnus gifta sig med NÅGON!

    Mikael och Louise... ingen av dom bjuder ju till, Mikael tror att han bara kan pussa och ta på henne utan att försöka få en bra stämning för det först och Louise med sin gnällbältes-dialekt... vadå "hur lång tid ska man ge det?"

    Hur dum är man om man tror att man passivt kan invänta att band formas?!

  • Anonym (Minnie)
    Anonym (Za) skrev 2017-04-27 11:02:11 följande:

    Lägger till; har ändrat mig om Mats. Han var fin i detta avsnitt, dock vill jag se honom visa empati och sluta kolla VS i soffan och plocka ner sina nakenteckningar från väggarna för Elisabeths skull (samt ta bort lamp-systemet och sluta gnälla när hon inte har lårstövlar och kortklänning varje kväll)

    Jag vill höra honom säga att det är hans gåva till henne och att hon får hjälpa honom om han får återfall ;)

    Magnus och Sofia har jag redan skrivit om. Stor miss av experterna att låta Magnus gifta sig med NÅGON!

    Mikael och Louise... ingen av dom bjuder ju till, Mikael tror att han bara kan pussa och ta på henne utan att försöka få en bra stämning för det först och Louise med sin gnällbältes-dialekt... vadå "hur lång tid ska man ge det?"

    Hur dum är man om man tror att man passivt kan invänta att band formas?!


    Jag tycker också Mats växte i detta avsnitt. Han visade en annan sida och de nådde varandra på ett helt annat plan.

    Magnus är en katastrof. Så pinsam när han skämtade att den enda bra saken med Sofia är hennes bröst när hennes bror sitter med vid bordet. otroligt smaklöst. Dessutom att han tycker sig ha rätten att vara allmänt irriterad och sedan skylla det på att Sofia inte konsumerar tillräckligt genom att köpa nya skor varje månad. Eh, vem är det som inte tar hand om sig och har komplex över sitt utseende (tänker på mössan)... Om de hade barn ihop skulle Magnus tycka sig ha rätten att inte göra något och låta Sofia ta hand om altl för att hon var jobbigt hurtig... 

    Mikael och Louise är total fel för varandra. Louise för hon inte försökt alls , hon bestämde sig för ett nej redan vid altaret, och har så mkt problem med sig själv. Mikael för han tänkte att det räckte med att gifta sig för att få till allt det andra.
  • pyssel

    Magnus är så osäker så han ganska snabbt in i ett förhållande måste testa hur odräglig han kan vara utan att bli bortstött. Han är så labil att han snabbt svänger från att vara fullständigt hänförd och betagen till att avundas Sofia. Strax brukar regelrätt svartsjuka och hån av fd också läggas till. Men det kommer bara att lura i bakgrunden när kameran är på.


    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (G) skrev 2017-04-24 18:46:59 följande:

    Magnus vet ju att han är extrem där och säger ju själv att han gör det för att liskom stöta bort när det blir allvar. Handlar väl kanske inte så jävla mycket om skor egentligen.


    Han är en typisk sådan som påstår att han stöter bort. I själva verket är det andra som stöter bort honom och han testar förtvivlat hur mkt någon bryr sig om honom.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Za)
    pyssel skrev 2017-04-27 13:01:27 följande:

    Magnus är så osäker så han ganska snabbt in i ett förhållande måste testa hur odräglig han kan vara utan att bli bortstött. Han är så labil att han snabbt svänger från att vara fullständigt hänförd och betagen till att avundas Sofia. Strax brukar regelrätt svartsjuka och hån av fd också läggas till. Men det kommer bara att lura i bakgrunden när kameran är på.


    Nej jag tror att han är kontrollerande och INTE gör det här för att stöta bort utan trycka ned så att Sofia ska må dåligt. Då känner han sig bättre. Sen kommer det bara eskalera för han får aldrig nog av att skada henne. Det han känner är djup och svart avundsjuka inför hennes person.

    Narcissist.
  • Anonym (Minnie)
    Anonym (Za) skrev 2017-04-27 13:09:45 följande:
    Nej jag tror att han är kontrollerande och INTE gör det här för att stöta bort utan trycka ned så att Sofia ska må dåligt. Då känner han sig bättre. Sen kommer det bara eskalera för han får aldrig nog av att skada henne. Det han känner är djup och svart avundsjuka inför hennes person.

    Narcissist.
    Jag tror också det handlar om att trycka ner, tex kan han nu klaga på att Sofia "inte tar hand om sig själv" fast detta egentligen bottnar i hans osäkerhet över sitt eget utseende. Han mår bättre genom att hitta fel i Sofia och framställa sig själv som bättre. Typ: jag köper nya skor varje månad, medan du har äckliga gamla skor. Sen är han allmänt irriterad men när Sofia frågar vad det är kan han inte svara på det eller ens försöka att hantera sin irritation på annat sätt än genom att sitta och vara sur.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet