• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Anonym (Nina)
    Jeex skrev 2018-04-14 23:49:43 följande:

    Jag känner mig helt knäckt. Denna månaden skulle egentligen vårat barn födas, tyvärr blev det aldrig så. Har varit ledsen och nedstämd större delen av tiden sedan vi gick in i april. Vi har nu kämpat på i närmare åtta månader och har haft sådan otur sedan operationen med utebliven äl och menscykler som diffar allt mellan 28-36 dagar. Vi har ändå så varit positiva och tänkt att det inte är något ovanligt att det kan ta lite tid innan något händer. Men idag, jag kände bara hur allt rasade då en u familjen klämmer ur sig ett ooops vi råkade bli gravida. Jag är säkert en jättehemskt människa som verkligen inte kunde visa någon lycka. Det gjorde bara så jävla ont i mig. Just nu känns allt bara så jävla tungt.


    Förstår hur du känner!

    Jag blev gravid i augusti 2015, och fick missfall. Sedan kämpade vi i nästan ett år innan jag äntligen blev gravid igen augusti 2016. Bara för att i vecka 9 få reda på att det var ett missed abortion :(

    I oktober-16 blev jag gravid på nytt, och denna gången gick det äntligen vägen!

    Vet vilket helvete det är, men kämpa på!
  • Jeex
    saijda skrev 2018-04-15 01:34:13 följande:

    Jag vet också hur det känns, skulle ha gått halva tiden i graviditeten denna vecka och jag har en kollega/vän som är fortsatt gravid. Så jag ser den magen nästan varje dag och det påminner mig om att vi skulle haft vårt frö och det också vuxit osv :( det bränns i mig varje dag och kommer nog aldrig glömma den dagen...<3


    Beklagar verkligen. Var det mf ? Ja, det är hemskt att behöva bli påmind hela tiden om att man själv inte är där. Jag upplever så mycket tabu över att man inte ska få ?lov? att känna så som man gör.
  • Ek90
    Sommaren12 skrev 2018-04-15 01:36:34 följande:

    Bim-5. Känner nada som inte likaväl kan härledas till annat. Känner mig helt hundra på att det inte blir nåt denna månaden heller. Lika bra att ställa in sig på det för jag orkar inte fler besvikelser.


    Jag vet ju inte hur det kommer bli i ditt fall. Men för mig så var det så att jag med var bombsäker på att det inte blivit något, det enda symtom jag hade var lite svullna och ömma bröst som jag alltid har innan mens (än idag är växande och ömma bröst i princip det enda symtom jag har förutom taskigt humör och lite illamående då och då men jag känner mig ärligt talat inte så gravid om man tänker på klassiska symtom). Jag tror allt läsande på familjeliv (jag gjorde exakt likadant) hypar upp detta med att man ska känna massa symtom innan BIM. Oftast, men såklart inte alltid, drar inte de ordentliga symtomen igång förrän någon/några veckor in i graviditeten. Så att inte känna av all världens grejer betyder inte att man inte är gravid :) hoppas att så är fallet för dig, att det är plus ändå. Och att du eller nån annan inte tar illa upp av det jag skriver, vet exakt hur det är att känna efter minsta lilla tecken så menar inte något illa alls!
  • Jeex
    Sommaren12 skrev 2018-04-15 01:29:54 följande:

    Usch känner så med dig! :( denna eviga kamp. Och jag vet hur det är att sluta glädjas för folk som blir gravida. Men vi får inte sluta kämpa! Vår tid kommer också. Håll ut! Kram


    Ja,vi är många som kämpar här inne och lägger ner så mycket tid och känsla för att det ska funka. Men efter igår känner jag mest att all positivet och kämparglöd bara försvann. Nog mest för att jag fick slängt i ansiktet igår av allihopa hur dum jag var som reagerade med sorg och gjorde den gravida personen i fråga ledsen och att man tydligen inte gör så som jag gjorde. Just nu känner jag mig bara så ledsen och ensam över hur lite förståelse andra kan ha för ens egna sorg över att man inte blir gravid.
  • Jeex
    lillagumman85 skrev 2018-04-15 05:36:13 följande:

    Ooo my God.. Girls... är inte detta en stort jävla plus?!?!

    Herregud! Vi kommer få en julbebebis! kan inte tro det!


    Ett stort grattis :) :)
  • Jeex
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-15 13:24:28 följande:

    Förstår hur du känner!

    Jag blev gravid i augusti 2015, och fick missfall. Sedan kämpade vi i nästan ett år innan jag äntligen blev gravid igen augusti 2016. Bara för att i vecka 9 få reda på att det var ett missed abortion :(

    I oktober-16 blev jag gravid på nytt, och denna gången gick det äntligen vägen!

    Vet vilket helvete det är, men kämpa på!


    Vilken resa du har gjort och starkt av dig att du har fortsatt kämpa. Och vad härligt för dig att allt gick vägen tillslut :)

    Just nu är all kämparglöd borta då jag klart och tydligt igår fick höra hur fel jag betedde mig.
  • Migas
    lillagumman85 skrev 2018-04-15 08:54:16 följande:

    Tack! Visst blir det! Hoppas nu den vill stanna kvar i magen.


    Även om det är svårt så tror jag man tjänar mycket på att försöka vara positiv och tro att det kommer att gå bra och glädjas över det man har nu istället för att hela tiden gått och oroa sig för att det kanske kommer gå galet.
  • saijda
    Jeex skrev 2018-04-15 14:13:52 följande:

    Beklagar verkligen. Var det mf ? Ja, det är hemskt att behöva bli påmind hela tiden om att man själv inte är där. Jag upplever så mycket tabu över att man inte ska få ?lov? att känna så som man gör.


    Ja det var missfall :/ tack så mycket!

    Jag har känt samma om att man är egoistisk men jag försöker tänka att man har rätt att må dåligt för man är inte mer än människa och det är jobbigt att förlora ett barn :( <3
  • Sommaren12
    Ek90 skrev 2018-04-15 14:23:47 följande:

    Jag vet ju inte hur det kommer bli i ditt fall. Men för mig så var det så att jag med var bombsäker på att det inte blivit något, det enda symtom jag hade var lite svullna och ömma bröst som jag alltid har innan mens (än idag är växande och ömma bröst i princip det enda symtom jag har förutom taskigt humör och lite illamående då och då men jag känner mig ärligt talat inte så gravid om man tänker på klassiska symtom). Jag tror allt läsande på familjeliv (jag gjorde exakt likadant) hypar upp detta med att man ska känna massa symtom innan BIM. Oftast, men såklart inte alltid, drar inte de ordentliga symtomen igång förrän någon/några veckor in i graviditeten. Så att inte känna av all världens grejer betyder inte att man inte är gravid :) hoppas att så är fallet för dig, att det är plus ändå. Och att du eller nån annan inte tar illa upp av det jag skriver, vet exakt hur det är att känna efter minsta lilla tecken så menar inte något illa alls!


    Gud nej! Tar inte illa upp alls. Jag hade ömma bröstvårtor i fyra dagar direkt efter äl sen försvann det. Hade jag varit gravid får jag för mig att det borde ha hållt i sig istället för att avta. Alternativt inte ömmat alls. Med dottern hade jag noll symptom och blev chockad av plusset fast det var planerat och jag hade gått och känt efter. Men då hade jag alltid ömma bröstvårtor kring äl och den gången hade jag plötsligt inte det. Inget jag reflekterade över då dock. Så jag har fått för mig att jag inte borde ha blivit öm alls eller tvärtom varit det hela tiden om jag varit gravid. Sorry för sjukt rörigt... Jag vågar inte tolka in nånting i det jag känner eftersom jag känt så mycket förr och ändå inte varit gravid. Orkar verkligen inte mer besvikelse just nu så jag ställer in mig på ogravid-läge. Annars är jag sjukt låg sen ett par dagar, känner att livet är meningslöst ungefär haha (alltså det tycker jag inte egentligen men jag har grymt negativa tankar just nu bara), magen har varit svullen som bara den i två dagar och enda sen äl har det dragit och molat lite grann där nere i magen. Men det är liksom inte första gången jag känner sånt och det talar ju för att det inte blivit nåt denna gången heller.

    Oj va långt det blev :O
  • Sommaren12
    Jeex skrev 2018-04-15 14:24:03 följande:

    Ja,vi är många som kämpar här inne och lägger ner så mycket tid och känsla för att det ska funka. Men efter igår känner jag mest att all positivet och kämparglöd bara försvann. Nog mest för att jag fick slängt i ansiktet igår av allihopa hur dum jag var som reagerade med sorg och gjorde den gravida personen i fråga ledsen och att man tydligen inte gör så som jag gjorde. Just nu känner jag mig bara så ledsen och ensam över hur lite förståelse andra kan ha för ens egna sorg över att man inte blir gravid.


    Vet inte riktigt vad som sagts mellan er. Klart hon kan bli ledsen om en inte glädjs för henne men känner hon till din situation? Känner hon inte till detta och att ni skulle kunna ha fått barn den här månaden så verkar du kanske missunsam ja. Men vi finns här för dig och förstår precis. Hoppas även din sambo förstår de känslorna? Och fler som ev känner till att det är tufft för dig. Ofta får man ju kämpa på med alla känslor i det dolda då man kanske inte vill berätta för alla att man försöker bli gravid. Det är inte lätt. Jag har bara berättat för nån enstaka om att vi försöker nu. Folk har slutat tro att vi ska skaffa fler barn och det är skönt att slippa den uppmärksamheten men ibland hade det varit skönt att få skrika ut sina känslor när vännerna sitter där och pratar om hur jobbigt det är med syskongnabb och sömnlösa nätter. Får säkert äta upp detta men jag har längtat efter syskongnabb, kräk i nacken, bajsblöjor och sömnlösa nätter i snart sex år nu. :(
Svar på tråden Följas åt till ett plus!