• EIJ90

    Bli gravid efter missfall följas åt

    Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

    Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

    Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

    Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

    Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

  • Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • saijda
    babytjejen skrev 2018-04-28 12:53:36 följande:

    Äntligen börjar hormonerna sjunka ordentligt o hoppas verkligen att testen blir helt negativa nästa helg...börjar se ett slut på detta nu o en bÖrjan till att försöka igen. Hoppas vara gravid igen inom några månader.

    Vill gärna vara gravid innan november annars blir det extra jobbigt...då skulle vi fått barn om inte missfallet kommit...


    Åh, jag förstår precis hur du känner. Vi skulle haft barn i augusti/september och en kollega/väninna plussade några veckor innan mig och jag ser henne varje dag.. väldigt jobbigt så vill bara plussa nu nu nu.. och behålla :0 Jag hade missfall i januari och är inne på tredje försöket sedan dess. Håller tummarna för dig/er och för oss att vi får vårt pluss <3

    Skulle haft mens idag men inget har dykt upp och symtomen är kvar.. så hoppas men :/
  • Aamon
    saijda skrev 2018-04-28 17:57:14 följande:

    Åh, jag förstår precis hur du känner. Vi skulle haft barn i augusti/september och en kollega/väninna plussade några veckor innan mig och jag ser henne varje dag.. väldigt jobbigt så vill bara plussa nu nu nu.. och behålla :0 Jag hade missfall i januari och är inne på tredje försöket sedan dess. Håller tummarna för dig/er och för oss att vi får vårt pluss <3

    Skulle haft mens idag men inget har dykt upp och symtomen är kvar.. så hoppas men :/


    Vet precis hur det är att passera den dag då man skulle blivit förälder utan att ens vara gravid igen. Var 26:e december första gången. Nästa gång nu kommer 23:e augusti om vi inte uppnår lyckan innan dess... Det enda som är konstant är den där sabla mensen som kommer som en klocka prick på dagen varje månad.
  • saijda
    Aamon skrev 2018-04-28 18:08:28 följande:

    Vet precis hur det är att passera den dag då man skulle blivit förälder utan att ens vara gravid igen. Var 26:e december första gången. Nästa gång nu kommer 23:e augusti om vi inte uppnår lyckan innan dess... Det enda som är konstant är den där sabla mensen som kommer som en klocka prick på dagen varje månad.


    Är så ledsamt och frustrerande :( längtar så oerhört mycket efter barn gör ont i hjärtat... hoppas vi får ett pluss snart <3
  • darin2018
    babytjejen skrev 2018-04-27 18:29:16 följande:

    Vill oxå bli gravid så fort som möjligt, har slutat blöda men hormonerna finns kvar. Gått ner dock så hoppas på negativt om en vecka. ..är dock förvirrad över att gravtest gått ner men ältesten blivit starkare...hittar olika åsikter om ägglossning. Vissa att man måste ha negativa test o vissa säger att det går att få ägglossning medan hcg fortfarande finns kvar...vet inte vad jag ska tro men sexar på under tiden...


    Jag tog ett grav.test. Idag och det blev positivt snabbt. Hur länge kan det ta innan det är ute ur kroppen :( vilken vecka fick du MF i och hur länge har du blött? Jag fick i v.4 och blöder lite än, snart 5 veckor sen jag fick MF och fortf positivt test.. suck..
  • Elinmariajosefin
    darin2018 skrev 2018-04-28 18:31:53 följande:

    Jag tog ett grav.test. Idag och det blev positivt snabbt. Hur länge kan det ta innan det är ute ur kroppen :( vilken vecka fick du MF i och hur länge har du blött? Jag fick i v.4 och blöder lite än, snart 5 veckor sen jag fick MF och fortf positivt test.. suck..


    Har du gjort något vul nyligen? Om man blöder så länge och hcg fortfarande inte sjunkit kan det finnas rester kvar och man behöver en skrapning. Vid mitt första missfall i december klarade inte kroppen av att bli av med allt och jag fick skrapas. Denna gången verkar det som att jag förhoppningsvis slipper det.
  • Systeryster33

    Tjejer, är det fler som tempar och kan hjälpa mig?

    Fick missfall 17/4 (där tempen är som högst på kurvan)! I NC appen valde jag att bara ta bort att jag blivit gravid (dvs cykeln räknar från den dagen jag plussade som sen slutade i missfall)... skulle jag kanske istället lagt in dag 1 på missfallet som dag 1 på en ny cykel?

    Förstår ni hur jag tänker? Känns ändå som mensen är på g nu med spottings och icke fertilt sekret och lite mensvärk.. och tempen är ju rätt låg ändå.. hur hade ni lagt in det i appen?

  • EIJ90
    Systeryster33 skrev 2018-04-28 19:50:21 följande:

    Tjejer, är det fler som tempar och kan hjälpa mig?

    Fick missfall 17/4 (där tempen är som högst på kurvan)! I NC appen valde jag att bara ta bort att jag blivit gravid (dvs cykeln räknar från den dagen jag plussade som sen slutade i missfall)... skulle jag kanske istället lagt in dag 1 på missfallet som dag 1 på en ny cykel?

    Förstår ni hur jag tänker? Känns ändå som mensen är på g nu med spottings och icke fertilt sekret och lite mensvärk.. och tempen är ju rätt låg ändå.. hur hade ni lagt in det i appen?


    Jag tempar också med NC!

    Jag la in mitt mf som en ny cykel. Dvs som mens när blödningen började.

    Och sen satte jag tempen i början av cykeln som avvikande temp för att det inte skulle bli helt konstigt med statistiken i appen. När tempen gick under medellinjen så lät jag den registreras igen.
  • EIJ90

    Min kurva just nu. Håll tummarna för mig att äl är på g och att det tar sig denna månaden. Tänker börja smörja med progesteronkräm efter äl eftersom jag tycker min luteralfas har varit lite kort och jag kände mig väldigt frusen den månaden som jag plussade. Så tänker att det skadar inte med lite extra hormon. Nån annan här som testat det?

    Tycker förövrigt att jag känner en del stickningar i tjejmagen så hoppas att det är tecken på äl. Kändes så förra månaden så har nog blivit känsligare sedan mitt mf.

  • saijda
    Systeryster33 skrev 2018-04-28 19:50:21 följande:

    Tjejer, är det fler som tempar och kan hjälpa mig?

    Fick missfall 17/4 (där tempen är som högst på kurvan)! I NC appen valde jag att bara ta bort att jag blivit gravid (dvs cykeln räknar från den dagen jag plussade som sen slutade i missfall)... skulle jag kanske istället lagt in dag 1 på missfallet som dag 1 på en ny cykel?

    Förstår ni hur jag tänker? Känns ändå som mensen är på g nu med spottings och icke fertilt sekret och lite mensvärk.. och tempen är ju rätt låg ändå.. hur hade ni lagt in det i appen?


    När jag fick mitt missfall så frågade jag läkaren (veckan efter) hur jag skulle räkna det som och hon sa att jag skulle räkna det som mens så det var det jag gjorde. Den cykeln var längre än vad den brukade vara. Men månaden därpå så var den närmare min ?normala? cykel.
  • T90
    EIJ90 skrev 2018-04-28 20:15:16 följande:

    Min kurva just nu. Håll tummarna för mig att äl är på g och att det tar sig denna månaden. Tänker börja smörja med progesteronkräm efter äl eftersom jag tycker min luteralfas har varit lite kort och jag kände mig väldigt frusen den månaden som jag plussade. Så tänker att det skadar inte med lite extra hormon. Nån annan här som testat det?

    Tycker förövrigt att jag känner en del stickningar i tjejmagen så hoppas att det är tecken på äl. Kändes så förra månaden så har nog blivit känsligare sedan mitt mf.


    Provat progesteronkräm. Helt onödigt enligt gynekologen men vad gör man inte... Var också sjukt mycket känsligare där nere och hade stickningar efter missfallet.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt