• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    Aamon skrev 2018-07-20 19:54:49 följande:

    Vi körde varje dag oavsett... och det lyckades ju efter 2.5 år så :)


    Varje dag efter mens?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Awwalusen

    Hej på er, jag och min sambo har försökt få barn i 13 månader nu. Jag är 20, han är 29. Jag förstår inte varför det inte fungerar.. Känner av min ägglossning varje månad men något som har hänt nu är att min förra mens bara höll i sig i någon timme. Jag har mått jättekonstigt sedan dess för det känns som den aldrig fick komma ut. Nu kände jag min ägglossning för kanske en vecka sedan, ont i bröstvårtorna, svag känsla i livmodern, inget mer med det liksom. Idag har jag så äckligt ont i sidorna av brösten, fick ett illamående-anfall i eftermiddags.

    Jag är orolig över min konstiga mens i förra månaden och jag vill veta om detta ens är normalt eller har min bebisverkstad bara gett upp?

  • Corneliass
    Awwalusen skrev 2018-07-20 21:43:00 följande:

    Hej på er, jag och min sambo har försökt få barn i 13 månader nu. Jag är 20, han är 29. Jag förstår inte varför det inte fungerar.. Känner av min ägglossning varje månad men något som har hänt nu är att min förra mens bara höll i sig i någon timme. Jag har mått jättekonstigt sedan dess för det känns som den aldrig fick komma ut. Nu kände jag min ägglossning för kanske en vecka sedan, ont i bröstvårtorna, svag känsla i livmodern, inget mer med det liksom. Idag har jag så äckligt ont i sidorna av brösten, fick ett illamående-anfall i eftermiddags.

    Jag är orolig över min konstiga mens i förra månaden och jag vill veta om detta ens är normalt eller har min bebisverkstad bara gett upp?


    Har du tagit ett gravtest? Kanske var det en nidblödning. 
    Gravid med första barnet
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-07-20 17:33:03 följande:

    Ni som börjar känna att hoppet är lite ute hur ofta orkar ni köra runt ägglossning? Man vill ändå inte missa. Denna äl blev det bara en gång. Känns som d e för sent för flera ggr ...


    Vi kör på varannan dag efter mensen ungefär, med en miss här och där. Läste om SMEP som vi testar denna månad. Då har man alltså sex varannan dag från CD 8 tills man får positivt på ÄL testet, sen kör man tre dagar i sträck och sen uppehåll en dag sen en dag till.

    Känns som att man gjort typ så innan men va fan. Vad har vi att förlora vid det här laget? Köpte ett glidmedel som skulle vara gynnsam för spermierna också. Kör all in nu månaden innan ivf haha.

    Vissa dagar orkar man verkligen inte och då är det bra att strunta i det tror jag. Att tvinga sig till sex förstör nog mer än det ger i ett förhållande. Som tur är har vi fortfarande roligt och skrattar mest när vi båda är rätt osugna, så brukar det bli bra till slut. Men sen har man kanske inte lika mycket sex resten av cykeln men det är okej i denna situation tycker jag ändå
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-07-20 22:18:47 följande:

    Vi kör på varannan dag efter mensen ungefär, med en miss här och där. Läste om SMEP som vi testar denna månad. Då har man alltså sex varannan dag från CD 8 tills man får positivt på ÄL testet, sen kör man tre dagar i sträck och sen uppehåll en dag sen en dag till.

    Känns som att man gjort typ så innan men va fan. Vad har vi att förlora vid det här laget? Köpte ett glidmedel som skulle vara gynnsam för spermierna också. Kör all in nu månaden innan ivf haha.

    Vissa dagar orkar man verkligen inte och då är det bra att strunta i det tror jag. Att tvinga sig till sex förstör nog mer än det ger i ett förhållande. Som tur är har vi fortfarande roligt och skrattar mest när vi båda är rätt osugna, så brukar det bli bra till slut. Men sen har man kanske inte lika mycket sex resten av cykeln men det är okej i denna situation tycker jag ändå


    Aa okej! Vi skulle nog inte palla så pass mycket sorgligt nog. Men jävligt bra jobbat ju! När e din äl? Kände äl värk ikväll. Sexade igår o ska försöka köra imornbitti. Som du säger så e man ju inte jättetaggad men liksom er vet vi vad d handlar om o kör ändå fast man e osugen...
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-07-20 20:24:41 följande:

    Precis! Ska ju inte behövas mer ju.... varför missar ni? Är ni på olika håll?


    Ja vi har bott i sommarstugan under semestern men jag börjar jobba på måndag och han vill stanna i stugan ett tag till och jag kände ja, varför inte... Tänker oavsett höra av mig till gyn direkt på morgonen v 33 när de öppnar igen haha.

    Beställde för övrigt en basal termometer från Babyplan och tänte börja tempa. Vill testa något bara för att känna att jag gör något. Alltså jag förstår ju att tempningen inte gör mig gravid lättare men vill testa och se om det tydligt visar ägglossning osv. Ska föra in i gratisappar bara.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Aamon
    Jooosen skrev 2018-07-20 20:25:04 följande:

    Varje dag efter mens?


    Nej, blev nog totalt ca 2 veckor med äl någonstans kring slutet
  • Hoppasnu123

    Efter en semester med spontana förändringar för framtiden som kommer kräva tid å energi och som tagit mycket tankeverksamhet har jag knappt tänkt på ägglossningar å när det kan va dags. En ändå avslappnad semester somgjorde att lusten faktist infann sig å det blev nog lika ofta som när det är ?varannandag?...

    på måndag börjar jobbet igen och därmed vardagen och direkt hoppet om att de kanske lyckats.. kommer bli en hård smäll när mensen kommer om en vecka å allt är precis som vanligt.... om man bara kunde sluta känna efter å hoppas så mycket så man slapp den a bergodalbana!

  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-07-21 00:08:17 följande:

    Ja vi har bott i sommarstugan under semestern men jag börjar jobba på måndag och han vill stanna i stugan ett tag till och jag kände ja, varför inte... Tänker oavsett höra av mig till gyn direkt på morgonen v 33 när de öppnar igen haha.

    Beställde för övrigt en basal termometer från Babyplan och tänte börja tempa. Vill testa något bara för att känna att jag gör något. Alltså jag förstår ju att tempningen inte gör mig gravid lättare men vill testa och se om det tydligt visar ägglossning osv. Ska föra in i gratisappar bara.


    Ja man vill verkligen göra något konkret!! Ja köpte e vitamin för att stärka min slemhinna (säkert bara skitsnack) men ändå...
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen

    Hade älvärk igårkväll, fredag, typ 21-23. Sex i torsdags vid 10. Kanske får in idag men det är kanske för sent. Blir bara en gång denna äl. Orkar inte bry mig så mycket. Sex 1,5 dygn innan äl. Hoppas d kan hjälpa ändå!!


    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år