• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • siiaa
    Jooosen skrev 2018-07-27 09:35:58 följande:

    Grattis!! Hade ni påbörjat utredning?


    Tack!! Nej det hade vi inte, bara ringt och pratat med fertilitetsmottagningen.
  • AnnikaK
    siiaa skrev 2018-07-27 08:56:16 följande:

    Hej på er!

    Har inte varit så aktiv i tråden men skrivit någon gång ibland. Tänkte dela med er att jag plussade idag på försök nr 16!! Trodde aldrig att vi skulle klara det på naturlig väg. Vet att man blir ledsen när andra lyckas men tänkte att det kanske kunde ge lite hopp också. Lycka till allihopa, ni förtjänar ett plus nu! <3


    Grattis!! Jag plussade för 2 veckor sedan, tog ett år innan min kropp blev normal efter att jag slutat med p-piller. Är detta ditt första barn också? Såg att vi var lika gamla :)
  • Grumpycavat

    BIM idag. 
    Tempen dippade i förrgår, gick upp igen igår. 
    Har inga menskänningar. 

    Dessutom så spydde jag imorse (URK!)
    Dock så var jag ute med vänner igår och drack några öl, men har aldrig tidigare varit med om att jag spytt på morgonen, även om jag varit dyngrak kvällen innan.(Med undantag för en gång i tonåren)
     Så tycker det är konstigt att jag skulle spy bara efter några öl... dessutom på morgonen?. 

    Så nu har jag dåligt samvete för att jag drack öl igår. Men har o andra sidan bestämt mig för mer än ett år sedan att jag inte ska sätta mitt liv på "Hold". 

    Kommer inte mensen under dagen så går jag in och köper mig några test. 
    Hur går det för er andra?

  • Jooosen
    Grumpycavat skrev 2018-07-27 10:01:41 följande:

    BIM idag. 

    Tempen dippade i förrgår, gick upp igen igår. 

    Har inga menskänningar. 

    Dessutom så spydde jag imorse (URK!)

    Dock så var jag ute med vänner igår och drack några öl, men har aldrig tidigare varit med om att jag spytt på morgonen, även om jag varit dyngrak kvällen innan.(Med undantag för en gång i tonåren)

     Så tycker det är konstigt att jag skulle spy bara efter några öl... dessutom på morgonen?. 

    Så nu har jag dåligt samvete för att jag drack öl igår. Men har o andra sidan bestämt mig för mer än ett år sedan att jag inte ska sätta mitt liv på "Hold". 

    Kommer inte mensen under dagen så går jag in och köper mig några test. 

    Hur går det för er andra?


    Hmm spännande! Inga andra symptom? Låter ju positivt iallafall! Uppdatera om du testar! Hur länge har ni försökt? Har själv bim 2/8 o känner mig precis som ja brukar :(
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Grumpycavat
    Jooosen skrev 2018-07-27 10:19:49 följande:
    Hmm spännande! Inga andra symptom? Låter ju positivt iallafall! Uppdatera om du testar! Hur länge har ni försökt? Har själv bim 2/8 o känner mig precis som ja brukar :(
    Ja verkligen, blev sjukt chockad imorse. 
    Vi har försökt ganska exakt i 1 år nu. (Mer eller mindre aktivt olika månader). 
    Njä, jag är ju skengravid varje månad typ (haha!) så vågar inte riktigt känna efter. Men det här med spyan gick ju inte att undvika. 

    Men denna månaden har jag haft konstant mensvärk från ägglossning till för ca 5 dagar sen när det var som bortblåst. Har haft större bröstvårtor än normalt. dessutom i regel mer utåtstående än som i vanliga fall inåtvända. Har dock inte ont i brösten. 

    Men nej, jag är inställd på att mensen kommer idag eller imorgon, vilket jag också tror. Men innerst inne hoppas man ju. :)

    Håller tummarna för dig. Håll mig gärna uppdaterad. 
  • Jooosen
    Grumpycavat skrev 2018-07-27 10:29:24 följande:

    Ja verkligen, blev sjukt chockad imorse. 

    Vi har försökt ganska exakt i 1 år nu. (Mer eller mindre aktivt olika månader). 

    Njä, jag är ju skengravid varje månad typ (haha!) så vågar inte riktigt känna efter. Men det här med spyan gick ju inte att undvika. 

    Men denna månaden har jag haft konstant mensvärk från ägglossning till för ca 5 dagar sen när det var som bortblåst. Har haft större bröstvårtor än normalt. dessutom i regel mer utåtstående än som i vanliga fall inåtvända. Har dock inte ont i brösten. 

    Men nej, jag är inställd på att mensen kommer idag eller imorgon, vilket jag också tror. Men innerst inne hoppas man ju. :)

    Håller tummarna för dig. Håll mig gärna uppdaterad. 


    Ja spyan känns ju misstänksamt. Du känner dug inte bakis annars? Prickade ni äl noggorlunda? Hoppas !
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Corneliass
    Hedblomster skrev 2018-07-27 00:39:03 följande:
    Ingen fara! Vi har varit hos en privat gyn och gjort utredning men är inte nöjd med den... Och i mitt län ska man ha försökt två år för ivf. Vi fick ett utomkvedshavandeskap för lite mer än ett år sedan så vi måste vänta två år efter det, vilket blir mitt i sommaren 2019 alltså måste vi isf vänta till hösten 2019 och jag klarar inte det bara... Speciellt inte för att min sambo hellre köper en luftvärmepump. Han har sen i juni köpt ny gräsklippare, tv och systemkamera för mer än ett halvt ivf försök...
    Åh, okej.. Jag beklagar.. Och jag hoppas innerligt att allting löser sig för er <3
    Gravid med första barnet
  • Grumpycavat
    Jooosen skrev 2018-07-27 10:32:20 följande:
    Ja spyan känns ju misstänksamt. Du känner dug inte bakis annars? Prickade ni äl noggorlunda? Hoppas !
    Ja, det tycker jag med. Nja, kände mig yr, och har faktiskt varit mer yr allmänt den senaste tiden. Kan ju ha med värmen att göra. Men jag har fått yrsel i tid och otid senaste tiden. Men kopplar inte ihop det med en ev. graviditet. Det kan bero på så mycket annat. 

    Och ja, vi prickade in ÄL denna månaden, ganska exakt tror jag. 
    Började även med Rosenrot förr mensen - ÄL. 
  • siiaa
    AnnikaK skrev 2018-07-27 09:48:10 följande:

    Grattis!! Jag plussade för 2 veckor sedan, tog ett år innan min kropp blev normal efter att jag slutat med p-piller. Är detta ditt första barn också? Såg att vi var lika gamla :)


    Tack, och detsamma!! Ja okej, jag har inte ätit p-piller på säkert över 10 år så det var inte där problemet låg för oss :) det är första barnet, för dig också? :)
  • AnnikaK
    siiaa skrev 2018-07-27 11:17:37 följande:

    Tack, och detsamma!! Ja okej, jag har inte ätit p-piller på säkert över 10 år så det var inte där problemet låg för oss :) det är första barnet, för dig också? :)


    Ja man vet aldrig vad kroppen har för hyss! Första 8 månaderna hade jag en cykel på 45 dagar, kändes helt hopplöst. Ja det är första barnet för mig också! Har dock fått 3 st bonusbarn i och med min sambo på 8, 14 och 17år! Vi har dem varannan vecka :)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år