• Vinter16

    Vi som försöker bli gravida!

    Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

    Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • johannastroberg
    eman303 skrev 2018-05-28 07:05:06 följande:

    johann­astrob­erg


    Jag har bim 8/6, det är ju nära iallafall. Jag följs gärna åt!
    Vad kul! Min temp har varit förhöjd i ca en vecka nu & ännu lite förhöjd igår & jag läste att den kan höjas tillfälligt när ägget fäster för att sen sjunka igen. Dock är tempen nere ända i 36.9 från att ha legat på 37.5 x2, 37.9 & sen som imorse, 36.9. Är lite orolig att detta är något negativt... Antar att man analyserar för mycket. :/ återstår att se om den ligger kvar där eller sjunker mer.
  • Sunnanäng
    Phines92 skrev 2018-05-26 12:05:45 följande:

    Bim-3 och testade negativt imorse med testlagret. Har denna vecka haft väldigt ömma och tunga bröst men nu är bara det högra ömt. Har även fått mer knottror på vårtgården och små ljusa prickar på bröstvårtan. Någon som känner igen sig i dessa symtom? 


    Med mitt första barn var första symtomet tydliga röda knottror på vårtgårdarna (Montgomerys körtlar)! Kommer ihåg att jag stod i badrummet och skulle duscha och fick syn på dem, helt oförberedd på ett sånt symtom men fick hjärtklappning. Testade neg dagen efter på BIM -4 och plussade senare på BIM -1!
  • Go o gla

    Här inväntar man bara besök från Tant Röd.

    Var intim med min partner igår och fick rosa spottar så allt tyder på att hon är på G.

    Känns trist men man skall ej vara allt för ivrig sägs det så bara att träna vidare.

  • Phines92
    Sunnanäng skrev 2018-05-28 11:00:48 följande:
    Med mitt första barn var första symtomet tydliga röda knottror på vårtgårdarna (Montgomerys körtlar)! Kommer ihåg att jag stod i badrummet och skulle duscha och fick syn på dem, helt oförberedd på ett sånt symtom men fick hjärtklappning. Testade neg dagen efter på BIM -4 och plussade senare på BIM -1!
    Tack för svaret! Får hoppas att det är tecken för bebis hos mig med och inte mensbröst bara haha :)
  • Sunnanäng
    Phines92 skrev 2018-05-28 17:37:48 följande:

    Tack för svaret! Får hoppas att det är tecken för bebis hos mig med och inte mensbröst bara haha :)


    Hoppas hoppas!
  • eman303
    johannastroberg skrev 2018-05-28 08:51:56 följande:

    Vad kul! Min temp har varit förhöjd i ca en vecka nu & ännu lite förhöjd igår & jag läste att den kan höjas tillfälligt när ägget fäster för att sen sjunka igen. Dock är tempen nere ända i 36.9 från att ha legat på 37.5 x2, 37.9 & sen som imorse, 36.9. Är lite orolig att detta är något negativt... Antar att man analyserar för mycket. :/ återstår att se om den ligger kvar där eller sjunker mer.


    Va kul! Hoppas för fästning då:) jag har haft ont i ländryggen och stålande känslor(små blixtrar) precis ovanför venusbenet och nästan i med. Ömma bröst också. Man överanalyserar allting nu känner jag. Hoppas hoppas för oss båda!
  • johannastroberg
    eman303 skrev 2018-05-28 21:59:02 följande:

    Va kul! Hoppas för fästning då:) jag har haft ont i ländryggen och stålande känslor(små blixtrar) precis ovanför venusbenet och nästan i med. Ömma bröst också. Man överanalyserar allting nu känner jag. Hoppas hoppas för oss båda!


    Det låter verkligen lovande, känner igen det sen föregående graviditeter :) hade ordentlig mensvärk innan så känns inte lika lovande här tyvärr. När har du bim sa du?
  • Anonym (börjar ge upp)

    Fick två starka streck idag på ägglossningstestet så nu har jag och min sambo kört på för fullt (hehe), håll tummarna för oss snälla! :) 

  • Milian03
    Anonym (börjar ge upp) skrev 2018-05-28 22:27:38 följande:

    Fick två starka streck idag på ägglossningstestet så nu har jag och min sambo kört på för fullt (hehe), håll tummarna för oss snälla! :) 


    Håller tummarna!! :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!