• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Claire)
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-11-05 14:47:58 följande:

    Rent faktabaserat, vad är det som är så himla dramatiskt med att ens partner har en tillfällig sexuell upplevelse med någon annan? 
    Alltså om allt annat är lika, t ex att vår ömsesidiga kärlek till varandra är opåverkad eller kanske tom starkare?

    Och om jag aldrig får reda på det: 
    Vad är då rent faktabaserat, de negativa konsekvenserna?


    Rent faktabaserat har du inte längre någon garanti för att inte få sexuellt överförbara sjukdomar från din partner om hen har sex med andra. Det är en ganska stor negativ konsekvens som jag inte skulle acceptera.

    Rent känslomässigt är det ju just vid sex som många knyter an till varandra. En oöverlagd ons på fyllan är förvisso ett svek, men går kanske att förlåta (vet ej, har inte upplevt det), men att ta steget från en harmlös förälskelse och fantasier, till att faktiskt börja ligga med den man har fantiserat om, det är upplagt för katastrof för minst en av alla berörda individer, om man lever i ett för övrigt exklusivt och monogamt förhållande.
  • isolande

    Ar varit där du är TS. Flera ggr.
    Säger som de andra: känslan går över.

    Jag har vid ett flertal tillfällen blivit attraherad av utseende och kvick humor och bygger gärna upp en erotisk fantasi kring de personerna. Det har hållit på som du beskriver- man skämtar med glimten i ögat, skypar lite, drar sig till varandra under möten eller fika- andra ser att det finns som en magnet emellan. Men rent krasst så har ingen kunnat mäta sig med min man relationsmässigt.

    De jag blivit attraherad av har alla varit struliga, oorganiserade, en smula omogna, för hyperaktiva, har andra intressen än mig osv. Vi hade aldrig passat ihop långsiktigt. Därför har jag lärt mig att surfa på känslan av kåthet, och leva ut den hemma istället. För jag vill verkligen inte kasta bort det liv jag har för ett knull med en rolig hunk...

  • Inga bekymmer
    isolande skrev 2018-11-06 09:49:56 följande:

    Ar varit där du är TS. Flera ggr.

    Säger som de andra: känslan går över.

    Jag har vid ett flertal tillfällen blivit attraherad av utseende och kvick humor och bygger gärna upp en erotisk fantasi kring de personerna. Det har hållit på som du beskriver- man skämtar med glimten i ögat, skypar lite, drar sig till varandra under möten eller fika- andra ser att det finns som en magnet emellan. Men rent krasst så har ingen kunnat mäta sig med min man relationsmässigt.

    De jag blivit attraherad av har alla varit struliga, oorganiserade, en smula omogna, för hyperaktiva, har andra intressen än mig osv. Vi hade aldrig passat ihop långsiktigt. Därför har jag lärt mig att surfa på känslan av kåthet, och leva ut den hemma istället. För jag vill verkligen inte kasta bort det liv jag har för ett knull med en rolig hunk...


    Mycket klokt av dig! På det sättet som du förhåller dig så kan det nog tillföra en del positivt i hemmet, tex att ni får ett mer aktivt sexliv, eftersom du som du skrev, rider på vågen av kåtket. Men hade du hoppat i säng med de personer du blir lite tillfälligt förälskad i, så hade det inte tillfört något positivt för din långa relation. Otroligt att vissa inte förstår det destruktiva i detta om man vill ha en långvarig exklusiv relation. Talar då främst om den mannen som ploppar upp i varenda liknande tråd på sistone och uppmuntrar folk att va otrogna för det man inte vet har man inte ont av och...
  • Anonym (Kär)

    Jag höll på som du i ett tag. Känslorna var enbart att jag ville ligga med honom. Kände att jag var TVUNGEN att ligga med honom!!!

    Jag fick 2 chanser men fegade ur. Istället började vi smyga runt på jobb, kyssas i smyg. Inte mer.

    Det blev sen att vi möttes utanför ICA på kvällen när vi skulle handla och satt i bilen och prata och höll varann i handen.

    Så höll vi på i ett år.

    Tillslut var det inte bara att ?få det ur systemet?, utan jag VILLE HA hela honom!!

    Från början var jag helt jävla kåt och ville bara ligga med honom sen skulle jag sluta träffa honom.

    Men desto mer vi umgicks så gick det över till att vi blev kära i varann.

    Han hade fru och 2 barn. Jag hade sambo sedan 6 år.

    Vi beslutade att vi skulle vara tillsammans, jag och kollegan.

    Han sa till sin fru att han ville separera, jag sa till min sambo.

    Idag 2 år senare är jag och denna man sambos och fortfarande väldigt kära i varann.

    Jag har två bonusbarn.

    Helt ärligt så kan jag säga att trots att jag älskar denna man så ångrar jag mitt beslut.

    Hans ex är helt förstörd och mitt ex med.

    Jag har två barn som inte är mina.

    Jag skulle vårdat min relation som jag hade och tagit rejält med avstånd från min kollega!!

  • isolande
    Anonym (Kär) skrev 2018-11-06 12:14:21 följande:

    Jag höll på som du i ett tag. Känslorna var enbart att jag ville ligga med honom. Kände att jag var TVUNGEN att ligga med honom!!!

    Jag fick 2 chanser men fegade ur. Istället började vi smyga runt på jobb, kyssas i smyg. Inte mer.

    Det blev sen att vi möttes utanför ICA på kvällen när vi skulle handla och satt i bilen och prata och höll varann i handen.

    Så höll vi på i ett år.

    Tillslut var det inte bara att ?få det ur systemet?, utan jag VILLE HA hela honom!!

    Från början var jag helt jävla kåt och ville bara ligga med honom sen skulle jag sluta träffa honom.

    Men desto mer vi umgicks så gick det över till att vi blev kära i varann.

    Han hade fru och 2 barn. Jag hade sambo sedan 6 år.

    Vi beslutade att vi skulle vara tillsammans, jag och kollegan.

    Han sa till sin fru att han ville separera, jag sa till min sambo.

    Idag 2 år senare är jag och denna man sambos och fortfarande väldigt kära i varann.

    Jag har två bonusbarn.

    Helt ärligt så kan jag säga att trots att jag älskar denna man så ångrar jag mitt beslut.

    Hans ex är helt förstörd och mitt ex med.

    Jag har två barn som inte är mina.

    Jag skulle vårdat min relation som jag hade och tagit rejält med avstånd från min kollega!!


    Precis. Man måste liksom stoppa INNAN man lär känna varandra "för bra" och man börjar bygga en ny relation. Och det är ens ansvar som vuxen och gift att göra det. Man får helt enkelt inte låta det växa sig för stort.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2018-11-05 22:48:55 följande:

    Jag är alltså i liknande situation men utan den höga nivån av kontakt. Jag gift han singel. Osäker på om han är intresserad eller bara trevlig.

    Detta är inte den första mannen jag har haft en "crusch" på. Fantasierna om de andra har handlat en del om sex men främst gått ut på att nå fram till det där ögonblicket när bubblan spricker. Man erkänner sina känslor för varandra, kanske unnar sig en het kyss. Sedan tar man sitt förnuft till fånga och avbryter. Fattar att det kanske inte funkar så i verkligheten men som fantasi är den bra och jag tror att den tar slut på förälskelsen i längden.

    Kanske värt att prova som en tankeövning?

    Tyvärr så ser mina fantasier nu annorlunda ut, handlar om steget över till otrohet och hur det skulle vara att ha den här mannen på mitt jobb som älskare.


    Inte så konstigt om dina fantasier ändrat sig.. Har du bara fantiserat förut när du hamnat i detta alltså, eller har du gått över gränsen och kysst andra?

    Det du beskriver kan ju bli lite som en drog och har man hållt på tillräckligt länge så krävs det kanske lite mer för att bli tillfredsställd, har du tänkt på det?

    Fantasi är en sak.. Men verkligheten blir aldrig så härlig som fantasin när det kommer till sådana här saker. Det som är farligt är om man låter fantasierna ta över, börjar romantisera bilden, sen kommer ursäkterna (som endast finns i ditt huvud) varför det inte skulle vara så farligt om det hände, ingen ska få veta osv, osv. Så dyker tillfället upp och då faller du dit!
  • Anonym (FYI)
    Inga bekymmer skrev 2018-11-06 11:00:22 följande:
    Mycket klokt av dig! På det sättet som du förhåller dig så kan det nog tillföra en del positivt i hemmet, tex att ni får ett mer aktivt sexliv, eftersom du som du skrev, rider på vågen av kåtket. Men hade du hoppat i säng med de personer du blir lite tillfälligt förälskad i, så hade det inte tillfört något positivt för din långa relation. Otroligt att vissa inte förstår det destruktiva i detta om man vill ha en långvarig exklusiv relation. Talar då främst om den mannen som ploppar upp i varenda liknande tråd på sistone och uppmuntrar folk att va otrogna för det man inte vet har man inte ont av och...
    Har du också tröttnat på att läsa hans teorier? Det är som en gammal skiva som hakat upp sig..Samma budskap om och om igen.

    Men ts gillar honom...

    Citat:
    Ville bara säga tack, för att du flera ggr i den här tråden försökt nyansera en del av det jag menar när jag skrivit här. Jag skriver ju här för att höra bägge sidor av myntet. Hade jag inte haft något samvete hade jag ju legat med min kollega för längesen (om han hade velat, det vet jag ju inte). Men jag ville iaf säga, tack för det.
  • Anonym (Villmenfårinte)

    Jag hör er. Jag ska försöka. Vi har inte hörts än idag iaf. Ett steg i rätt riktning.

  • Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2018-11-06 13:02:36 följande:
    Har du också tröttnat på att läsa hans teorier? Det är som en gammal skiva som hakat upp sig..Samma budskap om och om igen.

    Men ts gillar honom...

    Citat:
    Ville bara säga tack, för att du flera ggr i den här tråden försökt nyansera en del av det jag menar när jag skrivit här. Jag skriver ju här för att höra bägge sidor av myntet. Hade jag inte haft något samvete hade jag ju legat med min kollega för längesen (om han hade velat, det vet jag ju inte). Men jag ville iaf säga, tack för det.
    TS gillar nog alla som säger det hon vill höra. Hon vet redan att det hon gör är fel men eftersom det är jobbigt att erkänna för sig själv så är det enklare att kalla det för "nyansera"

    Personligen tror jag den här personen som ploppar upp i alla trådar med sina teorier som han kallar för fakta och sanning är väldigt störd. Hans manupulativa och argumentationsteknik (smöra in sig hos TS genom att utse sig till hennes försvarare och säga det hon vill höra och påstå att han inte alls är för otrohet) och egoistiska  argument där allt utgår ifrån egot påminner om någon som har grava problem med empati och en sanslös egoism.

    Synd att människor i TS situation är så förblindade av sitt begär att de inte fattar att en peron som råder en att riskera att såra och förnedra sin partner och barn inte alls är hennes "kompis" eller vill henne väl.
  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (FYI) skrev 2018-11-06 13:02:36 följande:

    Har du också tröttnat på att läsa hans teorier? Det är som en gammal skiva som hakat upp sig..Samma budskap om och om igen.

    Men ts gillar honom...

    Citat:

    Ville bara säga tack, för att du flera ggr i den här tråden försökt nyansera en del av det jag menar när jag skrivit här. Jag skriver ju här för att höra bägge sidor av myntet. Hade jag inte haft något samvete hade jag ju legat med min kollega för längesen (om han hade velat, det vet jag ju inte). Men jag ville iaf säga, tack för det.


    Det den mannen inte verkar förstå är att om man har en deal att vara exklusiva i ett förhållande så är det ju ett enormt svek att vara otrogen....

    Sedan kan man ju komma och säga att det man inte vet har man inte ont av osv men man har ju tappat all självrespekt...

    Empati för den man älskar och lever ihop med måste ju saknas totalt...
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift