• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (Knullabörman) skrev 2018-12-10 08:13:44 följande:

    Massa moraltroll här som ska sitta på sina höga hästar med sina pinnar långt upp i röva. Ts följ ditt heta sköte och låt det styra. Din relation blir inte sämmre snarare bättre om du får lite ny go kuk i mellan åt.


    Haha, alltid lika roligt med moralmotståndare som rasar över moral och höga hästar men förväntar givetvis att alla andra ska agera väldigt moraliskt mot dem själva.... oh the irony, the irony  Tomte
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Nu tycker jag att många tar ut scenarier i förskott och spekulerar vilt.
    Låt oss ge TS lite tillit. Det kan väl faktiskt vara så att hon HAR kommit till insikt och faktiskt har en plan eller till och med börjat agera för att komma in på rätt väg.

    Jag hoppas verkligen att TS besvikelse på kommentarerna efter daten har släppt så att hon återkopplar här. Vi är många som bryr oss.

    Brukar inte följa trådar på FL men såg denna ovanliga trådstart av en händelse och tycker att det vore synd att förstöra en "lycklig familj" med ett ligg.
    Om TS väljer den vägen så är familjelyckan borta även om hon inte avslöjas pga såret i hjärtat aldrig läker. Avslöjas hon då blir det ...

    Nä jag tror TS ställer skåpet nu och att affären tynar bort. Iaf trevlig jul och gott nytt år TS om vi inte hörs mer.

  • Anonym (Knullabörman)
    Anonym (man) skrev 2018-12-10 11:25:53 följande:

    Haha, alltid lika roligt med moralmotståndare som rasar över moral och höga hästar men förväntar givetvis att alla andra ska agera väldigt moraliskt mot dem själva.... oh the irony, the irony  


    Sa ja det? Att du skulle vara moralisk mot mig? Nepp men som påpekande ska man sitta på höga hästar och peka med fingret så 2saker 1 3 pekar mot dig 2 man faller lätt och hårt från höjder
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Knullabörman) skrev 2018-12-10 12:12:37 följande:
    Sa ja det? Att du skulle vara moralisk mot mig? Nepp men som påpekande ska man sitta på höga hästar och peka med fingret så 2saker 1 3 pekar mot dig 2 man faller lätt och hårt från höjder
    Är det någon som kan få ut något vettigt från detta inlägg...? Förvirrande..
  • Anonym (en karl)
    Anonym (FYI) skrev 2018-12-10 12:45:05 följande:

    Är det någon som kan få ut något vettigt från detta inlägg...? Förvirrande..


    Klart som korvspad! Eller inte...
  • Anonym (man)
    Anonym (Knullabörman) skrev 2018-12-10 12:12:37 följande:
    Sa ja det? Att du skulle vara moralisk mot mig? Nepp men som påpekande ska man sitta på höga hästar och peka med fingret så 2saker 1 3 pekar mot dig 2 man faller lätt och hårt från höjder
    Hänger inte med, kan du förtydliga?
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Hej TS
    Hoppas det gått bra för dig i veckan.

  • Anonym (Man med egen erfarenhet)

    Jag tycker det är helt naturligt om TS valt att lämna tråden.
    Allt är uttömt i ämnet, nu upprepas allt och det blir bara en rundgång. Inget nytt av värde har förts in i tråden på väldigt länge.

    Dock massor av fördömanden, inskränkthet, personlig kritik och tom personangrepp.

    Vissa här verkar ta åt sig personligen när det gäller TS dilemma. Vissa väljer ta åt sig personligen trots att TS är för dem en helt okänd person, alla inblandade är okända personer i okända omständigheter, vilket då i vissa fall på ett pinsamt sätt exponerar de egna personliga problem som vissa här verkar lida av.

    Jag skulle tro att andras personliga problem helt naturligt är något som TS i sin omvälvande situation verkligen inte har vare sig tid, energi eller lust att ägna sig åt.

    Vad TS nu än väljer att göra, hur hon tänker, vilka beslut hon tar och vilka handlingar hon gör, är självfallet ingenting som hon har någon skyldighet att redogöra för i denna tråden.
    Tvärtom tycker jag att hon har haft en imponerande uthållighet, god integritet, visat både stor öppenhet och ett fantastiskt tålamod trots det bemötande hon har drabbats av från vissa här. Långt utöver vad som hon kan anses vara skyldig att göra. 

    Jag tror mera att hon har fått ut det som är möjligt att få ut av tråden och kanske att hon nu behöver samla sina egna tankar och vara ifred med de beslut hon tar.
    Jag har inga som helst problem att förstå och respektera om hon har valt att lämna tråden.

    TS: Du vet bäst själv. Ingen i denna tråden och ingen annan kan ge dig något bättre råd än du själv. Stort lycka till från mig och tack för en mycket givande tråd!

  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Håller delvis med dig och hoppas allt får ett lyckligt slut för henne och familjen.

    Många har ju också bidragit med kloka råd och alternativ i ett försök att hjälpa henne på traven. 

    Nog kan jag tycka att det vore klädsamt av TS att återkomma vad det lider. Tycker ändå att hon verkar stilfull och belevad i allt elände hon försatt sig i.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift