• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaLuna
    elenoresara skrev 2019-03-26 19:53:20 följande:

    Hej :) är en tjej på 27 år och jag och min sambo har försökt i ett år. Vi har första besöket nästa vecka för att påbörja en utredning. Ser att många går igenom just utredningar och IVF här så kände att denna tråd passade att följa med i:)


    Välkommen till klubben man aldrig ville få medlemskap i...! Det är tufft, ofta suger livet en hel del för ganska många av oss tror jag, MEN för mig har verkligen stödet (även i de perioder då jag bara läser, inte skriver) varit helt ovärderligt!

    Hur känns det inför att göra utredningen?
  • elenoresara
    LillaLuna skrev 2019-03-26 21:31:05 följande:

    Välkommen till klubben man aldrig ville få medlemskap i...! Det är tufft, ofta suger livet en hel del för ganska många av oss tror jag, MEN för mig har verkligen stödet (även i de perioder då jag bara läser, inte skriver) varit helt ovärderligt!

    Hur känns det inför att göra utredningen?


    Tack. Precis! Inte vad jag förväntade mig förra våren när vi började försöka. Va säker på att jag skulle va gravid vid detta läget i livet. Så de känns ju tufft. Skönt att kunna få stöd i kampen för att få barn. Jag tror att det kan vara skönt att få veta om de är någonting som är fel och vad vi kan göra för att öka chanserna. Men samtidigt så vet jag inte om jag hade pallat ivf och alla sprutor och den biten om de skulle bli så. Vill bara kunna bli gravid naturligt. Jag hade min bim igår och har fått flytningar nu så jag lär nog få min mens imorgon eller ikväll. Men de är klart jag hoppas för nu är de sista månaden innan vi tar hjälp. Klart jag tänker tänk om vi plussar nu och får en december bebis. Åh detta är en sån kamp.
  • LillaLuna
    LLW skrev 2019-03-26 21:28:49 följande:

    Det är ju jättebra! Minst 7 stycken till frysen alltså? Wow vilket resultat!! Jag var överlycklig för våra 3, haha. Förstår att väntan nu blir tuff men sån trygghet att ha alla dom i frysen! Har du kunnat smälta det lite nu att det blev uppskjutet?


    Tack! Ja, det är verkligen över all förväntan som jag hade! Det blev 7 stycken, de som odlades vidare på var för dåliga. De 7 är min livlina efter att det blev avbrutet helt ärligt... samtidigt så var det enda jag tänkte - men självklart. Varför skulle det funka nu? Så var aldrig helt knäckt egentligen? Om det verkar rimligt?
  • Hedblomster

    Nu är jag på ruvardag 3 med en 5 dagars och det borde motsvara typ äl+8... Vill inte testa innan bim egentligen för jag vill kunna hoppas ett tag till, men tog två olika ägglossningstest imorse för det fanns hemma och ni vet ju att man hört att de ska ge utslag vid graviditet osv haha lol jaja jag gjorde det iaf för många får utslag på dom. Ni vet hur det är, man blir knäpp av detta... De var givetvis heeeelt blanka så nu är jag deppig och tror inte på detta längre men försöker verkligen vara positiv...


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-03-27 15:08:11 följande:

    Nu är jag på ruvardag 3 med en 5 dagars och det borde motsvara typ äl+8... Vill inte testa innan bim egentligen för jag vill kunna hoppas ett tag till, men tog två olika ägglossningstest imorse för det fanns hemma och ni vet ju att man hört att de ska ge utslag vid graviditet osv haha lol jaja jag gjorde det iaf för många får utslag på dom. Ni vet hur det är, man blir knäpp av detta... De var givetvis heeeelt blanka så nu är jag deppig och tror inte på detta längre men försöker verkligen vara positiv...


    Strunta helt i dom testen! Dels är det ju vääääldigt tidigt och dels är det ju faktiskt som du skriver ägglossningstest och inte graviditetstest :) glöm bort dom och försök hålla kvar i hoppet nu!

    Jag fick utslag på ÄL-testet nu på morgonen, har ringt kliniken för att boka in återföring. Vilken dag efter ÄL fick du göra din? Vi har också blastocyster i frysen, men har hört lite olika att man ibland för tillbaka på dag 5 eller 6?
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-27 14:35:51 följande:

    Tack! Ja, det är verkligen över all förväntan som jag hade! Det blev 7 stycken, de som odlades vidare på var för dåliga. De 7 är min livlina efter att det blev avbrutet helt ärligt... samtidigt så var det enda jag tänkte - men självklart. Varför skulle det funka nu? Så var aldrig helt knäckt egentligen? Om det verkar rimligt?


    Jag förstår det där, även om man hoppas tillåter man inte sig själv att tro. Det är väl därför man klarar av att fortsätta gång efter gång, annars skulle man falla så jävla hårt. Men stoooooort grattis till 7!!
  • LLW

    Fick precis samtal från rmc, det blir återföring på onsdag! Lite förvirrad då det bara är 4 dagar efter ägglossning och jag ska få tillbaka en 5 eller 6dagars.. trodde det skulle bli torsdag eller fredag. Men dom vet väl bäst så det blir säkert rätt :) Ååh gå få fort nu tiden!!

  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-03-28 07:25:19 följande:

    Strunta helt i dom testen! Dels är det ju vääääldigt tidigt och dels är det ju faktiskt som du skriver ägglossningstest och inte graviditetstest :) glöm bort dom och försök hålla kvar i hoppet nu!

    Jag fick utslag på ÄL-testet nu på morgonen, har ringt kliniken för att boka in återföring. Vilken dag efter ÄL fick du göra din? Vi har också blastocyster i frysen, men har hört lite olika att man ibland för tillbaka på dag 5 eller 6?


    Jaaaa jag försöker tänka positivt men fan vad svårt det är! Så rädd för resultatet!

    Jag hade positivt test en måndag och fick återföringen på söndagen :) så om du hade positivt idag torsdag så blir väl på onsdag samma antal dagar? Man får bara lite på att de vet vad de gör... Men jag nojade massor ifall jag ens hade haft ägglossning och sådär innan återföringen haha.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-03-28 12:30:46 följande:

    Jaaaa jag försöker tänka positivt men fan vad svårt det är! Så rädd för resultatet!

    Jag hade positivt test en måndag och fick återföringen på söndagen :) så om du hade positivt idag torsdag så blir väl på onsdag samma antal dagar? Man får bara lite på att de vet vad de gör... Men jag nojade massor ifall jag ens hade haft ägglossning och sådär innan återföringen haha.


    Jaa då blir det samma! Bra, då borde det ju stämma :) vilket datum har du TD?
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-03-28 14:55:03 följande:

    Jaa då blir det samma! Bra, då borde det ju stämma :) vilket datum har du TD?


    Jag har testdag 6 april men kommer få mens innan så på tisdag kommer jag veta säkert skulle jag tro... Kanske testar i helgen också.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år