• Vinter16

    Vi som försöker bli gravida!

    Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

    Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Teyla

    Förvirrad som tusan och vet inte vad jag ska känna riktigt. Kan man lita på clearblue testet ? Eller är det som spökstreck ?

    För på det andra testet ser man knappt det andra strecket. Tänker för att Bim är inte förrän på måndag.

    Hjälp mig tolka detta !

  • Teyla

    Förvirrad som tusan och vet inte vad jag ska känna riktigt. Kan man lita på clearblue testet ? Eller är det som spökstreck ?

    För på det andra testet ser man knappt det andra strecket. Tänker för att Bim är inte förrän på måndag.

    Hjälp mig tolka detta !

  • johannastroberg
    Teyla skrev 2018-05-25 19:42:54 följande:

    Förvirrad som tusan och vet inte vad jag ska känna riktigt. Kan man lita på clearblue testet ? Eller är det som spökstreck ?

    För på det andra testet ser man knappt det andra strecket. Tänker för att Bim är inte förrän på måndag.

    Hjälp mig tolka detta !


    Med mitt första barn så plussade jag med cb digital på lördagen & hade bim på tisdagen direkt efter, så du kan nog lita på det där. Vad är stickan för något test? Digital sägs ju vara det känsligaste.
  • Nathiis
    Teyla skrev 2018-05-25 19:42:54 följande:

    Förvirrad som tusan och vet inte vad jag ska känna riktigt. Kan man lita på clearblue testet ? Eller är det som spökstreck ?

    För på det andra testet ser man knappt det andra strecket. Tänker för att Bim är inte förrän på måndag.

    Hjälp mig tolka detta !


    Det ser ju helt klart positivt ut :'D
  • Kakan0
    Teyla skrev 2018-05-25 19:42:54 följande:

    Förvirrad som tusan och vet inte vad jag ska känna riktigt. Kan man lita på clearblue testet ? Eller är det som spökstreck ?

    För på det andra testet ser man knappt det andra strecket. Tänker för att Bim är inte förrän på måndag.

    Hjälp mig tolka detta !


    Du kan lita på det! Stort grattis :)
  • Phines92
    Teyla skrev 2018-05-25 19:42:54 följande:

    Förvirrad som tusan och vet inte vad jag ska känna riktigt. Kan man lita på clearblue testet ? Eller är det som spökstreck ?

    För på det andra testet ser man knappt det andra strecket. Tänker för att Bim är inte förrän på måndag.

    Hjälp mig tolka detta !


    Men åh, grattis!! :D
  • Tessaloniki
    Teyla skrev 2018-05-25 12:59:57 följande:

    Hur går det för alla ? <3


    Hade troligtvis ägglossning i tisdags, två dagar innan beräknad, kände av det supertydligt! Vi har kört på med "varannandag"-metoden sedan min sista mensdag och idag är jag enligt appen ute ur min mest fertila period. BIM om 11 dagar, det här kommer att gå sååå långsamt... Men vi kommer nog ändå hålla ångan uppe "ifall att"... Oskyldig
  • Go o gla
    Teyla skrev 2018-05-25 12:59:57 följande:

    Hur går det för alla ? <3


    Har fortfarande humörssvängningar, mkt känslig, samt mol i magen. Tog ett test i förrgår som klart visade fett neg (känsligt test) så känns lite hopplöst men har ej bim förrän på tisdag.

    Vet ej om köpa nytt test för imorgon eller bara låta det vara... känns dumt att kasta pengarna i sjön.

    Och till dej... ett enorm stort GRATTIS!!!

    <3
  • Cptwoohaa

    Tror nog det blir mens den här månaden för mig :( Molvärk i flera dagar men inatt och imorse har det känts som början på riktiga mensvärkar. Inte beräknad förrän runt 30/5-1/6 om man ska tro ÄL-stickorna men ibland kan det börja värka lite innan. För tiden mellan ägglossning och mens är väl i princip alltid 14 dagar?

    Så förbannat surt! Jag som har en lång menscykel på runt 35-42 dagar har ju tyckt att det är jäkligt skönt fram tills att vi ville ha barn... Då är det inte så himla kul längre. Bara en längre väntan.

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!