• Vinter16

    Vi som försöker bli gravida!

    Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

    Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Teyla

    Har idag börjat känna att det gör ont i magen, typ på ena sidan. Gör ont i det benet också, kunde inte gå ordentligt ens.

    Mina bröst är lite ömma med, vilket inte är något jag brukar känna innan mens.

    Vågar liksom inte hoppas något och rädd att kroppen lurar mig, men gör verkligen ont. Eller att den förbereder sig för mens.

    Kommer förmodligen inte kunna hålla mig från att ta ett test ikväll eller imorgon (Bim -5 idag), men också rädd för negativt svar liksom.

  • Teyla
    Vinter16 skrev 2018-05-23 13:37:51 följande:

    BIM-4 och jag tog ett testa tidigt test som är 100% negativt.. fan också! Nästa bim är i börjar på juli.. orkar inte med denna väntan :(


    Ska du ta ett närmare också ? Eller vänta ut och se om du får mens ?

    Är ju vanligt att test inte visar så tidigt! <3
  • Teyla
    Anonym (Längtar) skrev 2018-05-23 14:28:46 följande:

    Glömde bild :)


    Jag tycker det ser ut som ett streck bara, men ser bilden i dåligt ljus på tåget.
  • Tessaloniki
    johannastroberg skrev 2018-05-21 18:32:56 följande:
    Jag har också beräknad äl på onsdag & fick nån konstig seg flytning igår (ursäkta för äckeldetaljer) så hoppas det är på g, mitt ältest är nääääästan positiv nu, ska testa en gång till ikväll & imorgon :) första barnet?
    Japp, första barnet blir det! :) Du då?
  • Tessaloniki
    johannastroberg skrev 2018-05-21 18:32:56 följande:
    Jag har också beräknad äl på onsdag & fick nån konstig seg flytning igår (ursäkta för äckeldetaljer) så hoppas det är på g, mitt ältest är nääääästan positiv nu, ska testa en gång till ikväll & imorgon :) första barnet?
    Japp, första barnet blir det! :) Du då?
  • Phines92
    Teyla skrev 2018-05-23 18:36:38 följande:

    Har idag börjat känna att det gör ont i magen, typ på ena sidan. Gör ont i det benet också, kunde inte gå ordentligt ens.

    Mina bröst är lite ömma med, vilket inte är något jag brukar känna innan mens.

    Vågar liksom inte hoppas något och rädd att kroppen lurar mig, men gör verkligen ont. Eller att den förbereder sig för mens.

    Kommer förmodligen inte kunna hålla mig från att ta ett test ikväll eller imorgon (Bim -5 idag), men också rädd för negativt svar liksom.


    Vad spännande! Jag är ju lite i samma sits (BIM-6), har fusktestat men negativt såklart. Ska vänta till fredag tänkte jag, kan inte hålla mig mer haha.
  • Phines92
    Vinter16 skrev 2018-05-23 13:37:51 följande:

    BIM-4 och jag tog ett testa tidigt test som är 100% negativt.. fan också! Nästa bim är i börjar på juli.. orkar inte med denna väntan :(


    Än är det inte kört, många får inte plus förrän efter BIM. Håll ut! Hjärta
  • Go o gla

    Ooook, kanske borde byta nick från Go o gla till hemsk o förbannad. Hahaha fan vad jag har PMS! Så sjukt pissförbanand hela dagen på allt och alla och inte ens gym, choklad eller Ben & Jerrys lyckas bota det... suck!

    Där, fått gnälla av mej lite, nu kan jag fortsätta sura i fred.

  • Milian03
    Go o gla skrev 2018-05-23 20:45:55 följande:

    Ooook, kanske borde byta nick från Go o gla till hemsk o förbannad. Hahaha fan vad jag har PMS! Så sjukt pissförbanand hela dagen på allt och alla och inte ens gym, choklad eller Ben & Jerrys lyckas bota det... suck!

    Där, fått gnälla av mej lite, nu kan jag fortsätta sura i fred.


    Samma här. Humörsvängningar som fan. Ledsen och arg om vartannat.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!